Blogs from Hanoi, Red River Delta, Vietnam, Asia

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi March 14th 2024

Last October my father was very sick after he got Covid while recovering from surgery. He was not expected to live so the whole family gathered and we were ready to say goodbye to him. Fortunately, he got better and went back home. I had the chance to catch up with my nephew Kevin who is now living in Sweden. At age 11, he was a nice bubbly boy and he was very different to the boy I saw years ago when he was growing up. It was a great chance for my family reunion. Kevin and his parents, however, couldn't go back to Hanoi for Tết this year as my sister is waiting for her residence visa. Tết (Vietnamese Lunar New Year - 9 to 13 February) is the biggest event of the year for ... read more
Flags inside an alley in Hanoi
Peach blossoms on a bike at a local market
My father and his grandchildren (Nam, Giang and Kevin) a few years ago

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi March 5th 2024

I reached Hanoi late evening and headed to the Old Quarter, where I was staying. The first thing I noticed was the cooler weather, after the heat of Thailand, Laos and Cambodia, North Vietnam at 14 degrees was a sudden, but welcome change. The next morning I did what I enjoy doing in any new big city - take a walking tour. My guide was a young, enthusiastic Vietnamese guy who couldn't wait to delve into the intricacies of Hanoi. After a walk at the Hoan Kiem Lake with its beautiful greenish water, the famous red bridge and the Ngoc Son Temple, we headed to the Dong Xuan market, the largest indoor market in Hanoi. Selling products of every kind, the most noticeable thing was the wet market where I saw seafood of all varieties. Later ... read more
Cafes of Hanoi
Beer Street at Hanoi
Incense sticks at Quang Phu Cau

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi February 29th 2024

Gestern machten wir nach der Nacht in der Halong-Bucht noch eine Bootsfahrt. Anschließend kehrten wir zur Küste zurück und fuhren wieder nach Hanoi. Dort unternahmen wir abends einen Streetfood-Spaziergang, der uns auch in ein Waserpuppen-Theater und zur (Crazy) Train Street führte.... read more
Bootsfahrt in der Halong-Bucht.
Spaziergang durch Hanoi.
Wasserpuppen-Theater in Hanoi.

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi February 28th 2024

Gestern fuhren wir nach dem Frühstück an die Küste und bestiegen nach dem Besuch einer Perlmanufaktur ein Schiff zur Halong-Bucht. Dort übernachteten wir auch. Trotz fehlendem Sonnenschein gab es einen massenhaften Andrang und viele Boote die dorthin ausliefen. Zum Glück hatte ich eine Kabine für mich allein. Am Ziel angekommen besichtigten wir auf einer der Karstinseln eine große Grotte und bei einer anderen wollten wir einen Aussichtspunkt auf einer Bergspitze erklimmen. Aber auf letzteres verzichtete ich und beobachtete statt dessen das Treiben am Strand. Das ganze war definitiv ein Höhepunkt der Reise.... read more
Ausflug mit einem Schiff in die Halong-Bucht.

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi February 27th 2024

Vorgestern flogen wir in aller Frühe von Da Nang nach Hanoi. Dort fuhren wir am Präsidentschaftspalast, Ho chi minh Mausoleum und Kathedrale vorbei und besuchten das Ethnologische Museum und den Literaturtempel.... read more
Kathedrale von Hanoi.
Ethnologisches Museum.
Literaturtempel.

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi November 11th 2023

I’ve arrived! First impressions? Heat and noise! But more about that in a bit... The first flight (LHR -> Singapore) was long – a little over 12 hours, but my seat was comfy, the food was good, the wine and my Singapore Sling were tasty, and I was very well looked after by Lou-Lou and her colleagues. It was my first experience with Singapore airlines, and it was excellent. I had a 3-hour layover in Singapore before my second flight, a mere 3 ¼ hours from Changi airport to Hanoi. Changi airport in Singapore is very clean and contemporary, with lots of shops and stuff to entertain one during the wait – a crystal garden, a fishpond covered in glass that you can walk on, a virtual waterfall... travel between T3 where we landed and T2 ... read more
A selfie with Susan on Train Street, before the train.
Rickshaw selfie.
Egg coffee.

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi May 30th 2023

Heute sind Zwei Sachen geplant. Zum einen Sightseeing. So oft, wie ich schon von den Türmen von Hanoi gehört habe, müssen die echt cool sein. Ich will zumindest einen coolen solchen Turm finden. Zum anderen bin ich um 18 Uhr verabredet zu einem Treffen mit demjenigen, der mir sein Motorrad verkaufen will. Ich steh morgens auf und mach mich auf den Weg. Als erstes komm ich zum Flag Tower - minem ersten Kandidaten für einen Turm von Hanoi. Es ist ein ganz solides Türmchen, bis auf ein paar kleine Gänge für Treppen, ich gebe ihm eine Bewertung von 5/10. Auf dem Turm weht seit der Revolution 1954 anscheinend immer eine Flagge Vietnams, er soll eine große symbolische Bedeutung haben. Als nächstes geh ich zur Imperial Citadel of Thang Long. Dies bezeichnet einen Ort, an dem vor ... read more