12.den - turistka v guimar, presun do santa cruz


Advertisement
Spain's flag
Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife
December 10th 2017
Published: December 31st 2017
Edit Blog Post

Ranajky absolvovane samozrejme este v pyzame, potom pobalenie batohu, vratenie klucov, na oplatku dostavam nazad 10€ kauciu a smer bus.

Bus riadne natrieskany (samy dochodca), nastastie vystupujem na bus stanici zentrale a nejdem az na konecnu los cristianos, kam zrejme vsetci tito ludia miera.

Bus nakoniec prichadza s meskanim 15.min (hlavne kvoli motaniu sa nastupujucich pri nastupe) ale nastastie meska aj 111, takze v pohode ho stiham.

Sofer mi hovori nech si sledujem google maps a vcas zmacknem tlacitko kde chcem vystupit. Moja zastavka je Camino del Socorro.

Po usadeny vsak vidim opat na displei nazvy zastavok, tak pohodicka.

Cesta po vymotany z mesta a zastavke na letisku sud sla priamo po dialnici, takze ubehla rychla. Obcas sme zastali na zastavke ,ktora bola robena na sposob odstavneho pruhu. Uz zdialky svietilo na zastavke svetlo, ktore signalizovalo vodicovy aby zastavil. Vzdy treba na dialnici zmacknut gombik aby vam sofer busu zastavil.

Na mojej zastavke vystupejem len ja.

Caka ma prudke stupanie na vrchol vyhasnutej sopky socorro.

Stupanie nakoniec nie je az tak krute, kruty je skor podklad, male skaly, strk, noha sa mi stale zabarala, obcas ma to zosuvalo dole. Urcite sem neodporucam liezt v obycajnych topankach resp slapkach.

Znacenie ziadne ale cesticka je dobre viditelna a mam so sebou este aj trasu z wikiloc stiahnutu ale neda sa zabludit.

Z vrcholu fajn vyhlad na okolitu krajinu. Trochu to tu skraslujem nasou nalepkou a moze zacat klesanie.

Tentoraz ale klesam inou trasou, smerom k moru. Opat strk, takze prakticky idem dole zosuvom.

Najskor krajina nic moc ale ako idem viac na juh, otvara sa predomnou nadherna pustno zelena krajina. Najskor male kery, potom vysoke kaktusy.

Zacinam stretavat aj prvych ludi. Chodnik je velmi dobre upraveny, dokonca aj znacenie tu je s info tabulami.

Podla mapy, by tu mala byt jaskyna Cueva Honda, odpajam sa z chodnika, idem krizom cez fajn krajinu.

Mimo chodnika stretavam stareho dochodcu co tu oddychuje. Po prichode k jaskyni mensi sok a trochu strachu. Je to diera v zemi a na dne kopa kosti, zvacsa zvieracie ale ktovie mozno aj ludske. Cakam kedy sa zo zeme vynory neaka prisera.

Ta sa nema k cinu, pozeram nahodiny, uz je nieco po 14/00, najvyssi cas sa pobrat nazad na bus zastavku na dialnici. Keby bol viac casu siel by som pozriet cestickami este k moru ale cas ma tlacil.

Aby podivneho kraju po jaskykni s kostami nebolo dost, stretavam cudneho cloveka, co pochoduje po chodniku a v ruke ma dva velke kamene. Ty vole tak tento ma cul ovali a odtahne do tej jaskyne.

Bus c111 prichadza nacas, ziadny gombik na signalizaciu som na zastavke nenasiel tak na nho mavam. Dalo sa ist aj busom c120 z mestecka ale ten chodi dost nepravidelne.

Cesta opat len po dialnici s obcasnymi zastavkami.

Vyskakujem na konecnej na bus stanici santa cruz.

Smer ubytko El Jostel . Cestou som sa chcel zastavit na jedlo v jednom z barov ale vsetky totalne natrieskane.

Check in je mozny az po 16/00, na ubytko prichadzam 15/30, bohuzial nikto tu este nie je, tak sa vraciam nazad do blizkeho parku Plaza del Príncipe. Tu je kopa detskych papierovych postaviciek s realnymi fotkami deti. Kazda postavicka reprezentuje neaku detsku cinnost, jedna je bezec, dalsia plavec, baletka atd. Zaujimave.

Po 16/00 prichazdam teda do ubytka, furt zavrete. Pisem sms-ku, odpoved nenechava dlho na seba cakat, checkin je az po 16/00. Kukam na mobil tam 16/15, co to, pytam sa okoloiduceho na cas, je 15/15. Vydrbany mobil si zas sam od seba posunul hodiny. Keby vim mohol som este v pohode turistikovat v guimare. Podrbany mobil a casove posuny.

Idem si teda naplnit pupek do blizkej restiky La Tagliatella .Sadam si na terasu, prichadza casnik a odvadza ma dnu, bo vonku bol stol pre 4 a ja som sam. Inak restika uplne full.

Davam si cestoviny a pivo, samozrejme, ze mi prinasa male pivo. Pred cestovinami este mensi starter v podobe oliv.

Cestoviny fakt skvele ale i cena trosku nad moj rozpocet.

Napraskny uz presun na ubytko. V pohode checkin, len chcu zalohu 5€ za kluc, tu im davam s tym,ze mi potom vratia peniaze na kreditku, bo check out budem robit skoro. Recepcna si opise teda cislo mojej karty a mozem sa ubytovat. Opat aj po tomto ubytku by mi mal booking vratit 30usd.

Na izbe mam nemca a 2 spanielov.

Bol tu jeden chalan co sa tu chcel ubytovat na 3 tyzdne, bez sance, ubytko vybookovane uz davno dopredu a fakt nechapme ako moze niekto cakat ,ze bude mat neaky hostel volnu postel na 3 tyzdne.

Po ubytku a sprche presun na stadion vzdialeny cca 15.min chodzi.

Pred nim vidim aj 2 vlajky aramady sur, pred vlajkami sedia dvaja stary anglicania. Vlajky fakt obrovske ale toto je asi fakt grupa na sposob nasho mafiana 😊

Stadion velky ale najlepsie ma uz za sebou. Listok kupujem za 13€, platba kartou, ziadny problem.

Prehliadka ziadna, len mi pipli listok. Sedim na poschodi za branou, podomnou kotel domacich.

Z nich som pozitivne prekvapeny, spievali cely zapas a bolo ich aj pocut. Potom tu boli este dalsie dva kotliky. Jeden na druhej strane, ale ti sa ozvali len 2x za zapas a aj to spievali nieco uplne ine ako hlavny kotel a potom nalavo od hlavneho kotla bola skupinka 3 bubenikov. Uplne boli chlapci mimo, bubnovali mino rytmu, uplne ine pesnicky ako spieval kotol, fakt nechapem.

Na zapase bolo okolo 10 000 ludi, atmosfera fajn ale iba v kotli, ostatny ludia sedeli a zrali chipsy,zapijali colou a robili si selficka. Kam sme sa to dostali. Zo spanielskej fans sceny som teda dost sklamany. Barca to je fakt len uz o turistoch (klobuk dole pred tym malickym vernym kotlom) a toto tu este ako tak fajn ale tez nic moc.

Ale zasa skoro vsetci tu mali dresy resp saly domaceho klubu, to je velke plus.

Futbal bol pozeratelny.

Z futbalu padam este na hambac, ktory zapijam pivom.

Par ludi tu hraju automaty, tie su neni skovane ako u nas ale rovno hned pri bare.

endomondo trasa

naklady

vstupenka na futbal za branu : 13€

obed cestoviny+male pivo : 16,65€

ubytko el jostel 4 dorm, share wc, free breakfast : 65€

hambac + pivo : 5,4€

foto
santa cruz

Advertisement



Tot: 1.269s; Tpl: 0.015s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.8991s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb