Blogs from Lofoten Islands, Northern Norway, Norway, Europe - page 5

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands July 29th 2008

Ettersom det ble litt sent i går, ble det også en litt sen frokost i dag. Vi begynte da også å diskuere hva som skulle være dagens program, og ble enige om å kjøre til Henningsvær, Kabelvåg og Svolvær. Etter å ha satt oss i bilen og lagt ut på veien igjen, ble det ganske raskt et par stopp for å ta bilde av noen broer. I tillegg ble det en stopp for å se på en av skulpturene i serien som heter ”Skulpturlandskap Nordland”. Dette er en serie kunstverk av forskjellige norske og internasjonale kunstnere som er plassert ut i naturen her og der i fylket. Vi har tidligere gjort et par forsøk på å finne noen slike kunstverk når vi har sett skilt for det langs veien, men begge ganger har vi rett og ... read more
Skulptur
Henningsvær
Fiskesuppe

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands July 28th 2008

Ettter intens åpning og lukking av glidelåser i telt og sovepose, samt diverse annen skrampling og ramling, klarte Eirik til slutt å overevise Jan Sølve om at det var på tide å stå opp sånn i halv ni tiden i dag tidlig. Da var det forsåvidt så varmt i teltet at det kanskje var like greit å komme seg ut. Men som vanlig var vi blandt de senste på teltplassen til å gå igang med frokosten. I dag var ”flyttedag” så etter at kaffen var fortært, pakke vi telt og soveposer inn i bilen. Planen var å kjøre ett hakk nordover, sånn omtrent til området rundt Svolvær. På vegen stoppet vi selvfølgelig et par ganger for å ta noen bilder av et par broer, men bortsett fra det var den veien vi nå kjørte på såpass ... read more
Tåke
Lofoten
Rasteplass

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands July 27th 2008

Ettersom gårsdagens plan gikk i vasken, måtte det legges nye planer for dagen i dag. Vi hadde jo allerede betalt for en natt til på Moskenes Camping, så vi fant ut at vi skulle benytte dagen til noen eksursjoner i området her. Planen i dag besto av stedene Flaksnes, Ramberg og Nusfjord. Vi satte først kursen mot Nusfjord. Dette er i følge reklamen et spesielt godt bevart fiksevær, der man har forsøkt å beholde den gamle stemningen og la alt bli ved det gamle. Men så feil kan man ta. Jeg har jo tidligere klaget over at de er så dårlig til å tilpasse seg turismen her oppe. På Nusfjord hadde de tatt det helt den andre veien. Her var det så tilrettelagt for turisme at man ikke så skogen for bare trær (eller byen for ... read more
Bro
Lofoten
Nusfjord

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands July 26th 2008

I følge Yr.no skulle vi i dag våkne til strålende sol fra en skyfri himmel, men det gjorde vi ikke. I steden var det mye av det samme været som vi hadde da vi la oss i går: Lavt skydekke og stadig uttrygt for regn. Vi vi gikk da igang med frokosten, og begynte å diskutere dagens plan. Planen var etterhvert å komme oss ut til Røst, men vi visste ikke når båten gikk, og vi visste ikke om det var noe ledig overnatting der ute. Etterhvert ble vi enige om å ta ned teltet, pakke sammen, og kjøre til fergeleiet på Moskenes, der også turistinfomrasjonen lå. Da burde det være mulig å få noe info om når båtene går, og også eventuell overnatting. Vel fremme fant vi rutetabellen, og den var igrunn veldig enkel: Det ... read more
Reine
Opp mot toppen
Vei

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands July 7th 2008

Photos from the previous blog are up. I've made it to my end destination... well I'm at the hostel tonight 5km from Svolvær where I neet to be at 9.30am tomorrow to catch my bus to Narvik. Lofoten has of course been amazing despite a cruel northerly wind. Full report to come, here's some photos... Right here goes: So I eventually got to Lofoten from Bodo at 6am after the 1.45am ferry was delayed and delayed until about 3am. The ticket collector at Bodo was looking a bit stressed - apparently the ship was refueling - we could see it across the bay - and I'd already pretty much given up on it by the time it finally came back to port. Still in the meantime I'd got chatting to a Polish cycling couple who were ... read more
Stockfish dinner, my first splurge in ages
The Route 17 ferry sweep (except the one I snuck on for free!)
The view from A

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands May 18th 2008

Ahoy there from the MS Vesteralen! The Fjords are absolutely stunning, we've been stopping off at lots of little villages (as well as some bigger ones) and they are all a bit, well…..small and wooden, I guess is the best way to put it, lots of timber buildings and everywhere is soooo tiny, even at the ports you can walk across the centre of town in 15 minutes! On Thursday we took an excursion to Gerainger Fjord and Ǻlesund, which meant boarding a smaller boat that took us to the shore. Gerainger fjord was beautiful, although it was raining all day, so the weather wasn’t great for sight seeing. We spent a couple of hours on the bus being driven around the countryside, which was a bit of a drag as we really wanted to get ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands September 20th 2006

Welcome back, It wasn't long ago I finished complaining about Northern Sweden and now i'm here again in another expensive net cafe about to bleed my heart out again but this time the tales will be a little bit more on the positive side because Norway has shaped up to be just as I expected and I couldn't be happier. Im going to split my 3 weeks in Norway into two seperate journals, im hoping to get both Norway journals online before I get home but Im not sure if I'll have the time, it all depends I suppose but I'll end up doing my last one from the comfort of my own home. Some of you have stuck with me all the way through and other 'friends' got bored after realising my journals werent going ... read more
Ground Level
Express Boat of Horror
Floating City of Glass

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands July 14th 2006

I'd cycled through the Lofoten islands before, some years back. I KnEw I would encounter 480 hours of continuous daylight in the 20 days I planned to cycle and camp there. Still, I was baffled to watch, as it neared midnight, the sun refuse to set. It would head for the horizon only to boomerang its way back up, as if changing its mind. Though I could only watch this play out on the rare cloudless day... ...the clouds and the rain. The rain and my not!waterproof tent. These were my constant companions, my first three days in Lofoten. A recipe for a disastrous trip. Yet I found myself smiling and laughing as the rain splashed down on my gray helmet, down my yellow raincoat, down my speeding blue bike. Cycling on the bottom edge of ... read more
flowers worshipping the sun
leaving henningsvaer
swimming clouds

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands July 13th 2006

Me voila de retour après une petite semaine de vadrouille. Avec Thea, nous sommes parties sur les iles de Lofoten, au nord ouest de la Norvège. Là, nous avons passé 4 jours à visiter les différents petits villages de pêcheurs. Nous avons loué une voiture un jour histoire de bien pouvoir visiter les petits recoins peu fréquentés de ces iles impressionnantes qui mêlent montagnes et mers. Le temps n’était pas vraiment fabuleux mais on a quand même été assez chanceux pour appréciez le soleil de minuit. Petite anecdote sympa : Dans une des petites auberges de jeunesse dans lesquelles on a dormi, j’ai rencontré un Belge qui avait un air familier. Il me semblait l’avoir déjà rencontré quelque part… Et en effet, après 2 minutes de réflexion, on s’est les deux rendu compte que nous avions ... read more
Avec vue sur la mer
Road trip
Bateau Viking

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands June 14th 2006

It takes another 2 full days of riding above the Arctic circle to reach the ethereal Lofoten Islands. These are the true soul of northern Norway. Even under rainy skies, the majestic beauty of the Lofotens shone through. Some might say that their true beauty is revealed in inclement weather. Just hope you’re not on a motorcycle. After several days in a row with at least some rain, I finally needed a break from riding. I took a hotel room in Bodo and took the time to get my laundry done and look about town before heading south along route 17.... read more
Calm waters
Rainy day
Impressive peaks

Tot: 0.186s; Tpl: 0.008s; cc: 4; qc: 84; dbt: 0.1161s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb