Blogs from Dorset, England, United Kingdom, Europe - page 6

Europe » United Kingdom » England » Dorset » Bournemouth August 21st 2016

Had a great day today walking along the beach at Bournmouth and the Airshow. The British Navy and Airforce put on a great show complete with a B17 Flying Fortress, Helicopters, Two by planes with Wingwalkers, Parachutes - aerobatics, Spitfire and a Typhoon but the best part of the show were the Red Arrows, absolutely fantastic formation and aerobatics from these guys. One pilot was even a Kiwi. Very fortunate it was on this weekend. Lots of beach huts, even "terraced" ones too. A breezy day but very nice. Ice creams were good, I think the whole of the south turned out for the show. Great place to have an Airshow. Ambulance on push bikes...... Interesting.... read more
Navy
The Red Arrows

Europe » United Kingdom » England » Dorset » Sherborne July 19th 2016

Photos of Sherborne Old Castle...... read more
Sherborne Old Castle

Europe » United Kingdom » England » Dorset » Wareham April 16th 2016

Droga z Londynu do Wareham zajęła nam 2 godziny i 40 minut. Autokar zatrzymał się na parkingu nad rzeką Frome. Mieliśmy tylko godzinę na zwiedzanie. Wareham to małe miasteczko położone w hrabstwie Dorset pomiędzy dwoma rzekami: Frome oraz Piddle or Trent. Mieszka tutaj około 5500 ludzi. Miasto otaczają mury z trzech stron, a z czwartej jest otoczone rzeką Frome. Mury zostały zbudowane z rozkazu króla Alfreda, który bronił miasta przed Vikingami. W Wareham, regularnie od 500 lat odbywają się targowiska: w każdy czwartek - giełda kwiatowa, co drugi wtorek odbywają się tutaj aukcje antyków i innych ciekawostek dla zbieraczy, a w drugi i czwarty czwartek sprzedają swoje wyroby farmerzy. W każdą sobotę, na nabrzeżu rzeki Frome, odbywa się targ, gdzie każdy sprzedaje co chce. Nie było tam niczego specjalnego: trochę warzyw, owoców, różnego rodzaju serów. W ... read more
Wareham Town Museum
St Martin's-on-the-Walls, Wareham
Wareham

Europe » United Kingdom » England » Dorset » Lulworth Cove April 16th 2016

Do Lulworth Cove dojechałyśmy o 13.30 i miałyśmy tylko godzinę i pół na cieszenie się pięknymi krajbrazami. Wjazd do wioski był niesamowity i zaskakujący. Ulica była raczej wąska i kręta ale najwieksze wrażenie zrobiły na nas stojące wzdłuż drogi stare domy z XVII wieku, z dachami pokrytymi trzciną. Takie domy są typowym krajobrazem w malowniczym Costwolds, ale tutaj się tego nie spodziewałam. Od razu czujesz jak byś cofnął się w czasie. W 2013 roku Lulworth liczylo 160 mieszkańców. Droga z parkingu do zatoki wiodła przez centrum i nie zajęła więcej niż 5 min. Zatoka jest większa niż myślałam, otoczona wapiennym skałami. Plaża jest niestety kamienna. Poszłyśmy na urwisko by zobaczyć zatokę z góry. Widok był piękny. Poszłyśmy jeszcze wyżej i widok był jeszcze piękniejszy. Idąc dalej w górę doszłyśmy do szczytu z którego zobaczyłyśmy Stair Hole, ... read more
Durdle Door
Stair Hole
Man O'War

Europe » United Kingdom » England » Dorset » Corfe Castle April 16th 2016

Do Corfe Castle Village dojechałyśmy na godzinę 15.30. Wszystko zgodnie z planem, który otrzymałyśmy od organizatora wycieczki. Tutaj dostałyśmy godzinę i pół na zwiedzenie tej małej wioski. Corfe Castle to mała wioska licząca 1300 mieszkańców obecnie. Ma dwie główne drogi East Street i West Street. W centrum wioski jest mały ryneczek na którym stoi krzyż upamiętniający diamentowy jubileusz królowej Victorii w 1897 roku. Zamek, a właściwie jego resztki można było zobaczyć już z drogi i to parę kilometrów wcześniej. Za swoich najlepszych czasów musiał przerażać swoją wielkością i o to właśnie chodziło, bo przecież był zamkiem obronnym. Jako pierwszy został wybudowany z kamienia a nie drewna i gliny, a to oznacza że miał strategiczne znaczenie. Również różnił się od innych twierdz tym, że został wybudowany na wzgórzy kiedy dotychczasowe zamki budowano przy rzekach, w dolinach, pr ... read more
Corfe Castle Model Village
Corfe Castle Village
Corfe Castle

Europe » United Kingdom » England » Dorset » Poole March 30th 2016

19th Hired a car (cheaper than getting a train down to Poole..and the car hire was for 5 days) Happened to get a really good car with inbuilt GPS, so getting to Poole was a breeze. So good to catch up with everyone again. Staying at Seashells, a B&B just up the road while we get things sorted again back on boat. 21st Back in the water today, the guys at Lake Yard had already antifouled (first time we haven’t done it ourselves, have to admit it was nice to get back..and there she was all clean and pretty, ready to go back in the water right away) Back down in our same berth again so all very familiar. We had left a dehumidifier going while we were away, and were pleased to see no mould ... read more
Back in the water she goes
20160321_091734 (1024x576)
20160321_095529 (1024x576)

Europe » United Kingdom » England » Dorset » Woodlands September 30th 2015

For a good few weeks now, Ben and Ellie have been arranging a mega 21st birthday party for Ellie – Outdoors, at Holt, where our friend (and our resident drummer), Robin. . .'s. . . dad has a splendid old pile out in the sticks and an amazing walled garden the size of two football pitches! And that's where he was going to let us have our party! So Ben's been building up for this for the last 2 or 3 weeks (That boy’s working too hard! – he’s gonna need to take some time off now that it's over!) and the rest of us were called in to action on Friday and Saturday to . . . .set up a stage using my market stall/marquee, arrange a canopy for the food , rake up a ... read more

Europe » United Kingdom » England » Dorset » Lulworth Cove July 20th 2015

Lulworth Cove and Durdle Door are definitely worth visiting during your visit to England. It takes about 2,5 hours to get there from London, depending on the traffic jam, if you have the possibility to go there during the week it´s much better, especially during the summer season. Fish and chips stands can be found on every corner, so you will definitely not miss it. Once you arrive the scenery is breathtaking. It can get windy and cloudy through out the day, but that is part of the experience. Take a look........ read more

Europe » United Kingdom » England » Dorset » Weymouth June 13th 2015

Dojechałyśmy do Weymoutho 2.30 pm, które jest głównym miastem wybrzeża jurajskiego, które rozciąga się na długości 153 km, pomiędzy hrabstwami Dover i Dorset, a które w 2001 roku zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Najpierw zobaczyłysmy przystań z wieloma jachtami i łodziami. Kierowca przejechał przez most i wąskimi uliczkami zawiózł nas nad samo wybrzeże. Zaparkował na The Esplanade, promenada ciągnąca się wzdłuż wody. Miałyśmy tutaj czas wolny aż do 5 pm. Chyba cała wycieczka poszła na spacer z Martynem natomiast my z Gloria poszliśmy w swoją stronę. Najpierw poszłyśmy w stronę wieży widokowej Weymouth Tower. Chciałam nawet kupić bilety, ale po głębszym zastanowieniu nie miało to większego sensu za takie pieniądze. Widok pewnie był fajny tym bardziej że pogoda dopisała i widoczność była bardzo dobra. Wróciłyśmy do mostu idąc wzdłuż przystani i... read more
Weymouth

Europe » United Kingdom » England » Dorset June 13th 2015

Niemal pionowe w stosunku do podłoża warstwy wapienia tworzą jeden z najbardziej niezwykłych elementów Wybrzeża Jurajskiegoznajdującego się w południowej Anglii. Mowa o naturalnym wapiennym łuku – Durdle Door. Staroangielske słowo thril oznaczające „wiertło” a stanowi genezę dzisiejszej nazwy tego skalistego tworu. Jego wiek oceniany jest na 140 milionów lat i pochodzi z okresu jury. Powstał w wyniku działalności erozyjnej wody, która oddziaływała na specyficznie ułożone wapienne skały. Durdle Door to zarys skały wyrzeźbionej przez fale morskie i długi okres czasu. Dzięki nietypowemu wyglądowi miejsce te zostało uznane za "cud geologiczny". Tutejsze klify i formacje skalne wzbudzają zainteresowanie nie tylko turystów, ale i naukowców. To tu odnaleziono pierwszą kompletną skamielinę ichtiozaura, a cała okolica jest nieustannie badana przez archeologów i paleobiologów. Łuk zna... read more
Jurassic Coast

Tot: 0.172s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 90; dbt: 0.0773s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb