Blogs from Uppsala, Uppsala County, Sweden, Europe - page 6

Europe » Sweden » Uppsala County » Uppsala May 25th 2008

újabb csodás nap! reggel (vagyis délben) pont sikerült felkelni az épületem előtti ingyen palacsintaosztogatásra (vmi hitgyülekezet szerű szervezi, minden vasárnap jönnek és adják az ingyen palacsintát lekvárral :))), szóval a reggeli (ebéd...?) le volt tudva, bár komfortérzetemet kicsit azért még meghatározta petros metaxának kikiáltott de igazából whiskeynek imponáló lórugása...de a palacsinta helyretett! aztán vanessával felkerekedtünk és kibicikliztünk gamla (régi) uppsalába, ahol van egy jó régi templomocska meg 3 dombocska, amiről azt állítják, hogy 3 óviking vagy milyen király sírja, hát sétáltunk egy kicsit fel-alá (újra csak sokat gondolva kingára :), heverésztűnk a fűben, barnultunk, majd visszatekertünk flogstához, ahol épp kezdődött a délutáni barbeque, ahova petros meghívott minket, uh megsütögettük akis husikánkat, megittam a kis sörömet a műanyag dobozkámból (ugyanis t... read more
Gamla Uppsala - domb/királysír
Gamla Uppsala- szép tulipán
Gamla Uppsala - Vanessa&rozi

Europe » Sweden » Uppsala County » Uppsala May 24th 2008

Hey! (annyit tesz hello svédül) ma hamar végelett az órának, az indiai srácok az európa-körútjukra foglalták le a jegyeket, és mivel egyiküknek sincs bankkártyája, a tanárunk, carin odaadta az övét, hogy azzal vegyék meg az interneten a jegyeket, ők meg készpénzben odaadták. szóval eljöttek ide indiából az összes vagyonukat készpénzben hozva, nem semmi.... szóval hazajöttem és aludtam egy hatalmasat :) aztán siobhánnal bebicóztunk a városba a nationömbe, ahol találkoztunk a másik ír lánnyal, vanessával, meg egy ír fiúval, mind kicsit nyúzottak voltak az előző napi buli miatt :D, vanessa tele volt kék-lila foltokkal, párszor elesett a bringájával :))) na aztán jártunk nationről nationre, mindenhol egy sör, nagyon vicces volt, mindenhol megismerkedtünk vki mással, aztán 2 chilei-svéd fiúval még elmentünk szokásos hajnali hamburgert enni majd f3 körül, már világosban (!) hazatekertünk. a... read more

Europe » Sweden » Uppsala County » Uppsala May 23rd 2008

sziasztok! ma is erdekes nap volt: probafelveteleket csinaltunk a filmunkhoz, amin sikerult egy egesz hosszu mondatot angolul elmondanom, de majd sokkal többet is kell beszelnem egyfolytaban... aztan voltam betegnel, akit kikerdeztem, vegulis nem is sikerult rosszul, szerencsere kicsit rosszabbul beszelt angolul mint en, aranyos nenike volt. jo lenne svedul tudni...holnap meg egy bacsikat fogok meginterjuvolni :) delben sikerult internetkabelt meg bicolancot venni, mert ahogy megfigyeltem kb a bicok felere raknak lancot, a tobbit csak ugy otthagyjak, en is igy tettem, de mondtak, hogy inkabb tegyek lancot, uh teszek is. ja es beleptem a norrlands nationbe :) a delutani ora jo sokaig tartott, otthon vacsifozes közben megneztuk a lakotarsakkal az eurovizios dalfesztivalt, hat nem volt egy nagy szam, mondhatni gyenge volt... pusz mindenkinek ... read more

Europe » Sweden » Uppsala County » Uppsala May 22nd 2008

Haho Ma később kezdődött az óra, 10kor, uh aludhattam..volna, de még mindig sokszor felébredek hajnalban a nagy világosságra. Ma kb mindenféléről beszélgettünk az órán, kiderült, hogy az indiai diákoknak kicsit fura felfogásuk van a cukorbetegségről: egyél minél több cukrot, mert öregkorodra úgyis cukorbeteg leszel és akkor már nem lehet…na hát ezt is jól megbeszéltük, meg egyebeket, holnap fogok betegekkel találkozni. Napközben elmentem a katedrálisba (sűrűn gondolva közben Kingára :)))), meg intéztem az ügyeket, voltam mrsa-szűrésen, a délutáni órán szintén beszélgettünk, aztán elszüttyögtem estig, amikor is anjával, a svéd medical studenttel találkoztam, hogy „fikázzunk”… :D itt ugyanis fikának hívják a kávét :)))) de aztán sörözés lett belőle, nagyon kedves aranyos lányka a problémás dolgokban segített és végre eldöntöttem, hogy melyik nation-höz csatlakozok (itt ugyanis nation-ökb... read more

Europe » Sweden » Uppsala County » Uppsala May 21st 2008

Eddig azt hittem magamról, hogy jó alvó vagyok, de a hajnali 4kor arcomba sütő napra még én is felébredek…ez derült ki ma :) szóval ma kezdtem az első napomat a cultural competency nevű workshopon, amit egy nagyon kedves neurológus tart, van még a kurzuson rajtam kívül 3 indiai diák. Szóval ez az egész arról szól, hogy orvosként tisztában legyünk a más kultúrákból érkező betegek hiedelmeivel és szokásaival, mert csak így fogjuk tudni eredményesen kezelni őket. (bővebben: www.amsa.org/programs/gpit/cultural.cfn) na hát erről beszélgettünk, kell majd csinálnunk egy videót is erről az egészről, nagyon érdekesnek tűnik!! Szerencsére mindent mégértek, az indiaiakat is, a beszéd kicsit még nehezebb, főleg ilyen szakmai témáről, de majd belejövök :) aztán ebédszünetben ügyeket intéztem, bejelentkeztem az erasmus koordinátornál, elmentem a kollégiumi szerződést aláírni (ami nem sikerült, vmit el... read more

No, ma a szuper járgányommal bekerekeztem a kórházba, ahol carin elég hamar magunkra hagyott bennünket, hogy akkor dolgozzuk ki, hogy hogy is fog kinézni az a videó, kb 30-40 percesnek kell majd lennie. Megnéztük azt, amit tavaly csinált 3 szintén indiai diák, táncolnak rajta saariban meg beszélnek a kulturális kompetenciáról. Aztán nagyjából megterveztük, hogy hogy is legyen a miénk. Aztán az indiaiak találkoztak 4 svéd cserediákkal, akik indiában voltak cseregyakorlaton és most jöttek onnan vissza és ott kint a 3 indiai istápolta őket. Szóval így velük ebédeltünk, képzeljétek mindenki viszi a kis dobozkájában az ebédet, mert még nekik is túl drága venni…szóval ezentúl reggelente ebédet fogok gyártani :))) a délutánt vhogy elütöttük, majd megjött kazal, egy doktornő, aki azt hiszem üzbegisztánból származik, ahonnan eljött ide, mindenféle papír nélkül, ezért itt újra kellett járnia a gim... read more

sziasztok mindenki! Bizony, végül felszállt velem a gép, a repülőút nem volt egy nagy élmény, ilyenkor azért tényleg érződik a fapad: előtted magyarok, akik egyszerűek, mint a ketteslegó, de céljük nemes: minél többet inni az 1000 ft-os sörből és közben minél jobban hátradönteni az ülést, hogy a végén már ki se tudj kászálódni az egyébként sem hatalmas helyedről. Mögötted pedig egy svéd, akiről csak az derült ki, hogy krónikus székrugdosó. No de megérkeztünk és miután úgy döntöttem, hogy nem megyek már el stockholmba ( a reptér jó 1 órányira van), nekifogtam a szálláskeresésnek. Ehhez bebuszoztam a közeli nyköpingbe, a buszon szerencsére szereztem egy idegenvezetőt, egy angol mérnököt, aki segített hotelt keresni, találtunk is, jó drágát, nem baj, annyival kevesebb sört (tehát jó sokkal) fogok itt inni, tehát tulajdonképpen a májam érdekében megszálltam ott, kedves kis szálloda ... read more

Europe » Sweden » Uppsala County » Uppsala May 21st 2008

tehát megérkeztem uppsalába, ahol rögtön taxiba vágódtam és kikötöttem a flogstánál, ami a terület vagy kerület neve, itt csomó csomó kollégiumépület van, egyenként akkorák, mint a tömő. Vagy majdnem. Hiába, a 40 ezer itt tanuló diáknak valahol laknia kell… és ezen kívűl még csomó kollégium van a város más részein! találkoztunk siobhánnal, az ír diákkal, akinek kimondva egészen másként hangzik a neve, ő is most érkezett 2 hete, nagyon kedves volt, odaadta a kulcsaimat, megmutatta a szobámat, ami tök jó. Egyedül lakom, ami jó, és ha akarok, akkor kimehetek: van egy konyha meg ilyen nappaliféle, ahol mindig van vki a 12 diák közül, akik szintén ezen a folyosón laknak. Sokukkal már találkoztam, van 2 kínai, 1-2 beazonosítatlan, 1 indiainak kinéző, pár svéd, akik viszont egyáltalán nem svédnek néznek ki, szóval nem sikerült mindenkinek megjegyeznem a nevét, ... read more

Europe » Sweden » Uppsala County » Uppsala May 18th 2008

Na sziasztok, megjöttem :) minden oké, ha lesz saját internetem, akkor majd bővebben! csók rozi... read more

Europe » Sweden » Uppsala County » Uppsala May 10th 2008

I was in Uppsala for a short time, but it was my whole reason for coming to Sweden in the first place. Being there for a job interview, I didn’t really know if I’d have any time to see anything, but I got lucky. Landing on Thursday morning, they only needed me for the interview in the afternoon, meaning I could explore on Friday morning before hopping on the train to Stockholm. I wasn’t impressed at first, and was staying in a hotel opposite the train station, which at present is a building site - not a great first impression. However, the more I explored, the more I enjoyed the city and the atmosphere. There’s a large university in Uppsala, so the studenty vibe prevails. Whilst there, I saw the castle and the domkyrkan, and wandered ... read more

Tot: 0.111s; Tpl: 0.005s; cc: 6; qc: 76; dbt: 0.0624s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb