weekend 9 en clinica reina fabiola


Advertisement
Argentina's flag
South America » Argentina » Córdoba » Córdoba
March 16th 2009
Published: March 16th 2009
Edit Blog Post

er is weer een weekendje voorbij en aangezien ik er zo een beetje een traditie van gemaakt heb om elke keer na het weekend iets te posten ga ik da nu ook doen...

zaterdagochtend zijn mama en papa nog even langs gekomen om dag te zeggen...
het afscheid viel zwaar, maar voor wie mij kent, dat is inderdaad geen rariteit... anke en afscheid nemen zijn twee dingen die niet samen passen...
ze hebben mij hier ook nog een schitterend flesje wijn achtergelaten, waar ik zeker één van de komende dagen eens van ga proeven...
na een paar huilbuien dacht ik van kom, nu ist goed geweest, we gaan onszelf nuttig maken...
heb ik dus nog voor de laatste keer mijn ondergoed gewassen (want hoe gek het ook klinkt, ik heb genoeg ondergoed nu om de tijd tot aan het vertrek naar huis te overbruggen... of van nutteloze weetjes gesproken 😉 ) en mijn pakjes voor 't werk moesten er dan ook maar ineens aan geloven... twas een beetje gedachten verzetten en nuttige dingen doen tegelijk...
daarna toch maar weer eens in mn stagewerk gevlogen en ik denk dat we nu bijna aan de laatste en officiele eind-versie komen... nog een paar kleine dingetjes in orde maken en we zijn zover 😊
verder was zaterdag een luie dag, twas hier veel te warm om iets te doen... 36 graden en niks open op zaterdagnamiddag... sja... buiten boodschappen gaan doen, heb ik ni veel meer gedaan dus...

zondag ben ik een beetje gaan rondsnuisteren bij de venters die dan in de lege winkelstraten al hun waren uitstallen op de grond... kheb nog een paar leuke dingen gevonden...
en dan met een boekje op de patio gaan zitten... genieten van de rust en het kunnen buiten zitten aan een tafeltje met een drankje en een boekje, zonder daarvoor naar een park te moeten wandelen...
kheb dan ook nog een babbeltje gedaan met het meisje van de balie hier... die zijn zo supervriendelijk... ze heeft mij ondertss ook uitgenodigd voor een bbq bij haar thuis in carlos paz niet het komende weekend, maar het weekend nadien...
en aangezien ik geen ijskastje ofzo op de kamer heb, laten die mij nu ook in hun kamertjes komen, waar ik mijn spullen in hun frigo mag zetten en waar ik eten mag maken als ik daar zin in heb...
niemand thuis moet zich zorgen maken, het gaat hier goed met mij...

vandaag was mn eerste dagje in weer een nieuw ziekenhuis... eentje buiten de stad, een privé ziekenhuis en tot nu toe echt hét mooiste dat ik hier gezien heb...
een kleine pediatrische en neonatale afdeling, in een ziekenhuis waar ook een materniteit en een operatiekwartier enzo is...
mooie kamertjes, mooie consultatieruimtes, een mooie eetzaal (waar ze zelf uw eten komen opdienen en waar je zelfs frisdrank kan krijgen en niet alleen gewoon water en echt superlekker eten eigelijk) en keilieve assistenten en dokters...
maandag, woensdag en vrijdag moet ik hier tot acht uur werken en de andere dagen tot vier uur... maar ik had vandaag al niet het gevoel dat ik daar zolang zat... het werk is eindelijk afwisselend en geen 9 uren in een guardia zitten of iets...
sochtends is het zaaltoer met de assistenten, dan ga ik naar de consultatie tot aan de middag, dan is het zaalronde met de dokters, dan eten en dan volg ik mee met de assistent die van wacht is op de afdeling en niet in de guardia... en aangezien dit ziekenhuis een materniteit en een pediatrie heeft, is van wacht zijn dus heel vaak de opvang van de pasgeborene gaan doen... ik heb vandaag al twee kindjes helemaal zelf mogen doen, alle testjes, meten, wegen, enz... julian en lucas...
de tijd passeert zo ook sneller en is leuker gevuld...
wel grellig vandaag, er is een kindje van 445 gram geboren, 26 weken zwangerschap... het leeft nog, maar das echt niet om aan te zien... das zo een hompje zo groot als een hand, die beentjes en armpjes zijn zo dik als mijn pinkje en door de beademing blaast da precies elke keer op als een ballonnetje...
ik weet ni of het het gaat blijven stellen, want nu is er constant iemand superintensief mee bezig...

weer veel indrukken na vandaag...
maar zeker klaar voor twee weken daar 😊

ik zal hier morgen eens fotos van het kamertje en het hotelletje zelf maken en dan zal ik die hier nog bijzetten... 😊

dikke zoenen xxxxxxxx


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



Tot: 0.102s; Tpl: 0.027s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0575s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb