Singapore - Dag 2

Asia » Singapore
December 10th 2009
Published: December 10th 2009

København - Singapore

Alle sov til kl. 10!!! Så man må sige, at vi nu er ved at have vendet os til tidsforskellen.

Vi startede med morgenmad i et lokal bageri og fik efterfølgende købt sandaler til Pauline i en forretning med trekking og outdoor udstyr. Efterfølgende besøgte vi SAM (Singapore Art Museum) som havde to udstillinger om henholdsvis Philipinsk og mexicansk kunst. Vedr. sidstnævnte var vi noget overrasket over, at Pauline genkendte et af hovedværkerne og kun fortælle os om kunstneren. "Kender I ikke hende, Mor og Far?. Hende har vi haft om i skolen"

Efterfølgende tog vi en tur i verdens største pariserhjul, som står ved havnefronten. Singapore Flyer som den hedder er 165 meter høj og fra toppen kan man se udover Singapore, men også spotte både Malaysia og Indonesien.

Om aftenen var vi inviteret på seafood af en af Rikkes forretningsforbindelser og hendes mand. Susanna og Berry er amerikanere og har boet her i 8 måneder i denne omgang, men har boet her i en længere periode for 10 år siden. Menuen stod på Chili Crab og Black pebber Crab, som er "et must" når man er i Singapore ifølge de lokale. Det var et sandt svineri, at sidde og knække de kæmpe kløer for at få noget kød frem og vi spiste det mere af høflighed end af sult. Rejerne med hvidløg var derimod et kæmpehit for både børn og voksne.

Hjemme igen spillede vi Mikkelines fiskespil, som hun havde fået i julegave af Ole. Pauline vandt alle tre omgange, så hun må ikke være med næste gang :-) Det har været en varm dag med 31 grader og let skyet. Regn fikvi intet af, selvom det er regntid.

Mikkeline skriver nytårsønsker....Mikkeline skriver nytårsønsker....
Mikkeline skriver nytårsønsker....

Nytårsønskerne skrives på store hvide badebolde, som efterfølgende placeres ude i Singapore river i forbindelse med Nytårsfejring. Der ligger allerede flere tusinder af badebolde derude og der lægges flere ud dagligt.
GeocachingGeocaching
Geocaching

Vores første Singapore cache blev logget. Her holder Pauline farfars travel bug frem tæt ved en cache ved Singapore river. Vi har har logget den ind og ud af cachen, så den får nogle ekstra KM registreret.

11th December 2009

seafood godt det ikke var mig
Det glæder os i besøger venner rundt om i verden, det viser hvor lille den er. vi var i Tivoli - det styrtøsede ned så det var ikke det mest spændende, men x-mas cabaret var som altid overmorsom med alle de engelske undersættelser. Vi har Theo og syge Sofie her i nat, jo og Minna. Bare til mad og tv. I morgen skal vi hos kirsten sandberg. Fortsat god tur, det er altid hyggeligt med tekst og billeder, Knus til alle mormor og Ole

Tot: 0.043s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 26; dbt: 0.0245s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb