På vej til Bryce canyon

Published: July 5th 2013

Så kom dagen hvor vi endelig skulle til at køre ud i Amerika, vi skulle fra Flagstaff til Bryce Canyon i Utah, ca. 270 miles.

Vi startede dagen med Verletta's berygtede morgen mad og denne gang var ingen undtagelse. Da man endelig fik slæbt sig ud i bilen blev man nød til at spørge sig selv hvordan hulen man præsterede at spise al det bacon, french toast, frugt og scrambled æg hun næsten stoppede i os.

Nå men vi kom da af sted, det første der skulle gøres var et fylde bilen helt op, for der hvor vi skulle igennem var der ikke mange der ville sælge benzin. Jeg havde helt fortrængt hvor meget benzin sådan et apparat kan æde. Faktisk er jeg overbevist om at den også skyller stemplerne med en ekstra sjat i ny og næ. På de første 150 miles fik den brugt 24 gallons benzin – rystende.

Dagens tur gik faktisk forbi Grand Canyon, men den stod ikke på programmet i dag. Vi kom ud igennem Painted Desert, ikke at jeg fik noget ud af det Anne og for den sags skyld også Ida har jo erklæret mig for farveblind. Men det er et imponerende landskab med store sletter og bjerge med tydelige tegn på en hård behandling af vejr og vind. Når man i et kort øjeblik får svunget sig op i det filosofiske hjørne kan man sagtens forestille sig Navaho indianerne har en udkigspost stående på et plateau et eller andet sted, som står og spejder efter cowboys og nybyggere som kæmper sig frem over sletterne.

Vi nåede frem til Bryce og netop som vi skulle til at tænde grillen og rigtigt holde 4. Juli begyndte det at regne, den eneste gang i den tid vi har været her, hvor man virkelig havde brug for solen og tørvejr, ja så begynder det at regne. Nu er det heldigvis blevet tørvejr og om en halv times tid skal vi ned og se fyrværkeri så det alligevel bliver lidt 4. Juli.

5th July 2013

sommeren kommer til Danmark
De siger i vejrmeldingen at i næste uge faar vi 27-29 C og nu har vi fin sommervejr Min varmvandsbeholder er lige smuttet så jeg har været i Hedensted at faa fat paa en ny og så har jeg dræbt al ukrudtet som findes i haven (næsten da) . Jeg kan blive helt misundelig over alt det i ser og oplever . Hønen var ved at dø men fortrød det og er nu igen i fuld vigør Hilsen fra Vejle

Tot: 0.157s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 63; dbt: 0.0629s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb