Blogs from Hanoi, Red River Delta, Vietnam, Asia - page 246

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi November 26th 2002

Det er en ting man IKKE kan gjoere i Hanoi, og det er aa gaa seg bort. Vel, det betyr IKKE at man ikke kan befinne seg et sted som man ikke vet hvor er, det gjoer man hele tiden. MEN, skulle det skje, saa er det hauger av smilende taxi-sjaafoerer, moped-sjaafoerer, og cyclo-sjaafoerer som mer enn gjerne vil ta deg tilbake til hvorhen du kom fra for en varierende pengesum. Skulle man finne seg et sted hvor man ikke vet hvor man er, saa er det nok aa stoppe et sekund, og titte undrende rundt seg, og vips saa er det fem cycloer, og fire mopeder som vinker og smiler, og lurer paa om de kan ta deg tilbake til hvor hen du vil. Ellers er prisene her latterlige lave. En kaffe ligger paa 4000-6000VND, ... read more

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi November 23rd 2002

I gaar finner jeg meg paa motorveien med en zilion andre mopeder, og en lastebil eller femti. Jeg haaper inderlig at sjaafoeren min vet hva han gjoer, der han zikk-zakker mellom de andre motoristene paa veien. Jeg klamrer meg fast saa best jeg kan bakpaa mopeden hans, og proever aa tenke fatalistisk - if it is time, it is time... Ti veldig eksosfyllte minutter senere befinner jeg meg i Le Mat (Snake Village), hvor jeg blir sjoet inn paa en av restaurantene. Jeg er den eneste der, og kelneren min veiver med armene, og faar frem at jeg kan sitte akkurat hvor jeg vil. Ikke foer har jeg satt meg ned, saa spretter to kelnere opp trappa, en med et brett med sprit, en annen med en svart sekk - en svart sekk som ser ut ... read more

One thing that should definitely be on your itinerary is a trip to Le Mat - Snake Village! It’s about 10-15 minutes from Old Quarters on the back of a motorcycle-taxi, and trust me, you do want to take a taxi. Any taxi driver will be able to take you there, drop you off, and pick you up a couple of hours later. Don’t worry so much about which is the best restaurant, they are all more or less the same. You can ask your hotel or your driver for any recommendation. If not, just ask your driver to stop at any of the restaurants and have a look inside. Don’t get alarmed by the some carport-ish look of the restaurants, that’s downstairs where they keep (breed?) and prepare the snakes. Most restaurants have the dining-space ... read more

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi November 22nd 2002

13:05 - Hanoi Det er kaos i Hanoi!!!! Er det en vei saa kjoerer man paa den (og da snakker man ikke om samme maate som man kjoerer paa en vei i Norge), er det en doeraapning saa slenger man opp en disk, og saa har man en butikk der, er det en aapen plass saa parkerer man der, eller setter opp fire plastikk-krakker, og det er en restaurant. Det er fire zilioner mopeder, og alle som har en moped, og som ikke for oeyeblikket har mor, far, tante, bror, nevoe, onkel, venn, eller lignende bakpaa er plutselig moped-taxi. Alt er grisebillig her. Kjoepte nettopp en silkepose (til aa sove i) som kostet meg US$2 (15kr). Og ennaa saa tror jeg at jeg ble lurt - jeg kunne vel faatt det ennaa billigere. Men det er ... read more

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi November 21st 2002

Naa er jeg i Hanoi, og det er ville westen!!! Har vaert her i en halvtime, har verdens lekreste rom, og har funnet meg roeyk (etter mye om og men). Det er saa mye biler, og mopeder, og matlaging paa gata... Masse nye inntrykk!!! ... read more

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi February 6th 2000

Geo: 21.0243, 105.855Well you might be sweltering but we are freezing todeath. Hanoi is cold and overcast and we are wishingwe brought alot more clothes with us. We only have onepair of jeans each which we have to wear day after dayand cannot have them washed because we have nothingelse to wear while they are being washed!Tomorrow we go on a boat trip to the Perfume Pagoda. Ithink we will just have to wear every item of clothing... read more

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi March 15th 1999

The United States dropped more bombs in the Vietnam war than were used during the entire course of World War ll, and it's not too much to assume the Vietnamese would harbor a great deal of resentment toward foreigners. However, it's amazing to experience nothing but kindness from the local people when visiting this extraordinary country, with a predominantly youthful population of 75 million people. The reality of travel in Vietnam means unfailingly gracious hosts greet travellers from around the world with a welcoming smile. Vietnam is a highly recommended travel destination in South East Asia, and I was excited to board a flight to Ho Chi Minh City (Saigon) to commence my visit to this fascinating and beautiful country. I got to chatting with an English girl on the plane, dear reader, who was also ... read more
Saigon hostel
Cu Chi tunnels
Stone pathway, Danang

Tot: 0.175s; Tpl: 0.004s; cc: 3; qc: 54; dbt: 0.1079s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb