Blogs from Argentina, South America

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires June 27th 2019

One of the differences I find between Chilean and Canadian work culture is the amount of greeting/goodbye-ing that goes on. Canadians, I would say, and I don’t want to say we are not as friendly (although I think Chileans might say we are not), we are not exactly full of hellos and goodbyes in the office. Like, when you come into the office here, or when you leave, you might say hello or goodbye to who you see on the way to your desk. Whereas in Chile, you may go to your desk, but then you go around your group, and give everyone a handshake, or a kiss on the cheek, and then when you leave, it’s all the same process. Ciao ciao, decansas, hasta manana etc. etc. And when you first think about it, well ... read more
Come for the views, stay for the protests
Hittin' the Pari-zha
Comfortable spaces for the wealthy unliving

South America » Argentina » Misiones » Puerto Iguazú April 16th 2019

WOW. Spectacular. We were incredibly lucky with the weather. Two days of blue sky to see the falls and today, the day we fly back to Buenos Aires, it is raining. Day one we walked the trails on the Argentina side of the fall and yesterday we crossed into Brasília to see and experience the falls up close. We were drenched, but soon dried in the 30C weather. We also went on a jungle adventure by mountain bike, kayak, and Jeep. Loads of fun.. The falls are wider than Victoria and taller than Niagara, made up of approximately 250 individual drops. The Iguazú river and falls mark the border between Argentina and Brasília..... read more
Iguazú falls

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza April 14th 2019

The wine province of Mendoza is world famous. The Norton Malbec is one of my regular purchases from Costco in Calgary so it is only natural that we would seek out the Bodega for a wine tour. Sandy and I had a private tour of this histlorical winery culminating in a light pizza lunch and wine sitting on old barrels in the cellar surrounded by thousands of bottles of mature wines, some of the more valuable bottles locked behind iron gate. Back at our B&B we were treated to a bottle from 1975. What a wonderful 2 days in Mendoza.... read more
Norton vines
Bodega Norton
Grapes

South America » Argentina April 11th 2019

We arrived in El Calafate on a rainy day, but the weather has been grand since. The first afternoon we sheltered from the rain in the Glaciarium, an excellent interpretive centre explaining the ebb and flow of the Perito Moreno Glacier. The glacier terminates in Lago Argentina and on occasion advances across the lake to the land on the other side to form an ice dam. The water level on the upstream side rises by 11m until the pressure causes the dam to rupture and come crashing down in spectacular fashion. Our road trip to El Chalten and our hike to a lake at the foot of Cerro Fitzroy were fabulous We encountered much wildlife along the way The lamb is great.. Today we fly to Mendoza.... read more
Black necked swans
Perito Moreno glacier

South America » Argentina » Buenos Aires April 10th 2019

Nous voici bien installés dans notre Ibis habituel tout près de l'Obélisque... Pas mal de visites en perspective... nous aurons de quoi faire durant ces cinq jours qui nous restent du voyage... C'est dimanche, nous laissons nos amis passer ce jour en famille... Nous irons donc dans le quartier de La Recoleta où l'on se plaît toujours à retourner et s'y promener.... Recoleta doit son nom au couvent des Récollets, membres de l'ordre des Franciscains qui s'établit dans le quartier au début du XIIIèm siècle, y fondant un couvent et une église dédiée à url=https://fr.wikipedia.org/wiki/Basilique_Notre-Dame-du-Pilier_(Buenos_Ai... read more
petit marché artisanal du quartier de la Recoleta
en Argentine on trouve des crêches toute l'année...
le texte entouré dit :

South America » Argentina » Buenos Aires April 10th 2019

Castellano debajo del francés... Malgré le bus touristique, nous avons bien marché hier... et sommes prêts à recommencer aujourd'hui. Mais la journée commencera par un rendez-vous agréable !!! Nous rencontrons Sofia, la fille de l'auteur d'un livre d'un autre voyageur que celui dont je vous parle d'habitude... Il a écrit un livre qui m'attire et c'est surtout cette idée de voyager en famille (avec son épouse et ses 4 enfants...) qui me parle et la façon dont il le fait...Je ne peux pas vous en dire plus aujourd'hui car j'ai eu l'occasion d'avoir le dernier exemplaire de son livre en venant le réserver à l'Ateneo avant notre périple vers le Sud du pays et ce n'est que d'ici quelques jours que je pourrai lire leurs aventures après avoir pris connaissance de bribes sur Face Book. La ... read more
Contentes de nous connaître
Bus Touristique vers La Boca
Le street art a toujours existé dans ce quartier

South America » Argentina » Chubut » Puerto Madryn April 6th 2019

Aujourd'hui on vit cool... On ne fait pas des kilomètres pour le plaisir d'en faire... On visite la région de Puerto Madryn, pas trop loin de l'appartement que nous avons loué... Petite promenade sympa... jusqu'à ce qu'arrive à nouveau le "ripio" donc la poussière et le gravier... alors on se contente de refaire marche arrière... C'est pas que ça nous gêne tellement, mais on a vraiment pas envie de s'offrir une bosse dans la voiture sans assurance.... Puerto Madryn se trouve au fond d'un golfe profond, le Golfo Nuevo, formé par la péninsule Valdés et le cap de Punta Ninfas. Le paysage alentour est celui de la meseta (plateau patagon), formant tout au long de la côte une succession d'escarpements et de plages de sable. ... read more
épave...
les coins des sportifs
belle dune

South America » Argentina » Chubut » Valdes Peninsula April 5th 2019

Para el espagnol vean la pagina que habla de la Peninsula Valdés : https://fr.wikipedia.org/wiki/Punta_Tombo Y debajo del texto en frances encontraran algo mas de mi parte !... Nous connaissons bien cette péninsule pour y être venus déjà deux fois... On vient en principe ici entre novembre et mars pour y observer le passage des baleines franches qui descendent vers l'Antarctic avec leurs petits... Ce n'est pas le moment, mais nous aimons cette région aussi pour le reste de sa faune... La péninsule Valdés ou presqu’île de Valdés est une particularité côtière de la province de Chubut, en Argentine. Elle forme une portion de terre quasi-rectangulaire et unie au continent par l'url=https... read more
une visite un peu insolite
un droit d'entrée est demandé de plus ou moins 15 €
On vient ici surtout pour observer la baleine franche

South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia April 4th 2019

Le français après l’espagnol : Desgraciadamente un día tenemos que dejar a nuestros amigos que nos recibieron tan amablemente ... Sin embargo, estamos disfrutando de los últimos momentos y compartimoss más ... JJ tuvo el gran placer y la alegría de poder volar en la Bahía de Ushuaia gracias a nuestro amigo Angel ... Todavía disfrutamos de excelentes comidas siempre preparadas por nuestra amiga Ana María ... incluso me atreví a probar el pulpo ... llegué ... pero admito que no haré de este mi comida diaria ... Debo decir que los pedazos eran muy ricos ... puede ser que sea una idea equivocada en mi mente ... al viajar, también se debe pasar por cambios en los gustos y sabores ... y hay que probar de todo… Aqui Ana Maria las preparo a la Gallega ... read more
Ushuaia se réveille à 6h45...
Plus courageuse que moi...
Quand on se lève tôt...

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 31st 2019

As we approached ‘El Chalet’ the ferocious dog, commonly found in almost every Argentine household, came out to meet us barking loudly. Jane gripped my hand tightly, “Are you sure this is a restaurant?”. I could see the front door of the house was just open a crack so I pushed it open. “Hola”, I shouted. Inside were some laid-up tables in a plain room with no one present. “Hola, hola?”. I could hear some noise in the back so I continued on through the room to a back corridor where I could see a kitchen to the left. “Hoolla?”. This time ‘Juan’ heard me and came bustling out to greet us. Yes, he could serve lunch. We told him through google translate that we ‘eat anything’ and sat down and waited. There was no menu. ... read more
CarinaE still use an old fashion press
One of the bigger wineries - Alta Vista
Was that the Malbec or the Carbernet @ Kaiken

Tot: 3.15s; Tpl: 0.038s; cc: 14; qc: 65; dbt: 0.0627s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb