Page 5 of Fonso Travel Blog Posts

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 3rd 2015

De tweede werkdag zal iets anders verlopen als bij de eerste dag, de instucties worden aan mij gegeven via WhatsApp. Het was wederom een dag werken in het reisbureau en dit ging vrij goed. Ging de klanten helpen om hun ideale tour te kunnen boeken dit in: Frans, Engles of Spaans. Daarna moest ik nog wat verder werken aan de concurrentieanalyses. Na daarvan een deel te hebben gemaakt kwam de verdiende. Eerst een goed uur fitness en dan met de kotgenoten naar een tof restaurant gaan met een wijn van Mendoza natuurlijk :).... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 2nd 2015

Vandaag begint de stage definitief voor mij. Ik mag de hele dag werken in het reisbureau van Mendoza Andes Travel. Mijn stagementor geeft daar een duidelijke duiding van wat ze verwacht van mij voor de komende dagen in het reisbureau. Ik mocht meteen al starten met Excell, meteen een van mijn mindere vakken. Ik mocht de files van de boekhouding voor de komende maand opstellen en inkomsten en uitgaven bestuderen voor de maand februari. Dit ging goed. Hierna moest ik een folder maken die al mensen in het reisbureau moeten gebruiken. In deze folder staan alle tours die wij aanbieden met de nodige info voor benodigheden, verplichte zaken. Dit zijn er bijna 50 dus zal er wel even zoet mee zijn. Na een gevulde maar toch leerrijke dag kwam de leuke vrije tijd. Eerst gaan sporten ... read more

South America » Argentina » Buenos Aires February 28th 2015

De laatste dag in buenos Aires belooft nog zeer tof te worden. In de voormiddag gaan we naar de voornaamste plaatsen van Buenos Aires. We bezoeken het zeer bekende kerkhof waar zo goed als alle rijken en presidenten zijn begraven. De bekendste is ongetwijfeld Evita Perron, de vrouw van voormalig president Juan Peron. Daarna bezochten we de bekendste kathedraal waar de voormalige kardinaal nu paus Fransicus is. Daarna bezochten we de bekendste shopping straat van de stad om uiteindelijk te eindigen met de haven. Op de middag gingen we naar een goed restaurant genaamd, Happening om een heerlijke typische Argentijnse biefstuk te eten. In de namiddag hadden we platte rust omdat de temperatuur al de hele dag rond de 30 graden schomelde. Op de avond zette mijn familie mij af naar de bus naar Mendoza. Ik ... read more

De tweede dag in Buenos Aires leer ik de stad beter kennen. Bij een korte wandeling in de buurt leer ik de toffe mensen van de omgeving kennen. Argentijnen zijn heel sociale mensen. Voorts tonen ze ook veel interesse. In de namiddag gaan we op bezoek naar de enkele neven. Daar zullen we een heerlijke asado eten: soort hotdog gevolgd door heerlijke biefstuk en ten slotte ijsjes en verschillende cakes. Voorts spelen we een partijtje voetbal om dan de overige namiddag dan te kaarten. Het is een zeer warme dag met minsten 27 graden. Na deze toffe namiddag keren we terig huiswaarts.... read more

South America » Argentina » Buenos Aires February 26th 2015

Na een zeer korte nachtrust en afscheid hebben genomen van de familie. Neem ik de vlucht naar Madrid met Iberia. Deze vlucht verloopt vrij vlot en bovenal op tijd! In Madrid heb ik al na iets meer dan een uur mijn aansluitingsvlucht naar Buenos Aires, de hoofdstad van Argentinië. Deze vlucht was ook zeer aangenaam, dit door de vrij comfortabele zetels. Aan de luchthaven van Buenos Aires wordt ik opgewacht door mijn familie van Argentinië. Had dan al een volledig verplaatsing van 15 uur opzitten. Het uurverschil in Argentinië is nog behoorlijk, zo'n vier uur. Eenmaal bij het huis van de familie aangekomen wordt ik meteen in de watten gelegd met een lekkere maaltijd. Na een aangenaam gesprek kan ik met veel zin de eerste dag beïndigen!... read more

Tot: 0.06s; Tpl: 0.004s; cc: 4; qc: 54; dbt: 0.038s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb