Blogs from South Aegean, Greece, Europe - page 4

Advertisement

Europe » Greece » South Aegean » Rhodes » Monolithos September 10th 2017

GÜN 03 PAZAR Herkes istediği saat kadar yatsın diye anlaşmıştık.Emekli adamın saati belli saat 09:00 da yola çıkmaya hazırdık. Bugünkü program, adanın batı yakası .Hedef Old kamiros ..Sabahleyin kahvaltıda otelin sahibi İlias ve sevgili eşi Maria bizleri ziyaret etti ve Chania adasındaki yazlık evlerinden söz etti.Biz de heyecanlandık .Bu Chania adası adanın batısında Kamiros Scala denilen yerin karşısında buradan gemi kalkıyor deyince, gidip iskeleye bakalım dedik ama çok yol gidince sıkıldık ve dönüp Old Kamiros restoranına döndük. Garson bizi hemen tanıdı ..temenna ve sarılmalar bölümünden sonra güzel mezeler akmaya başladı..Önce ouzo ile başladık bilahare katkılı bira ya döndük ..Katkı dediğiniz bizim çiçek pasajı işi Votka…Arada bir deniz yapmayı ihmal etmedik yalnız anladığım ka... read more
2017  rodos G03 (2)
2017  rodos G03 (13)
2017  rodos G03 (20)

Europe » Greece » South Aegean » Rhodes » Archangelos September 9th 2017

GÜN 02 CUMARTESİ Güzel bir güne uyandık..Sabah, dünden aldığımız bisküit (bazılarına göre püskevit)lerle nefis körletmesinden sonra yola çıktık . Bugün programda Stegna var .Önce Lindos yolu üzerinde Kantin adında bir yere uğrayarak kahvaltı edelim dedik . Kadıncağız kocasının vefatından sonra fazla dayanamamış ..zaten geçen yıl geldiğimizde yürüme zorluğu çekiyordu …bu yıl Canteen kapanmış .. Kahvaltı talebi kursağımızda kaldı …sonra ben yolları yemiş yutmuş biri olarak, gitmemiz gereken istikametin tersine 7 km gidince ,o ana kadar gündemde olmayan “mide kazınması” sorunu gündeme geldi.. Neyse yol kenarında bir yerde sorunu giderdik .Oradan artık nasılsa doğru istikamete yönelerek Stegna ya vardık .Bermutad lokanta açılmadığı için, kapının önüne mart kedil... read more
2017 rodos G02 (1)
2017 rodos G02 (40)
2017 rodos G02 (57)

Europe » Greece » South Aegean » Rhodes September 8th 2017

GÜN 01 CUMA Asude bir tatil sabahı için yeteri kadar macera ve heyecan yaşandıktan sonra gemimiz Rodos a müteveccihen yola çıktı.. Rodos’ta ortam aniden monotonlaştı ..sorun yok…dert yok her şey tıkırında gidiyor …yazık yazık.. Liman çıkışında , araba kiralama derdine çıktık birinci dükkana rest ,ikinci dükkana rest çektik üçüncü dükkan 3 günlüğüne 120 Euro çekti… tarafımdan gönderilen 100 den fazla alamazsın işareti çabuk algılandı ve “şşşttt sus” karşı işareti geldi. Dükkan içindeki turistler sepetlenince görevli Gülsüm kardeşim, fasih bir Türkçe ile koşulları anlattı …100 kağıt nakit hemen yok oldu ve bir adet araca kavuştuk. Valizler yüklendi.Hemen otele gitmek yerine bu akşam gitmeyi planladığımız Meze Aman için saha araştırmasına giriştik.... read more
2017rodosG01 (97)
2017rodosG01 (124)

Europe » Greece » South Aegean » Mykonos August 20th 2017

I have heard Mykonos is so beautiful, and it has become one of the most desired destinations in the world. Although one of the smallest islands of the Cyclades complex, Mykonos is definitely the most famous, thanks to its treasure of natural beauty, rich history, cosmopolitan character combined with a wild nightlife, as well as plenty of local color. I had to see for myself. Also, according to mythology, Mykonos was formed from the petrified bodies of giants killed by Hercules. Legend has it that the island took its name from the grandson of Apollo, “Mykonos”. Take all of this with a grain of salt. I travel to Mykonos on a ferry from Santorini. This is the first time I have ever taken a ferry, and there are no complaints. The ride was comfortable, and seemed ... read more
Europe - 2017 184
Europe - 2017 175
Europe - 2017 185

Europe » Greece » South Aegean » Santorini » Fira August 18th 2017

Time for this years European vacation. Something a little different this year, as I decide to go to Greece, and in particular, Santorini. I had a long day to get to Santorini, as I flew from Atlanta to New York to Athens to Santorini. Needless to say, I was exhausted by the time I arrived. I booked ahead a transport from the airport to my hostel just so I would not have to deal with the buses, taxis etc.. After I depart the Santorini airport, I saw someone holding a sign with my name. This was a welcome sight, and I felt very relieved. The sign holder was not my driver, however the driver came there to greet and pick me up fairly quickly. Off to my hostel I go. We get near the area, and ... read more
Europe - 2017 009
Europe - 2017 038
Europe - 2017 080

Europe » Greece » South Aegean » Santorini August 4th 2017

Sadly we had not been able to visit Mykonos yesterday as the sea was too rough to go in by tender. Instead we were able to enjoy a day at sea to relax before sailing overnight before to our next port Santorini, a beautiful island about 200km southeast of Greece's mainland. Santorini is what remains after an enormous volcanic eruption in 1500 that destroyed a formerly single island, and created the current geological caldera. A giant central, rectangular lagoon, which measures about 12 by 7km, is surrounded by 300m high, steep cliffs on three sides. The depth of the caldera, at 400m, makes it impossible for any but the largest ships to anchor anywhere in the protected bay. From the tender port we were able to catch a cable car to the capital, Fira which clings ... read more
Red Beach
To rough for going ashore in Mykonos
Sailiing away from mykonos

Europe » Greece » South Aegean August 1st 2017

Rhodes today, after a busy time sightseeing in the last ports we decided to slow down and just wander the UNESCO World Heritage Old Town which is one of the best preserved and most carefully restored medieval towns in Europe. The Old Town is still surrounded by the walls built by the Knights of St John. The Palace of the Grand Masters was the 14th century seat of the Grand Masters; it was well maintained until 1856, when an explosion destroyed much of the building. The palace was reconstructed by the Italians during their stay on the island; we agreed it was one of the most amazing palaces we had visited. We walked to Mandraki Harbour, which has been in use since the 5th century BC and was the main harbor for Rhodes for over 2,500 ... read more
Rhodes
Oceania Riveria
The Old Town

Europe » Greece » South Aegean » Santorini July 16th 2017

July 16 Sunday continuation from previous blog... After having lunch with some of my travel members, I went back to my room to pack for tomorrow. We had to have our luggage out by midnight so they can collect it during the night, so that it will be ready to board the buses. We also had to make sure we packed an extra day of clothes in our carry-on because after we're done with Athens we are taking a ferry boat over to Italy. We will be on the ferry for almost 24 hours. It will be interesting to see what type of cabin I'll be getting for that one. After a short meeting at 3 o'clock going over the procedures for Santorini and for Monday, we had a few minutes to go up on deck ... read more
Santorini (0a)
Santorini (0b)
Santorini (0c)

Europe » Greece » South Aegean » Mykonos July 14th 2017

July 14 Friday We got a late departure so I was able to sleep in an extra hour. Went down for breakfast and met up with a few members for my travel group. Breakfast was OK but they did have Bougasta. After asking about how their dinner went, I am glad I did not go. Their short 8 to 10 minute walk turned into 45 minutes because their local tour took them the long way around. Scott, our tour guide, felt so bad that he offered cab rides for those who did not want to walk all the way back to the hotel. Getting from the hotel to the port only took 30 minutes and it was very easy. The whole process of checking in at the port and getting our cards for the ship took ... read more
Divani Palace Hotel (2)
Divani Palace Hotel (3)
Divani Palace Hotel (4)

Europe » Greece » South Aegean » Leros October 19th 2016

Geo: 37.1505, 26.8437 GÜN 07 GÜNLERDEN ÇARŞAMBA: Hava hala uçuşturuyor... bu nedenle fazla acele etmiyor,toparlanmayı ağırdan alıyoruz. Yusuf'çuğum sabah sabah gidip pastacıya uğramış harika börekler almış bir güzel arka bahçede mükellef bir sofra kurduk ....börekleri göçürdükten sonra ,toparlandık ve teknemize döndük . Hala yerinde ..sevindik doğrusu.. Durumu sıkıladık ve rüzgarın, nereye gidiyorsunuz? diye bizi iskeleye yapıştırmasına rağmen yola çıkmayı becerdik. Samimi olarak söylüyorum ki, rüzgar tekne boyunca alınan alanla sizi limana dayıyorsa ,size fazla bir manevra alanı bırakmıyor . Yelkenli bir teknenin motor gücü sınırlı olunca ,rüzgara rağmen iş yapmak oldukça zor.. Liman dışında floku açtık.... iri ama ölü dalgalar arasında süzülüyor... read more
yusufla
yan yana
Didim D marina

Tot: 0.444s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 75; dbt: 0.0185s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb