Blogs from Tuscany, Italy, Europe - page 10

Europe » Italy » Tuscany » Florence July 8th 2019

On a misty French morning, a storm decided to knock trees onto the train track which blocked all trains going from France to Italy, and therefore our train from Lyon to Florence. So we had to train from Lyon to Switzerland and then to Florence. It was a very nice train ride because Switzerland was very pretty because of the mountains. Unfortunately, we were not able to visit Switzerland, but we did buy 3 red bulls in the train station. We then took another train to Florence and when we arrived we took a very intense taxi ride to our apartment; which was intense because of the very narrow and small streets of Florence that are not very car friendly. The apartment was cute but it was not baby proof, but we managed. After we got ... read more
Daddy and Maja at Boboli
Eating at Duomo
Boboli Gardens

Europe » Italy » Tuscany » Siena June 24th 2019

As much as we hated to leave the relaxing atmosphere and comfort of Borgo San Luigi, it was time to explore more of the Tuscan Valley. After last night's late night dinner, today was scheduled for a "relaxed start" which means we didn't leave the hotel until 8:30, which means a little extra sleep before a quick breakfast and heading out for our first stop in Siena. Maureen told me she liked this city, and once we arrived, it was easy to see why. Siena is an ancient Gothic walled city built on a series of hills.The ride over from Borgo San Luigi was through some of the most beautiful countryside in the Tuscan Valley, with rolling hills, vineyard fields and villas at the tops of the hills. Since Siena is at the top of these ... read more
Siena - Entrance Gate
Siena - City Streets
Siena - City Square

Europe » Italy » Tuscany » Florence June 23rd 2019

Today was another early start day as we left the chaos of Rome for the more peaceful Florence, called Firenza by the locals. After a quick breakfast at the hotel, we were ready to board the bus by 7:45. Today we began the seating chart rotation, where everyone gets a chance at various seating locations on the bus. We ended up at what the driver called the "pole position", right behind him which gave us a great view out the front window. It didn't take long before the craziness of Rome was behind us. We could visibly see the signs of stress disappear from Anna, our Tour Director. She admitted that she really does breath a sigh of relief when leaving Rome, because as she said, "If anything is going to go wrong on a tour, ... read more
On the Road to Florence
Florence - Ponte Vecchio
Florence - Jody at Gelato

Europe » Italy » Tuscany » Cecina June 15th 2019

15/6/2019 – Etruskische kust. Vandaag verplaatsing van de hoogte van Volterra naar de nabije kuststreek. Cecina Mare aan de Costa degli Etruschi . Een camping in een enorm dennenbos langs het strand. We beginnen hier aan onze 4de week van onze Toscane trip. Het stedenprogramma zit er op. We hebben veel gezien en nog meer niet gezien. Dat moet dan maar een volgende keer als het niet zo bakkend warm is. Gelukkig is het hier tenminste vandaag minder heet door het frisse zeebriesje. We gaan het hier nog vier dagen uithouden en misschien eens wat meer fietsen in de vlakkere omgeving.... read more
Cecina Mare
Cecina Mare - strand

Europe » Italy » Tuscany » Volterra June 13th 2019

13/6/2019 -Volterra Korte verplaatsing van San Gimignani naar Volterra. Een aangrenzend stadje op 35km door de Toscaanse heuvels. Smal en bochtig, met prachtige uitzichten. Spijtig zonder veel mogelijkheden om ergens te stoppen voor een uitkijk op deze landschappen. Zoals bij de andere stadjes, zie je het silhouet van Volterra al van ver opduiken. Op een hoge heuvel, want oorspronkelijk ook gebouwd door de Etrusken , en later door de Romeinen en de Middeleeuwse 'de Medici's' aangevuld tot deze mooie nagelaten erfenis aan stadswallen, amfitheater en prachtige gebouwen. Mooi bewaard, net en gezellig. Zonder de horden toeristen die we al eerder overal zagen. Misschien geraken die oversize bussen niet zo gemakkelijk tot hier. Het busje waar wij het met deden geraaakte net door de historische toegangspoort en nipt door de smalle straatjes. Kaartjes waren bij de chauffeur ... read more
Volterra

Europe » Italy » Tuscany » San Gimignano June 11th 2019

11/6/2019 – San Gimignano Deze middag korte verplaatsing van Siena naar San Gimignano. Prachtig ommuurd Middeleeuws stadje met de 14 torens. Bovenop de hoogste top van een heuvelachtig gebied omgeven door wijn- en olijfgaarden. Gesticht hoe kan het hier anders door de Etrusken een paar eeuwen voor onze tijdrekening. Ooit was het zo rijk dat er 72 van die torens hier bijeen stonden. Prestige projecten, tevens woon- en verdedigingstorens van concurerende Middeleeuwse families rijk geworden van de safraanhandel. Nu leven ze er van de toeristen dagelijks met busladingen aangevoerd.... read more
San Gimignano

Europe » Italy » Tuscany » Siena June 9th 2019

9/6/2019 – Sienna Pinksterenzondag. Verplaatsing van Passignano naar Sienna. Siena schrijven ze hier. +- 90 km hoofdzakelijk langs een gratis autostrade. Gratis wil hier zeggen 'in slechte staat'. Kan dus nog erger dan bij ons. Op de middag stonden we dus al op onze nieuwe stek op een weeral prijzige camping. 35.50 € per dag, low season price, maar alles inbegrepen. Gratis douchen, gratis elektriek, gratis wifi, gratis zwembad, restaurant ter plaatse, en busstop naar het historisch centrum van Siena op 150 m. Omdat het zondagsdienst was slechts om het uur een bus. Die van 13.50 konden we nog net tegenhouden. Moderne bus ook. Airco en Italiaanse aankondiging van elke volgende stop. Met de kaart in de hand met aanduiding van de terminus waar we moesten afstappen een makkie. We zagen het centrum naderen en weer ... read more
Siena

Europe » Italy » Tuscany » Arezzo June 5th 2019

5/6/2019 – Arezzo In de vroege namiddag verplaatsing van Firenze naar Arezzo. Een prachtig goed bewaard middeleeuws stadje op mensenmaat. Hier geen toeristenmassa's. Wel chique winkels. Volgens de boekjes oorspronkelijk gesticht op een heuvel door de Etrusken in de 7e eeuw voor Chr. Nu nog volledig omringd door de middeleeuwse omwalling. Vermoeiend om in rond te wandelen wegens de steile hellingen. Om naar de Duomo te gaan, kan je een reeks roltrappen gebruiken, zoals in een shopping center, maar dan gedeeltelijk in open lucht. De prachtige gebouwen en de typische straatjes dienden regelmatig als decor in heel wat filmscènes zoals in de film 'La Vita é bella'. Goed om weten, maar té lang geleden om er mij iets van te herinneren.... read more
Arezzo

Europe » Italy » Tuscany » Florence June 3rd 2019

3/6/2019 – Firenze Gisteren, zondag namiddag verplaatsten we ons van Lucca naar Florence, Firenze dus, naar een nogal prijzige camping even buiten de stad. Vandaag maandag trokken we met de shuttle bus van camping naar het historische centrum van Firenze. We werden gedropt aan een pleintje langs de Arno op zo een 2km van de Ponte Vecchio, dé brug in Firenze die men gezien moet hebben met directe toegang tot het centrum. Wat een stad ! De de Medici's hebben hier goed geboerd. Wat een pracht aan historische gebouwen langs de smalle straatjes van het centrum. Palazzo's en omvangrijke historische gebouwen staan in de weg om de rijk versierde kerken en de Duomo in zijn geheel te fotograferen. Dat is het enige dat we kunnen proberen. Bezoeken kan, maar, mits veel tijd en goesting om de ... read more
Firenze

Europe » Italy » Tuscany » Lucca June 1st 2019

1/6/2019 – Lucca Verplaatsing naar Lucca. We bezochten het prachtige middeleeuws stadje met de fiets vanop onze camperplaats even buiten de stad. Het historische stadje werd gesticht door de Etrusken die het volledig ommuurden vanaf 180 v.Chr. De huidige goedbewaarde vestingsmuren dateren van de 16e eeuw : 4 km lang, 12 meter hoog en aan de basis 12 meter breed. Boven op de 'Mura', nu een 4km lang fiets- en wandelpad rondom de stad die slechts toegankelijk is langs 6 monumentale toegangspoorten.... read more
Lucca - Kathedraal
Lucca - detail van toren
Lucca - Basiliek van San Frediano

Tot: 0.17s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 71; dbt: 0.0601s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb