Blogs from Groningen, Province of Groningen, Netherlands, Europe - page 3

After a two and a half hour train ride that I may have been awake for a total of 15 minutes, Steve found me at the station. The walk from the station to his room took maybe 25 minutes. It was a nice day so a walk was welcome after all those hours of sitting. After Steve went to class I roamed around his neighborhood for a little while. I stopped in a small grocery store and bought some meat, bread, and cheese and went back to Steve's place and made a sandwich. We are going to walk to a big grocery store so we can make dinner later tonight. ... read more

Europe » Netherlands » Province of Groningen » Groningen November 3rd 2008

Het is zo ver! Ik heb op een punt gestaan dat ik het allemaal niet meer zag gebeuren, maar ik ben dan toch geselecteerd voor mijn droomstage in het Mangochi District Hospital in Malawi!! Een paar weken geleden kreeg ik het mailtje met het verlossende nieuws... Nu gaat het echt gebeuren. De voorbereidingen zijn dan ook in volle gang. Vliegen! Allereerst moet ik daar natuurlijk zien te komen. Ik vind vliegen leuk, maar ik ben bang dat er na bijna 24h reizen de lol wel af gaat... Gelukkig heb ik genoeg om te lezen en slapen is natuurlijk ook altijd fijn. Afgelopen vrijdag heb ik mijn vlucht gekocht - alsof je een emmer leeggooid; wat een bedrag! Voor de liefhebber heb ik het vluchtplan even overgetypt. 12/11 15:00h: Amsterdam Schiphol - 12/11 15:15h: London Heathrow 12/11 ... read more

Europe » Netherlands » Province of Groningen » Groningen October 5th 2008

Was perfect. It was made so because of my first virgin couch surfing experience. Yes I bit the bullet. I was debating about doing couch surfing (www.couchsurfing.com) as a few people had told me about it. I had my reservations. But I loved it. I stayed in Groningen with this girl, her name was Irina and she was from St Petersburgh. She met us at the station then showed us back to her flat. After this we had some tea and met her boyfriend John. Then we headed into the market area and had some lunch. Yummy. I tried herring for the first time and liked it and then some fritters (fries) with fritters sauce. It was amazing its mayonnaise but i swear i have never had such an orgasmic relationship with mayonnaise it was truly ... read more
Short Pin Trees (2007)
More art at Groningen Museum
Oil Spills (2007)

Europe » Netherlands » Province of Groningen » Groningen September 25th 2008

Arrived in Holland on 23rd September (I think) The dates and days are running into each other!... read more
Pam Brian and Tara
Canadian Coast Guard
The Last Supper in Canada at Brian and Pams  house

Europe » Netherlands » Province of Groningen » Groningen August 31st 2008

Groeten uit Groningen! We zijn weer terug, vanmiddag met de trein aangekomen. En ons huis stond er nog :) Afgelopen woensdag hebben we bij Jajce gewandeld om een meertje heen, mooi daar. En lekker gegeten met uitzicht over het water! Forel, niks mis mee ;-) Na de wandeling naar de Turkse sauna geweest die ze in ons hotel hadden. Lekker na de wandeling. 's Avonds nogmaals lekker gegeten, Simone een biefstuk en ik een Wiener schnitzel. Donderdag de 28e (Gronings Ontzet!) doorgereisd, met een bus van Jajce via erg mooie wegen door de bergen, via o.a. Banja Luka. Dat deel van Bosnië is de Republika Srpska, waar de Bosnische Serviërs wonen, en zijn alle wegmarkeringen e.d. in het Cyrillische schrift geschreven. Vlak voor de grens gegeten bij een wegrestaurant "Atos"! Voortekenen, voor ... read more

Europe » Netherlands » Province of Groningen » Groningen August 14th 2008

Jamie joins on another 3 day trip - this time to the city of Groningen in the far north-east of the country. The language spoken here is Gronische as it is a separate province of the Netherlands. Geartsje Schram is the sister of my friend, Areanne, who has lived in Brisbane for many years now. Geartsje recently enjoyed 6 weeks in Brisbane and accompanied me, along with some other friends, on a weekend away to the Bunya Mountains. It was then we agreed I should visit her during my impending visit to the Netherlands, and here we are! Geartje's house is a delightful urban dwelling with a private back garden and three levels of living. She made us really comfortable and cooked us a beautiful meal on our first night there. We spent about 5 hours ... read more
Geartje's House
Geartje's Garden
Dinner at home

Dag 1, 07:45, alles gepakt en bezakt. Hopelijk niets vergeten, maar dat kan bijna niet. Straks naar Nijverdal om Katinka haar auto daar af te leveren en dan naar Schiphol. Het huis is helemaal klaar voor onze oppas, hopelijk zorgt ze goed voor de katjes.... read more
Wij

Nog steeds in Groningen. Even een blog-entry om te laten weten dat alles goed is gegaan met de operatie van Simone! En een paar foto's: img=http://lh4.ggpht.com/clarinetsunlimited/SFZc768yHtI/AAAAAAAAAHY/waW6t6W6YaM/s800/01%20Marianske%20Lazne.JPG left Fontein in kuuroord Marianske Lazne. img=http://lh5.ggpht.com/clarinetsunlimited/SFZc7-tTU8I/AAAAAAAAAHg/EUYd_XB3eOI/s800/02%20Halve%20eend.JPG left Jummie halve eend :) img=http://lh3.ggpht.com/clarinetsunlimited/SFZc8DyI4fI/AAAAAAAAAHo/NMk3NIrqFy4/s800/03%20Ondergronds%20Plzen.JPG left Alard met een helmpje op tijdens de tour door de ondergrondse gangen in Plzen. img=http://lh6.ggpht.com/clarinetsunlimited/SFZc8Eff_eI/AAAAAAAAAHw/n-pv_F7lg-I/s800/04%20Plzen-brouwerij.JPG Toegangspoort tot de brouwerij van Pilsner Urquell (die poort staat ook op alle flesjes, blikjes, glazen e.d. van dit bierme... read more

Groeten uit Groningen! Vanochtend met de nachtrrein uit Praag teruggekomen, dat ging allemaal prima. Waar was ik gebleven... zondag na het internetten de stad wat verkend, lopend rondgekeken. De historische binnenstad ligt ingeklemd tussen 3 grote vijvers waar je prima kunt wandelen. Die avond gebakken forel gegeten. Maandag een lange wandeling gemaakt; overal waar ik tot nu toe ben geweest in Tsjechië heb je goed aangegeven wandelpaden, met (bijv.) van die wit-groen-witte strepen op bomen, paaltjes, e.d. langs de route. Mijn wandelroute gaat eerst dwars door bossen (brandnetels en kleefkruid van een meter hoog!) en graanvelden; later wordt het wat makkelijker lopen over gemaaide velden, en daarna zelfs over asfaltwegen. In een uur of 3 heb ik de 15 km gelopen van Telč naar Dačice, toen had ik 't ook wel gehad. Met de locale boemel ... read more

Morgen op pad! Menigte, Morgenochtend om 7:24 vertrek ik als alles goed gaat vanaf station Groningen Europapark richting Leer! Vanaf Leer ga ik dan met een zgn. Schönes Wochenende Ticket door Duitsland (een soort goedkope dagkaart voor in 't weekend), om 's avonds aan te komen in Cheb, vlak over de grens in Tsjechië. Mijn plan is om per trein een rondreis door Oost-Europa te maken, te beginnen in Tsjechië, en dan verder richting het oosten, dus Slowakije en Oekraïne. Daarna zien we wel :) Deze site (http://www.travelblog.org/Bloggers/Alard/) wil ik gaan gebruiken als reisverslag, dus ter vervanging van de mailtjes "Groeten uit ..." die ik altijd rondstuurde. Je kunt je op deze site abonneren op updates zodat je een mailtje krijgt als ik wat heb toegevoegd (klik op Subscribe aan de linkerkant, onder de route-kaart, ... read more

Tot: 0.164s; Tpl: 0.006s; cc: 7; qc: 92; dbt: 0.0895s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb