Regnvejr, vandfald og vandkraftværk

South America » Argentina
March 14th 2007
Published: March 14th 2007

Hej allesammen Sæt jer godt tilrette, for denne mail er meget meget lang og der er mange billeder. Så er nedtællingen til de sidste uger startet, og jeg glæder mig til at komme hjem til Danmark, hvor jeg har hørt at foråret er startet. I min sidste mail skrev jeg om Chile. Efter besøget der rejste jeg videre mod øst i Argentina. Første stop på den tur var San Luis. Selve byen var ikke... Read Full Entry

Photos are below

Fugl på el-ledningerneFugl på el-ledningerne
Fugl på el-ledningerne

Også her voksede en underlig plante overalt på el-ledingerne og andre ting. Utroligt at de kan gro der.
Tysk ølTysk øl
Tysk øl

Selvfølgelig kunne man få tysk øl, men de bryggede nu også deres eget.
La CumbrecitaLa Cumbrecita
La Cumbrecita

En anden lille by i tysk stil. Her et lille vandfald.
KuhstallKuhstall
Kuhstall

Hehe... dette skilt så jeg på et hus.
Jesuit-estanciaen i Alta GraciaJesuit-estanciaen i Alta Gracia
Jesuit-estanciaen i Alta Gracia

Søen forrest er opdæmmet for at skaffe vandkraft til at drive nogle møller som malede mel.
La CumbreLa Cumbre
La Cumbre

Lille hytte i bakkerne.
Lavendel marker i La CumbreLavendel marker i La Cumbre
Lavendel marker i La Cumbre

Desværre blomstede de ikke, men de duftede stadig dejligt.
La CumbreLa Cumbre
La Cumbre

Landskabet omkring byen.
Oversvømmede områderOversvømmede områder
Oversvømmede områder

Det regnede så meget at flere områder tæt ved floderne blev oversvømmede
Gadeskilte Gadeskilte
Gadeskilte

Nummereringen af gaderne er ret smart. Gaderne er i et skakbrætmønster og hver blok for hver blok starter numrene en ny hundrede-serie. Blokken med nummer 1-100 ligger typisk ved den centrale plaza. Ud af byen bliver numrene så højere. Pga. af skatbrætmønter vil en gade derfor altid skære sidegaderne ved de samme numre og det gør det meget nemt at finde rundt hvis man har en lidt svaf stedsans.
Oversvømmede områderOversvømmede områder
Oversvømmede områder

Her ses hovedvejen mellem Parana og Colon. Store områder stod under vand, selvom det ikke er noget unormalt her.

Tot: 0.307s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 61; dbt: 0.064s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb