Blogs from Martigues, Provence-Alpes-Côte d'Azur, France, Europe

I am pleased to be back here in Martigues, France. It is a coastal community on the Mediterranean and it may sound familiar to you because I was here in 2012 on RTW1. This is one of the places where my father was stationed during WWII and I like the thought of walking the same streets he did 72 years ago. I brought the photos that I took when I was first here - the ones that were from the same place where Dad took photos in 1945 - and there are a few minor changes, but mostly things are the same (see photo). However, I am getting ahead of myself. I started the day in Collioure and drove from there to Nimes. It started as an important Roman city and there are some well-preserved Roman ... read more

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Martigues October 24th 2012

Yesterday evening I walked up to the Acropolis Museum which is located about two blocks from my hotel. I purposely waited to go after dark because I wanted to look through the windows to see the Parthenon lit up. Another advantage to going at 6PM is that there are no school groups and few tour groups at that time. (The museum I open until 8PM.) It was another of those "Wow!" moments when I got up to the top floor to see the (remains of) the pediments, frieze, and metopes on display. They are are placed around the interior wall of the entire floor in the same positions they held on the actual Parthenon. Some of the pieces that are in other museums around the world, notably the Elgin marbles, are displayed as plaster casts and ... read more

Geo: 43.3333, 5.05 GUN 20 Gunlerden PERŞEMBE La Couronne'a döndüm. Alışmış kudurmuştan beterdir... Bu akşam tekrar dolunaya karşı rakı yapmaya karar verdik... Önce çarşı'ya gittim ..tek marketinden alış verişimi başarıyla yaptım..takviye olsun diye bir de pizza yaptırdım. Karanlık çökünce soframızı donattık... Bu Couronne denilen yeri bulduğuma, çok seviniyorum. Bir daha buralara gelsem yine burada kalmayı yeğlerim. Marsilya ya ,Arles,e, ve benzeri Provence yerleşim yerlerine çok yakın.. Deniz kıyısı ve manzarası muhteşem.. Martigues yerine, burasını bin defa tercih ederim... TSM +Y.RAKI+DOLUNAY = harika bir gece ... sonra cumba yatak... La Couronne ' a dair tüm günlerin karması olan bir video hazırladım.. İzlerseniz ,aşağıda , durup duruyor... http://www.youtube.com/watch?v=epJRNdB_eLc GÜNÜN ÖZETİ ... read more

Geo: 43.4074, 5.05484 GÜN 19 Günlerden ÇARŞAMBA 16 yy da üç ayrı yerleşim yeri bir oluyor ve Martigues 'i meydana getiriyor… O zamanlar şimdiki gibi, üç kanal değil daha çok kanal varmış.. Değilmi ki kanal var .......mutlaka bir Venedik'te vardır ve benim tanıdığım neredeyse 20 ci Venedik burası… Biraz mütevazı ,bu nedenle sadece bölgenin Venediği olmaya soyunmuş.. Allah kabul etsin… Yooo Allahı var ,güzel yer ,ama Venedik olmasa imiş, bence, daha iyi olurmuş. Güzel yer, zira bir çok ressam buraları resmetmiş… Örneğin Corot "Kuş aynaları" denilen yeri resmetmiş..( Les miroirs aux oiseaux ) Kentteki müzede ziyaret edilebilir… Yörenin civarına kurulan petrol rafineleri, güzelim yeri mahvedecekkene ,belediye el koyup son dakikada kenti toparl... read more
hallal
Roze
FB burada

Geo: 43.3333, 5.05 GÜN 19 Günlerden ÇARŞAMBA Kampımıza döndük…Muhteşem bir dolunay var …kaşar tekeri gibi...gel de içme .. Ağaçların altı çok güzel esiyor ..Etrafta kimseler yok... Müziğe yükleniyoruz..I pod harikalar yaratıyor.. Yesari Asım Ersoy mazallah La Couronne 'da yaşasaymış güzelim şarkı : "Biz La Couronne 'da her gece mehtaba çıkardık" olacaktı.. Onun yerine tek satırlık alıntının, bilinen en eski insan sesi ve müzik kaydı olduğuna inanılır.Au claire de la Lune mon ami Pierrot " olmuş... Nerede bizimkiler ? nerede bu tek satırlık şarkı ... Kafamızı bunlara yorarken Whisky yapalım dedik ve müthiş müzik-mehtap gecesine daldık Bu ,Couronne denilen yere çok ısındım be... Isınma bir yere varınca toparlanıp yatalım dedik .../b... read more
manzaramız
deniz ve mehtap
lambam

Geo: 43.3333, 5.05 GUN 18 günlerden SALI Kampımızı çok seviyorum. Çoook tatlı bir meltem esiyor Hava şurup gibi derler ya O derece işte.. Bir Datça'lı olarak başka yerlerin havasına burun kıvırıyoruz Yok öyle değil ....buraya söylenecek fazla söz yok Koca koca çam ağaçları rüzgar estikçe tatlı tatlı sesler çıkarıyorlar .. Herhalde sezon dışı gelmiş olduğumuz için, etrafta kalabalık yok Az ötemizde ,kadın dırdırından kaçıp kampa sığınmış, buralı bir şoför var . Sabahları aracına binip ekmek parası peşine düşüyor Akşam üstü gelip tezgahını kuruyor Bir de güzel yemek yapıyor ki... Kokuları buraya kadar geliyor.. Her neyse, ortamın güzelliğinden ötürü ,keyfimiz tam yerine geldi. İçkilerimiz açıldı… Müziğimiz açıldı../... read more
sahilde pink floyd
la couronne

Geo: 43.3333, 5.05 GUN 17 günlerden PAZARTESİ Sabah 08:15 te yoldaydık. Başım biraz ağrıyor ama idare ediyoruz. Aslında dün akşam, fazla bir alkol de yok ama belli olmuyor.. Bugün epeyce yolumuz var . Sabah tekrar La Turbie'den geçtik.Sonra Nice 'e vardık .....oradan ver elini Cannes . Bu arada, sevgili Biot tan geçtik . Bizim geveze büfeci Jacques kapatmış. Cannes çıkışında, banka bulup, para bozmamız gerekiyor. Fransızlar işin kolayını bulmuşlar .....bir sürü insansız şube kurmuşlar ama benim gibi dert anlatmak konumunda olanları atlamışlar. Ayrıca insansız şubeler çok sinir oluyor . İnşallah biz de yaygınlaşmaz. İnsan da makine düşmanlığını körüklüyor ... Cannes'a yakın bir yerde nasılsa insanlı bir banka bulduk. Para bozd... read more
manzaramız böyle
bir taraf
önümüz

Tot: 0.117s; Tpl: 0.005s; cc: 8; qc: 52; dbt: 0.0527s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb