Blogs from Ierapetra, Crete, Greece, Europe

Europe » Greece » Crete » Ierapetra September 18th 2012

Geo: 35.1911, 25.7152 GÜN 06 SALI: Sabah kahvaltıdan sonra araca doluştuk .. Dün batıya gitmiştik.... bugün hedef ,doğuda Aghia Nikolaos… İlk gece kaldığımız Chersonisos'u geçip, adanın kuzey doğusunda çok şirin bir yer olan Ag.Nikolaos'a vardık… Burası, belki de Girit'in en ünlü tatil beldesi.. Mirabellou körfezinin etrafına dizilmiş, güzel evlerle süslenmiş özel bir yer. Özelliği temin eden diğer bir unsur, körfezin dibinde oluşmuş tam doğal bir iç liman Voulismeni gölü.. Dar bir geçitle ,denizle göl, buluşturulmuş. Gölün kenarındaki küçük kilise ,aynı zamanda yerin adını veren Aziz Nikolaos kilisesi. Yerleşim, MÖ 193 yılına kadar uzanmaktadır. O dönemde adı Lato imiş.. Venediklilerin döneminde önemini yitiren belde, 20 YY da tekrar turisti... read more
AG NICHOLAS
LERAPETRA

Tot: 0.083s; Tpl: 0.003s; cc: 8; qc: 12; dbt: 0.0443s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb