Groeten uit Groningen

Europe » Netherlands » Province of Groningen » Groningen
August 31st 2008
Published: August 31st 2008

Jajce-Groningen

Groeten uit Groningen! We zijn weer terug, vanmiddag met de trein aangekomen. En ons huis stond er nog 😊

Afgelopen woensdag hebben we bij Jajce gewandeld om een meertje heen, mooi daar. En lekker gegeten met uitzicht over het water! Forel, niks mis mee ;-) Na de wandeling naar de Turkse sauna geweest die ze in ons hotel hadden. Lekker na de wandeling. 's Avonds nogmaals lekker gegeten, Simone een biefstuk en ik een Wiener schnitzel.

Donderdag de 28e (Gronings Ontzet!) doorgereisd, met een bus van Jajce via erg mooie wegen door de bergen, via o.a. Banja Luka. Dat deel van Bosnië is de Republika Srpska, waar de Bosnische Serviërs wonen, en zijn alle wegmarkeringen e.d. in het Cyrillische schrift geschreven. Vlak voor de grens gegeten bij een wegrestaurant "Atos"! Voortekenen, voor als ik straks weer aan het werk ga ;-) Na de grensovergang via een snelweg naar Zagreb, hotel geregeld, stad bekeken, op terrasjes gezeten, lekker gegeten.

Vrijdag o.a. het Museum of the City of Zagreb bekeken, waar de geschiedenis van de stad verteld wordt; verder niet veel gedaan, alleen meer terrassen en restaurants gesampled 😊

Gisterochtend al voor 6:30 op om met de terugreis te beginnen. Eerst om 7:50 de trein van Zagreb via Slovenië en Oostenrijk naar München. Wederom een mooie reis, dwars door de Alpen, veel mooie uitzichten! Aangekomen rond 16:30 in München, de rugzakken in een locker en de stad in; ook hier smaakten bier en wijn prima. Uiteraard ook hier lekker gegeten, in een restaurant waar we in mei ook geweest waren. Daarna terug naar het station waar rond 22:45 de nachttrein terug naar Nederland vertrok. Sleeper-compartiment met z'n tweeën, luxe! We kregen zelfs ontbijt geserveerd door de conductrice 😊 Aankomst rond 8:30 in Arnhem, en alleen nog een trein naar Zwolle, bus naar Hoogeveen (vanwege werkzaamheden), en een trein naar Groningen, en we waren weer thuis.

Vandaag was dag 77 van de reis, en de laatste... morgen ga ik weer aan het werk! Ik zal binnenkort eindelijk eens wat foto's uploaden, dan kunnen jullie zien hoe het er daar ongeveer uitzag (nee, geen foto's van Alard die vanaf de kade in Zadar in het water springt ;-)

Groeten uit een zonnig Groningen,
Simone en Alard.

31st August 2008

Dank
Blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn. (Ik kan van hieruit moeilijk zeggen: welkom in Nederland.) Heb genoten van de blogs. Bedankt. Dirk

Tot: 0.288s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0894s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb