Dag 6: Raften, Bokawatervallen en bibberen!

Slovenia's flag
Europe » Slovenia
September 25th 2018
Published: September 26th 2018

Als verkleumde skeletten uit de videogames kropen we uit onze tenten (zo voelde het toch).

Desondanks was het weer een prachtige omgeving om in wakker te worden.

Het moest snel gaan vandaag, want om 9u30 moesten we klaarstaan om te gaan raften.

Dus snel ontbijten, niet douchen of wassen en dan richting onze vriesdood.

Een klein lichtpuntje was dat toen de zon eindelijk boven de bergen uitkwam, de gevoelstemperatuur al een stuk beter werd. Nog niet goed, maar beter.

Met een bang hart parkeerden we de camper op de oprit van het raftbedrijf.

We werden begroet door Marco, de gids die ons heelhuids terug moest brengen.

Een beer van ne mens, we voelden ons al een stuk veiliger en Kathleen een beetje geiler (J).

We moesten nog wachten op 2 anderen en ondertussen konden we nog even een plaspauze houden aan het tankstation 3 min verder.

Eenmaal terug konden we vertrekken. Iedereen kreeg een uitrusting en dan met het busje naar de vertrekplek.

We werden vergezeld van een koppel Duitsers van ongeveer onze leeftijd.

Onderweg kregen we nog een stuk geschiedenis en geografie van Bovec mee van Marco.

Ze vinden Italianen duidelijk watjes J“They should stick with food and art.”

Aangekomen aan de vertrekplek, was tot onze grote verbazing het water wel goed genoeg om in te kunnen raften, dat was al een meevaller!

Nu de kou nog.

Dit werd niet beter J

Gelukkig kregen we een goed duikpak en de jassen en andere uitrusting waren van goede kwaliteit. J

Vergis je niet, het water was IJSKOUD!

De rit was fantastisch, we hadden een goede gids die zijn tijd nam om uitleg te geven en ons de knepen te leren. (het was simpel: gewoon luisteren naar wat hij ons zei, maar het was goed zo! J)

De filmpjes zien jullie achteraf wel (de Go Pro heeft heel de tijd gefilmd!), maar het was fantastisch.

Op een bepaald moment stopten we en kwamen we samen met een andere groep (met als gids de vroegere instructeur van Marco, een knotsgekke avonturier!).

We draaiden onze raft om en legden hem omgekeerd op een rots.

En nu gebruiken we hem als glijbaan! Hilarisch! We maakten meteen kennis met het koude water. Op de buik, rollend, salto’s, lopend, pannenkoek. Op verschillende manieren doken we in het water. Geweldig! WOPPAAAAH!! J

Dan verder raften van makkelijker naar iets moeilijker met daartussen nog trucjes als ‘op 2 wielen’, ‘Jacuzzi’ en ‘surfing’ (zie je later nog wel op het filmpje).

Thomas sprong nog van een grote rots (7 meter hoog en in het water) en een eindje verder kwamen we aan ons eindpunt.

Wij konden nog perfect aanduiden uit welke richting we kwamen. Iets wat velen blijkbaar niet konden, dus wij zijn echt megaslim! J

Net toen we uit het water stapten, was de batterij van de Go Pro leeg, dus perfecte timing!

Dan met zijn allen de boot op ons hoofd en naar de auto dragen (dat was eigenlijk nog het zwaarste van de trip).

Het weer was ondertussen draaglijk warm geworden, dus het omkleden was geen probleem.

Op de terugweg was iedereen stil en duidelijk nog aan het nagenieten van de ervaring.

We bedanken Marco en vertrekken richting de Bokawaterval, die we onderweg tegenkwamen.

Op 15 min kon je naar het viewpoint wandelen en genieten van het uitzicht van de waterval.

Er was heel weinig water, maar was toch zeker de moeite.

De weg erheen was niet eenvoudig met veel rotsen, maar gelukkig kon Thomas Laura goed fysiek ondersteunen en zij ons mentaal ondersteunen J.

We dansten bijna naar beneden!

Terug op de camping aangekomen, deden we allemaal nog een middagdutje of lazen we nog in een boek en tegen het avondeten maakte Laura chili con carne.

Dat belooft voor vannacht!

Gelukkig lig ik alleen in een tent! J

We speelden nog enkele spelletjes Puerto Rico en dan gingen we op tijd slapen, want morgen moeten we er vroeg uit, want we gaan een tweede poging doen om Lipica en de Skocjan Caves te zien!

Met al onze dekens de tent in, want het belooft weer een koude nacht te worden!

Tot: 0.623s; Tpl: 0.044s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.0903s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb