Dag 10 Addo Elephant National Parc

South Africa's flag
Africa » South Africa » Eastern Cape
July 21st 2014
Published: July 23rd 2014

Het is echt prachtig weer en onze gastvrouw Nita heeft in haar Marmelade room een heerlijk ontbijt klaargezet. We passen met twee andere gasten net met z'n allen in het kleine kamertje naast de veranda. Het kamertje is voorzien van allerlei trouw- en familiefoto's, want Nita is duidelijk gehecht aan hun kinderen en andere familieleden. De hele familiegeschiedenis wordt uitgebreid uit de doeken gedaan in de informatie mappen in de kamers. De foto's aan de muur van de veranda tonen ook dat zij en haar man Mike de halve wereld al hebben bereisd. Maar ... nu even terug naar onze eigen geweldige reis. Vandaag staat Addo op het programma en we vertrekken dan ook om 9.30 richting het park. We hebben al een Gamedrive gereserveerd, dus we melden ons eerst bij de receptie, waarna we een lekker kopje koffie o.i.d. nuttigen in het restaurant. We genieten ondertussen van de Afrikaanse zon. Om 11.45 melden we ons bij onze gids en we hebben het geluk dat enkele anderen niet op komen dagen, waardoor we een privé tour krijgen. Onze gids vertelt ons heel veel over de olifanten, leopards en alle andere dieren. En ondertussen zien we de eerst warthogs met jongen. Zo heerlijk lelijk, maar toch zo schattig. Zeker wanneer ze rennen, want dat steken ze hun staartjes parmantig in de lucht, zodat de jongen hun papa en mama kunnen zien. We krijgen spontaan een gevoel Pumba in het echt te zien, dus even voor Bas; inderdaad "Hakuna Matata" hier in Afrika. Vanuit de bosjes loert een eenzame buffel naar ons, deze schijnt nogal gevaarlijk te zijn, dus vinden we het prima dat hij niet dichterbij komt. Plotseling zien we wat grijze ruggen tussen de bosjes, we laten de camera's meteen rollen, voor het geval dat Dat alles is wat we te zien krijgen. Maar na een tijdje wachten komt er een complete kudde olifanten, inclusief jongen uit de bosjes tevoorschijn. We staan precies op hun route naar de waterpoel. Dit is echt fantastisch, ze passeren ons op nog geen meter afstand. Op de weg naar de waterpoel zien we ook nog enkele zebra's. Onze gids vertelt geweldige verhalen, zowel leerzaam als hilarisch. Na de game drive maken we nog een korte wandeling en bekijken we de zonsondergang. Daarna is het tijd voor ons avondmaal in het restaurant in Addo. Door het pikkedonker rijden we terug naar onze cottages in de Middle of Nowhere. Het is inmiddels weer ontzettend koud en de kleine elektrische verwarming in de kamers krijgt het maar net aangenaam. Wij drinken nog even een wijntje en de kids spelen nog een spelletje en dan is het tijd om onder de warme wol te gaan. Dit was weer een geweldige dag.

24th July 2014

slurfie
Hey daar ondekkingsreizigers van het zuidelijke Afrika!! Wat een mooie foto's van deze dag. Heel mooi om die olifanten te zien met z'n allen. De zonsondergang is toch wel een hele prachtige foto moet ik zeggen. Echt.. zoals het eruit ziet.. gewoon fantastisch. En bedankt voor de kleine vermelding in de blog :P Heel veel plezier verder!! Mvg van het feestcomité

Tot: 0.188s; Tpl: 0.016s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.1165s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb