Blogs from Yangzhou, Jiangsu, China, Asia - page 14

Asia » China » Jiangsu » Yangzhou May 12th 2008

Torsdag d. 1. maj - søndag d. 4. maj 2008 Weekenden startede med en masse trafik-bøvl. Folk havde også ferie, så der var bare ekstra meget gang i den d. 1. maj. Denne weekend tog David og jeg til Yangzhou, og det startede dårligt. Det var nemlig planen, at han først skulle komme til Nanjing, og så kan vi tage bussen til Yangzhou, da det ikke ligger særlig langt herfra. Det startede med at han skulle vente i tre timer(for at købe busbillet), for det var ikke nemt at få fat i billetter den dag. Så tog jeg meget tidligere ud til Zhongyangmen station (der hvor han ankommer), så kunne jeg jo købe billetter til Yangzhou i god tid, så vi ikke behøver at vente yderligere. Efter jeg kom derud (det tog mig meget lang tid ... read more
En mindre version af West Lake som de kalder for Shouxihu
Yangzhou University
Baby uden ble

Asia » China » Jiangsu » Yangzhou November 3rd 2007

Yangzhou, the city from north of the Jiangsu province, famous by art style life and beautiful women, but this point we discovered it is a legend, maybe the young and beautiful went to the big cities, or maybe there was a lot of women with art style and that was considered a beauty in the traditional culture. What we really found there is a lot of old people having a simple life and playing a lot of Mahjong. The main sight of Yangzhou is the Shouxi lake park, the style is very similar to Suzhou park, but it is much bigger, and in my opinion the most interesting point in the park is the white pagoda, you can find a identical white pagoda in Beihai park from Beijing, it because when the emperor came to Yangzhou ... read more
Shouxi lake park
Typical building
Painting

Asia » China » Jiangsu » Yangzhou April 11th 2007

We betaalden 14Y voor de bus vanuit Zhenjiang, en deden er ongeveer een uur over. We kwamen toe in het lange afstands busstation in het zuidwesten van de stad, ver van het centrum. Wegens renovatiewerken rond het busstation was de stadsbus beter bereikbaar dan de taxi’s en stapten op bus 20. Bij het Siwan ting stapten we af en vonden vlakbij het Hanting Hotel. Dit hoort bij een vrij nieuwe keten van moderne budgethotels. Adres: Wenhe beilu 71, 225001 Yangzhou Telefoon: +86 (0)514 7322 399, men sprak er wat Engels. www.hantinghotel.com de website was toen alleen in het Chinees. Ligging: Ten noordwesten van het centraal deel van de stad, waar de meeste grote hotels liggen, op wandelafstand van het Smalle Westmeer en verschillende andere bezienswaardigheden, naast het Tiandi Hotel, tegenover Motel 168, en tegenover het Lantian ... read more

Asia » China » Jiangsu » Yangzhou April 10th 2007

Dinsdag 10 april. De geschiedenis van Yangzhou gaat terug tot ongeveer 500 voor Chr. Centraal China was toen versplinterd in koninkrijkjes die met elkaar om een grotere invloedssfeer en meer macht streden tijdens de Periode van de Strijdende Staten. Het gebied rond Yangzhou maakte toen deel uit van een koninkrijk met de naam Wu. De vorsten van Wu lieten hier kanalen graven die later onderdelen zouden vormen van het Grote Kanaal. Dankzij haar positie op het kruispunt van de Yangzi, het Grote Kanaal en de Huai-rivier ontwikkelde Yangzhou zich tot een bloeiende, welvarende en cultuurrijke stad. Een bezoeker van Yangzhou van de 13e eeuw die bij ons bekend is, was Marco Polo. Hij zou drie jaar lang gouverneur van Yangzhou zijn geweest. Als centrum van de zouthandel trok Yangzhou tijdens de Qing-dynastie grote rijkdom aan ... read more
Berna bij de ingang van het Tang-museum.
Eén van de grafgiften voor een Han-koning: volgens Berna een bedpan in lakwerk.
De Wenchang Ge, bijna zonder auto's!

Asia » China » Jiangsu » Yangzhou October 26th 2003

Yangzhou one-day-tour: Shouxihu, Ge Yuan. We ate the "orthodox" Yangzhou fried rice, but in fact, the one we eat in Hongkong is mush better.... read more
Photo 3
Photo 4
Photo 6

Tot: 0.064s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 37; dbt: 0.0277s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb