Blogs from Córdoba, Córdoba, Argentina, South America - page 10

South America » Argentina » Córdoba » Córdoba April 6th 2009

na mijn laatste weekendje en voor dat ik ga slapen hier, toch nog even alles op een rijtje... laatste blogje eindigde met verhalen over woensdag, dus ik ga verder op donderdag... donderdag was weer feestdag, dus lekker uitslapen en genieten van het ontbijt in de bar... deze keer was ik gelukkig wel op tijd en moest de mevrouw ni kwaad zijn dat ik eigelijk geen ontbijt meer mocht krijgen... daarna weer een beetje rondsnuisteren en een beetje wandelen buiten... ni veel speciaals dus... maar om zes uur hadden we afgesproken om met valeria en thomas (een franse jongen die hier voor vier maanden zit) maté te gaan drinken in het park... matear, zoals ze het hier noemen... eigenlijk een belevenis op zich... iedereen zit daar in het gras met zn thermosje warm water en een maté-beker ... read more
tomar mate
thomas, vale en ik
eerst op de patio, dan op mn bedje, met een boekje en een wijntje...

South America » Argentina » Córdoba » Córdoba April 2nd 2009

weer feestdag in argentinië, dus weer een dagje niet veel te doen, weer eens tijd voor een update dus… vanaf deze week ben ik terug begonnen in de hospital de niños, waar ik de eerste twee weken van pediatrie ook gestaan heb… het doet raar om na dat supermooie ziekenhuis terug met de voetjes op de grond te komen en terug in een openbaar ziekenhuis te gaan werken… geen ontbijt of middagmaal meer en al helemaal niet opgediend, geen mooie kamertjes en weinig patiëntjes meer, geen gezinnetjes meer met maar 2 of 3 kindjes, geen nette heren en dames meer, … het is terug tijd voor de harde realiteit… die realiteit hebben we deze week al een paar keer mogen ondervinden… - een kindje van 9 jaar dat wordt binnengebracht omdat het aan het stuipen was… ... read more
het zaaltje van de guardia
de gang van de guardia
brancards (hier lag da jongetje te stuipen)

South America » Argentina » Córdoba » Córdoba March 27th 2009

I never intended to stop in Cordoba. I wanted to go straight from Iguazu Falls to Mendoza, but the bus ride would take 36 hours. At least the bus to Cordoba is only 20 hours. From Cordoba to Mendoza, the bus ride is only eight hours. I didn't find Cordoba to be a very interesting city. The city has seven universities, essentially a university town. The night life is really good though. I guess having all those university students isn't a bad thing. Skydiving There isn't much to see in this city, so I decide to go skydiving. I don't tell my parents as I know they would start freaking out, but I do post on my Facebook profile the following: "Going Skydiving. If I don't make it, it's been nice knowing you all." At the ... read more
Cordoba102
Cordoba103
Skydiving 001

South America » Argentina » Córdoba » Córdoba March 27th 2009

hola belgica !!! de week zit er weer op en meteen ook de periode in de clinica reina fabiola... wat wilt zeggen dat de laatste twee weken ingaan... de week in de reina is rustig verlopen... aangezien er ni veel patiënten waren opgenomen, was er op de afdeling ni echt veel te doen... normaal moet ik maandag, woensdag en vrijdag tot acht uur blijven, maar das mooi gereduceerd tot vier uur elke dag... en dinsdag zat er dan nog de feestdag tussen, dus het is een kalme week geweest... feestdagen in overvloed hier en ik zou begot ni weten wat er allemaal te vieren valt... deze dinsdag was het feestdag, volgende donderdag ook en dan heel het paasweekend hebben die ook vrij, dus die donderdag en vrijdag moeten we ook al ni meer gaan werken... eigelijk ... read more
een kamertje in de reina
consultorio 3, dagelijkse stekje tussen 10u en 13u
bureau

South America » Argentina » Córdoba » Córdoba March 25th 2009

Heading back to Argentina, I figure Argentine wine country is a good spot to hit. Mendoza is a nice city where I spent a few days walking around, eating steak, and of course drinking wine. I took a wine tour of a few wineries and though they were nice, I didn´t feel they understood exactly why people go on wine tours. Sure we care how the wine is made, which I´ve heard a few times in my life, in english and now in spanish, but I care a bit more about the taste of the final product. Of course I spit it out after tasting. The tour was nice though and it included an unexpected tour of an olive oil factory. After another steak, I headed for Cordoba. Cordoba was a bit different than Mendoza. This ... read more

South America » Argentina » Córdoba » Córdoba March 23rd 2009

17-02-09 One of the many things i love about travelling. I arrived in Cordoba around 10am and got a taxi to my hostel, Baluch Backpackers. The taxi driver and i laughed all the way talking about the beautiful Argentinan girls and pointing them out along the way. To be fair we both shared the same taste pointing out the ones we were not to keen on as well. Wow, that makes me sound really bad! I just want to point out that i do realise the importance of inner beauty as well! I climbed up the spiral staircase to my hostel, booked into my room and met four Swedish lads staying there. Within half an hour a girl from Finland called Krista popped into our room inviting us all to go to the river just outside ... read more
Our gang!
The Finish Tango!ha
Spending the day by the pool.

South America » Argentina » Córdoba » Córdoba March 23rd 2009

week 11 is ondertss aangebroken, dus tijd om weekend 10 te overzien... heel erg veel valt er niet over te vertellen... ik was van wacht... zaterdagmorgen dus op tijd bedje uit... naar de bus stappen, doorhebben dat de bussen in het weekend heel wat minder frequent rijden dan in de week... dus uiteindelijk maar beginnen stappen naar het ziekenhuis... dus halfnegen aankomen, da zat er al ni meer in... tegen een uur of negen was ik daar dan, wat in argentijnse normen nog ruim op tijd is... zaterdag was ik van wacht samen met de chicos, dus wij met zn drieën zo hier en daar wat aant meevolgen... goed op tijd al gaan eten... volgens de dokter die onze stage pediatrie leidt, moeten we tot negen uur blijven... voor onszelf hadden we de limiet al op ... read more

South America » Argentina » Córdoba » Córdoba March 20th 2009

zoals ik al verteld had, ben ik weer in een nieuw ziekenhuis beland... en ondertss zit één van de twee weken daar er al weer op... elke ochtend dat ik daar aankom, gaan we met de assistenten en de studenten allemaal naar de eetzaal om te gaan ontbijten... ontbijten thuis hoeft dus niet... elke keer aankomen op het werk, beentjes onder tafel en een ontbijtje geserveerd krijgen... dat is dus al van 8 tot 9 de bezigheid... dan even langs de zaal, waar we overigens meestal ni veel kunnen doen en waar we eigelijk gewoon zitten te wachten tot het 10 uur is, da we naar de consultatie kunnen... consultatie, das ofwel met doctora andreani ofwel met doctora diaz... om ter vriendelijkste vrouwen, die ook hun tijd nemen om u dingen zelf te laten doen of ... read more

South America » Argentina » Córdoba » Córdoba March 16th 2009

er is weer een weekendje voorbij en aangezien ik er zo een beetje een traditie van gemaakt heb om elke keer na het weekend iets te posten ga ik da nu ook doen... zaterdagochtend zijn mama en papa nog even langs gekomen om dag te zeggen... het afscheid viel zwaar, maar voor wie mij kent, dat is inderdaad geen rariteit... anke en afscheid nemen zijn twee dingen die niet samen passen... ze hebben mij hier ook nog een schitterend flesje wijn achtergelaten, waar ik zeker één van de komende dagen eens van ga proeven... na een paar huilbuien dacht ik van kom, nu ist goed geweest, we gaan onszelf nuttig maken... heb ik dus nog voor de laatste keer mijn ondergoed gewassen (want hoe gek het ook klinkt, ik heb genoeg ondergoed nu om de tijd ... read more
badkamertje
straat
jullie hebben nu een plaatsje op het kastje...

South America » Argentina » Córdoba » Córdoba March 14th 2009

hey allemaaaaaal !!!! na het weekendje mendoza ben ik dus teruggekomen naar cordoba en mama en papa zouden op het gemakje doorkomen, nog een bodega gaan bezoeken aan de kanten van mendoza en naar een natuurpark in san luis en dan doorrijden naar mij, dat ze woensdagavond hier zouden zijn... ik heb dus maar weer al mijn wachten in het begin van de week gedaan, zodat ik donderdag en vrijdag heel de namiddag vrij had om samen met mama en papa dingen te gaan bekijken en da ik ook geen lange dagen als het 's avonds laat zou worden... eigelijk zijn het daar trouwens nog wel extreme dingen die we daar zien soms... ik heb een kindje gezien van een jaar of zeven dat helemaal verbrand was in zijn gezicht en aan zijn armkes omdat iemand ... read more
hun wandeling door het oude gedeelte
idem
nueva cordoba

Tot: 0.121s; Tpl: 0.007s; cc: 7; qc: 80; dbt: 0.0685s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb