Dag 11: San Vito Lo Capo

Italy's flag
Europe » Italy » Sicily
August 4th 2016
Published: August 20th 2016

Vandaag een stranddag bij San Vito Lo Capo met eventueel een excursie Stand Up Paddling (SUP). Om 8.30 genieten we weer van het uitgebreide ontbijt, onder het genot van de Italiaanse MTV met Eros Ramazzotti en allerlei andere italiaanse lovesong vertolkers. Een half uurtje later vertrekken we dan naar het noordelijke strandplaatsje. Na een minuut of 40 rijden we er binnen en gaan op zoek naar een parkeerplaats, iets wat ook hier niet echt makkelijk is. Maar door toeval belanden we op een weggetje dat aan de westkant bovenlangs gaat en uiteindelijk bij het haventje uitkomt. Daar is plaats en we parkeren de auto tot 18.00 à 1,- per uur. Allereerst lopen we via het haventje even over de boulevard om de boel te verkennen; het krioelt er van de parasols en ligbedden, die ook om de 10 meter ter verhuur worden aangeboden. We zien echter niet iets dat op een excursie SUPpen lijkt, dus besluiten we eerst voor de koffie te gaan en een nieuw plan de campagne te maken. Het wordt een middagje met een motorbootje het water op. En we hebben geluk, want van 14.00-18.00 is er nog een bootje vrij. Tot die tijd installeren we ons bij twee gehuurde parasols op het strand en nemen ter verkoeling af en toe een duik in het frisse, heldere zeewater. Rond 13.15, als het zand zo heet is dat je voetzolen verbranden, zoeken we een plekje in de schaduw op het boulevardje en nemen een lichte lunch met panini/pizza en water. Om 14.00 heeft de snelle Italiaanse meneer van de motorbootjes Lex de uitleg gegeven en kunnen we het water op. We varen richting het oosten, langs verschillende kleine strandjes en baaitjes. We ankeren op drie verschillende plaatsen en zwemmen wat rond ons bootje, het is heerlijk vertoeven op en in het water. En dat vinden meer mensen, want het aantal bootjes is enorm. Na terugkomst in het haventje, na allemaal flink gekleurd te zijn, nemen we nog een granita of een biertje en dan is het weer tijd voor de terugreis. Om kwart voor zeven zijn we terug bij Baglio degli Ulivi, douchen we allemaal het zout er af en maken we ons klaar voor het avondeten. Dit keer bij Sfili e Delizie in Valderice, en het blijkt een geweldig goede keuze. De antipasti zijn bijzonder, van speciale kazen en worst, tot bruschetta's en caponata's. De pasta's zijn ook overheerlijk en er wordt een echte Marsalawijn aangeboden. Milou neemt een speciaal in Italië geproduceerde rode cola! We tafelen nog even na met een cappuccino en espresso doppio en dan terug naar onze kamers, want we zijn allemaal best wel moe na deze heerlijke dag bij en in het water en deze heerlijke maaltijd. Welterusten.

Tot: 0.201s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.1526s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb