Regnvejr, vandfald og vandkraftværk

South America » Argentina
March 14th 2007
Published: March 14th 2007

Hej allesammen Sæt jer godt tilrette, for denne mail er meget meget lang og der er mange billeder. Så er nedtællingen til de sidste uger startet, og jeg glæder mig til at komme hjem til Danmark, hvor jeg har hørt at foråret er startet. I min sidste mail skrev jeg om Chile. Efter besøget der rejste jeg videre mod øst i Argentina. Første stop på den tur var San Luis. Selve byen var ikke... Read Full Entry

Photos are below

Iguazu VandfaldIguazu Vandfald
Iguazu Vandfald

Her ses hvordan vandet løber ud over kanten og falder lodret ned.
Sommerfugl i nationalparkenSommerfugl i nationalparken
Sommerfugl i nationalparken

I Iguazu nationalpark var der enormt mange sommerfugle i alle mulige fantastiske farver.
Leguan som spærrede stienLeguan som spærrede stien
Leguan som spærrede stien

Den var omkring 35-40 cm lang, så jeg blev lidt bange for den.
Abe i regnskovenAbe i regnskoven
Abe i regnskoven

Det var en fantastisk oplevelse da de svingede sig i træerne lige over mig.
Las tres fronteras - De tre grænserLas tres fronteras - De tre grænser
Las tres fronteras - De tre grænser

Der er to floder som danner grænse til Paraguay og Brasilien. På dette punkt løber de sammen og man kan derfor se til Paraguay (til venstre i billedet) og til Brasilien (til højre i billedet) på samme tid.
VaskebjørnVaskebjørn
Vaskebjørn

Der var virkelig mange vaskebjørne i den brasilianske nationalpark. Denne sidder i et træ og spiser en frugt.
InsektInsekt
Insekt

Denne grønne fætter aner jeg ikke hvad er, men den er ret flot.
Iguaçu vandfald

Her ses Gargante del Diablo fra den brasilianske side. Her får man et stårre overblik for man kan se mere på en gang. Modsatte side tilhører Argentina.
Iguaçu vandfald

Her ses Gargante del Diablo lidt mere fra oven, og man kan se hvordan det virkelig er halvmåneformet.
Iguaçu vandfald

Her ses udsigtspunktet, hvor man kan komme helt ud og se det hele.
Iguaçu vandfald

Her ses hvordan strømmende lava i tidernes morgen dannede afsatser som vandet løber ud over i dag. Neders ses en båd, som rent faktisk sejlede ind i vandfaldet.

Tot: 0.053s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 20; dbt: 0.0355s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb