Blogs from Sicily, Italy, Europe - page 15

Europe » Italy » Sicily » Taormina September 18th 2016

Day 8….. with the last bit of day 7 I’ve started doing these blogs on the day as for the next few days, I am leaving the ship early, (about 8am and getting back close to 6. Late yesterday, the PA announced that the entertainment, a juggler had managed to get to the ship, alas, his juggling props had missed the boat….. He lost his balls? Anyway, the nightly entertainment was hurriedly rearranged and they did the Hasbro game show instead. I’m not sure if the juggler has found his balls and is on tonight or not. Today we arrived at Messina, Scicily. It’s a lovely city although I only went through it fleetingly, and being a Sunday, I think most of it’s 240,000 inhabitants were in church (or getting ready for church) when we drove ... read more
20160918_095615
20160918_142212
20160918_141204

Europe » Italy » Sicily » Caltagirone August 8th 2016

Vroeg uit de veren, want onze laatste dag op Sicilië is aangebroken. We ontbijten nog even uitgebreid en vertrekken dan naar onze tussenstop in Caltagirone, de keramiekstad. Deze stad staat sinds 2002 op de werelderfgoedlijst van Unesco, evenals zoveel plaatsen op het mooie Sicilië. Dit is de regio van de pottenbakkerskunst en dat is hier duidelijk te zien. Overal in Sicilië kom je keramiek tegen, maar hier in Caltagirone is het zelfs verwerkt in bruggen, balustrades, gevels, balkons en trappen. Het is even een eindje rijden, maar dan zien we het aan de rechterzijde prachtig mooi op een heuvel liggen. We parkeren de auto op een kleine parkeerplaats aan de rand van het stadje en wandelen dan naar boven. We komen uit op een plein dat onder aan de beroemde Scalinata di Santa Maria del Monte ... read more

Europe » Italy » Sicily » Agrigento August 7th 2016

Vandaag op tijd op, want om 9.30 moeten we aanwezig zijn bij de Valle Dei Templi. Om 8.30 zitten we dus weer heerlijk buiten aan het ontbijt, de temperatuur is nu nog prima, maar zal in de loop van de dag snel oplopen. Om 9.00 zitten we in de auto en we staan al snel op een ietwat onoverzichtelijke parkeerplaats bij de ingang van het Tempelcomplex. Het complex dateert uit de 5e eeuw voor Christus. Tot onze verbazing worden er bij de ingang entreebewijzen uitgedeeld. Bij navraag blijkt dat het op de eerste zondag van de maand, deze dus, altijd gratis entree is. Dat is een mooie verrassing voor ons, want we kregen ook al korting op de huur voor de elektrische stepjes. Er staat bij de stepverhuur een andere dame dan gisteren, maar ze is ... read more

Europe » Italy » Sicily » Agrigento August 6th 2016

Beetje uitslapen, want we blijven de ochtend bij het zwembad. Na een goed ontbijt in de tuin, settelen we ons op 5 ligbedden, nemen af en toe een verkoelende duik, lezen wat, luisteren muziekje en doen een tukje. Het is behoorlijk warm en we zijn dan ook blij dat er in de middag een bries opsteekt die het geheel wat aangenamer maakt. Wanneer we in de gemeenschappelijke ruimte wat water willen halen, krijgen we spontaan een stokbrood aangeboden van de eigenaar. Er zijn ook nog wat croissants en koekjes en we kunnen zowaar ook cappuccino krijgen, alhoewel deze meer op een lattemacchiato met extra melk lijkt?. Maar even goed met de beste bedoelingen gemaakt. Om half vier douchen we ons even snel en rijden dan naar de Valle dei Templi om de elektrische stepjes voor morgenvroeg ... read more

Europe » Italy » Sicily » Agrigento August 5th 2016

Alles weer ingepakt voor ons vertrek naar onze laatste accommodatie in de buurt van Agrigento. We vertrekken op tijd, want we moeten aardig wat kilometers maken en dat gaat hier op Sicilië niet al te snel. De eerste stop is in Marsala, we rijden er naar toe via de route de Saline, langs de zoutbaden. Onderweg zien we een groep flamingo's en we slaan een weggetje in om iets dichterbij te komen. Na enkele foto's vervolgen we onze weg richting de Marsala proeverij die onze ober gisteren geadviseerd heeft. Maar het adres dat we van het foldertje hebben is niet bepaald wat wij een duidelijke wijnproeverij noemen. Na enig zoeken in de omgeving geven we het op en rijden het centrum in. We hebben al redelijk snel een parkeerplaats gevonden, alleen nu duurt het zoeken naar ... read more

Europe » Italy » Sicily » Catania August 4th 2016

We had only a small distance to drive to reach Catania. We wanted to stay there to see mount Etna. On arriving at the B&B in Catania we heard there was no parking and they had no idea where we could park. That was not on the sheet from Book.com. According to that there was parking. We told them and left for we needed parking. We went in the direction of Mount Et na in the hope we would find something. Half way up we had to return there was no fuel anywhere as in Nicolasi. By doing so we found also a place for the night. Checking in they told us we had plenty of time to see Mount Etna. The road to Mount Etna was very good it was winding that slows you down. ... read more

Europe » Italy » Sicily August 4th 2016

Vandaag een stranddag bij San Vito Lo Capo met eventueel een excursie Stand Up Paddling (SUP). Om 8.30 genieten we weer van het uitgebreide ontbijt, onder het genot van de Italiaanse MTV met Eros Ramazzotti en allerlei andere italiaanse lovesong vertolkers. Een half uurtje later vertrekken we dan naar het noordelijke strandplaatsje. Na een minuut of 40 rijden we er binnen en gaan op zoek naar een parkeerplaats, iets wat ook hier niet echt makkelijk is. Maar door toeval belanden we op een weggetje dat aan de westkant bovenlangs gaat en uiteindelijk bij het haventje uitkomt. Daar is plaats en we parkeren de auto tot 18.00 à 1,- per uur. Allereerst lopen we via het haventje even over de boulevard om de boel te verkennen; het krioelt er van de parasols en ligbedden, die ook om ... read more

Europe » Italy » Sicily » Trapani August 3rd 2016

Vanwege de bewolking die boven de berg hangt waar Erice ligt, besluiten we in de ochtend naar Trapani te gaan in de hoop dat het later op de dag op de berg opklaart. Trapani is gelegen op een boogvormige landtong met twee uitlopers. De splitsing van de landtong komt volgens de legende doordat Demeter, de godin van het graan, haar zeis liet vallen toen ze wanhopig op zoek was naar haar dochter Proserpina, die was ontvoerd door Hades. We vinden al snel de parkeerplaats lang de zee, waar een oudere man ons attendeert op het feit dat we in een wit vak staan en dus niets hoeven te betalen. Alleen de blauwe vakken is betaald parkeren. We bedanken hem vriendelijk waarop hij, uiteraard, zijn hand ophoudt. We geven hem 2 euro en vragen hem goed op ... read more

Europe » Italy » Sicily » Palermo August 2nd 2016

Om 8.30 aan het ontbijt, want we willen op tijd vertrekken naar Palermo. Wederom een heerlijk ontbijtje, waar we weer even mee vooruit kunnen. We pakken daarna onze spullen bij elkaar en willen dan afrekenen, maar helaas zijn de vrouw en de heer des huizes niet aanwezig. Zij wonen blijkbaar niet ter plaatse en moeten even gebeld worden. De vriendelijke gastheer arriveert 20 minuten later op zijn scootertje en handelt alles keurig af. Dit was een prima onderkomen, echt de moeite waard. Benieuwd wat ons volgende adresje zal zijn, maar dat zullen we pas zien na ons bezoek aan Palermo. Al snel hebben we de doorgaande weg weer gevonden en zetten we koers naar het westen van Sicilië. Palermo komt rond 11.00 uur in zicht, dus dan kunnen we op zoek naar een parkeerplaats......... Hier rest ... read more

Europe » Italy » Sicily » Cefalù August 1st 2016

Heerlijk, ontbijten met zon en uitzicht over de zee. Het is wel een beetje heiig, maar het is evengoed genieten. De jongedame van de agriturismo die het ontbijt verzorgt, heeft het er maar druk mee. Zelf gebakken broodjes, cake, koffie, thee, fruit, yoghurt, eitje en beleg, het wordt allemaal netjes geserveerd. Daarna gaan we eens even relaxen bij het zwembad. Het is al erg warm en het water is dan zelfs in de vroege ochtend al een heerlijke verfrissing. We zonnen wat, bestellen nog eens een koffie en een fles water bij de zeer aardige eigenaar en brengen zo onze tijd door tot een uur of drie en kleden ons dan aan voor een bezoekje aan Cefalù. Rond half vier zitten we op een terras met uitzicht over zee, wel in de schaduw en met een ... read more

Tot: 0.133s; Tpl: 0.006s; cc: 15; qc: 66; dbt: 0.0747s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb