Blogs from Fontainebleau, Île-de-France, France, Europe

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau June 22nd 2019

It’s Saturday – parkrun day and today we’re running in the grounds of Fontainebleau castle. To be more precise; 2 laps of an ornamental lake at the entrance to the château. My fitness has declined due to injury so I’m not looking forward to it. But I meet a lovely lady called Christine from Kingston and we pootle round together. It takes a very slow 47 minutes but we chat the whole way so the time flies by. We speed up towards the end when our respective families come and encourage us to run more and talk less. Then it’s time to drive the 225 miles to Calais. It’s hot and first we have to circumnavigate Paris. Today’s soundtrack is Hadestown – appropriate for a Parisian motorway on a Saturday morning. We reach the Tunnel and ... read more
Fontainebleau parkrun

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau June 21st 2019

Today’s 210 mile drive takes us as far as Fontainebleau. It’s a slight deviation from the optimum route but it’s Friday and Fontainebleau has a parkrun. Our route is predominantly motorway which is (a) expensive (it costs €60 to drive across France) and (b) dull. Thank goodness for musical theatre. By the time we reach our destination, we all know all the lyrics to Six, but only one of us feels the need to sing along. There’s still time for a rendition of Les Misérables. Singing along is trickier but daughter no 2 performs admirably (although I fear her head is going to explode during One Day More). We stop at a rest area to use the facilities. The toilet is so high tech it’s like wandering into the USS Enterprise. It’s a far cry from ... read more
Château de Fontainebleau

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau April 16th 2019

Mijn verjaardagswens kwam uit; samen met familie en vrienden een verlengd weekendje in Fontaine Bleau, al lopend en klimmend, zelfs al lopend klimmen... Enya & Rob, Kris & Dallya, Mark & Maggie, ze waren er allemaal bij. Elke avond gezellig samen rond het BBQ-tonnetje en de rest van de dag in het winters zonnetje voor 4 zalige dagen. Iedereen kon kiezen welke activiteiten. Enya en Rob visten verschillende uurtjes op verschillende mooie lokaties. Het was koud, maar echt prachtig weer! Veel fluitende vogeltjes. Zelf heb ik enkele mooie juweeltjes kunnen klimmen in Bois Ronde Auberge. Ik was niet erg in form voor het boulderen, maar veel plezier gehad met z'n allen. En het rode parcour van de 25 Bosses 2 maal gelopen, 17 km met bijna 1000 hoogtemeters over zeer technisch moeilijk terrein. De eerste maal ... read more
Bois ronde Auberge
25 bosses
Ontbijt

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau October 7th 2017

Answer to the call of the forest zegt alles! Eén dag goed weer dus vertrekken maar.... Op naar Fontaine Bleau! We speelden een dagje in Bois de Rocher. Door de nieuw geopende routjes verder weg in de bossen zijn wij gemotiveerd. Er zit altijd wel iets leuks tussen, zoals L'Age de Pierre 6b, Le Terrier 7a, Ho Hisse 6b en Bord de Fuite 7a. En vooral Bord de Fuite was een staaltje van ieders eigen methode! De foto maakt veel duidelijk! Ook voor één dagje was het de trip waard. We genoten met volle teugen en startte na een uitgebreid ontbijt op weg naar huis. Heel de nacht regende zoals voorspeld...... read more
L'Age de Pierre 6b

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau September 24th 2017

Na zovele maanden niet te boulderen, konden we het goede weer in Fontaine Bleau niet missen. Het voelde als een soort thuis komen bij oude vrienden, lang geleden, toch voelend alsof het gisteren was. Het bos was een haven van rust en ook van uitdagingen. We hebben oude projecten bezocht en opnieuw uitgewerkt. Enkele nieuwe projecten gevonden en ook enkele juweeltjes geklommen. Erik knalde erop los alsof hij nooit was weg geweest, vooral in Vallée Chaude en Rocher de Corne-Biche. Zalig om te zien zo vol enthousiasme! Ik deed het iets rustiger maar daarvoor niet minder sterk, alleen gedoseerder. 'Eclats' 7a in Rocher de Corne-Biche was zo'n juweeltje waar ik vol van genoot. Beiden voelden we ons voldaan en best gekraakt geklommen, zoals een goede bouldersessie hoort te voelen. Zolang er mooie boulders zijn, zijn wij ... read more
Mooi projectje!
Vallée Chaude

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau October 25th 2016

Drie weekenden in oktober waren we de hort op. Twee weekenden vertoefden we in Duitsland, Kottenheim en Ettringen. De grootste toppers waren "Mettwurstchen" en "Linofax" in Ettringen. Echte juweeltjes! Zowel Kobe, Jerina, Wout, Kris als Dahlya zakten een weekend af. Het derde weekend brachten we door in Fontaine Bleau, waar Erik en ik een nieuwe boulder bezochten met verschillende opties in Rocher Souris. Verschillende 7A's geklommen. Hoewel nog een deel te gaan. Kijk er naar uit! Maar Joue de Digiridoo 7B was een mooi cadeau'tje in Auberge de Bois Ronde. Weer leuke ervaringen en klimmen doet me deugd zoals niets anders voor mij. Ben al terug aan het aftellen tot het volgende klimweekend.... Dit is mijn methode om met rigide systemen te breken.... read more
Linofax in Ettringen
Haute Trahison

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau July 31st 2016

Today we headed out to Fontainebleau by car. It was under an hour and we made our first stop at the Chateau de Fontainebleau. This is the chateau that was lived in the longest by a string of nobility spanning over 400 years, including two of the Napoleons (I and III). The chateau itself was extensive, having been expanded over the centuries several times by each resident King. Once beyond the chateau and into the grounds, there was a huge pond stocked with large carp (including one albino one), extensive gardens and several additional buildings (likely stables, living quarters for the staff, etc). Next stop was the Grand Parquet. We had expected to find a fun kids fair but instead today turned out to be the Gran Prix of steeplechase horse racing. A seriously major event ... read more
Closer view
Closer yet
Gardens out back

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau July 25th 2016

Een weekendje puffen en blazen in de warmte. Toch enkele leuke plekjes gevonden die heel wat schaduw boden in de Fontaine Bleause bossen. Kris en Dalliya vervoegden ons later en klommen gezellig mee. Erik en ik bezochten onder andere Vallée Chaude. Waarom ik niet had stilgestaan bij die benaming, is me helemaal ontgaan. Maar er waren enkele zeer leuke problemen, waarvan 'the Abyss' 7a. En enkele nog niet bestaande lijnen geklommen. Gewoon fun hebben... Enkele boulders vonden we niet met de omschrijving online. Wel spijtig. In Marion des Roches waren het vooral : Boucle d'Or 7a, Jo's Black 6B+, La Boule 6c+/7a, Feel du logis (gauche) 7a en Croche-Pied 6a+. Kris en Dalliya speelden mee. Vandaar de 'Davai' of 'Go on' in het Bulgaars. In Béorlots was het zeer warm stappen over de vele zanderige padjes. ... read more
Vallée Chaude
Kris & Dalliya

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau April 25th 2016

De weergoden beslisten voor ons om richting Fontaine Bleau, Frankrijk, af te zakken voor het weekend. Het bleef een gok, maar aangezien wij zo zottekes zijn af en toe.... Zaterdag stapten we recht naar mijn projectje van de vorige keer, La Fissure en Chantier 7A in Gorge aux Chats Sud. Klein, schattig, overhangend en met een crack !! Heel mijn repertoir qua vorm-techniciteit moeten bovenhalen. Er zijn duidelijk makkelijkere 7a's. Maar wat is een cijfertje. Erik en ik wisselden af met pogingen om op adem te komen en om de vingers even te ontspannen van de scherpe randjes. Het druppelde licht, hoewel de handgrepen in deze route daar geen probleem mee hebben. Na de crux begrepen te hebben, was het weldra in de sjakosch voor ons beiden. De precisie van de beweging intrigeerde me heel erg. ... read more

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau March 21st 2016

Een zalig weekendje buiten spelen op de rotsen, daar kan niet veel tegenop! Kris, Erik en ik genoten dan ook met volle teugen. Af en toe kwam er een zacht zonnetje door en dan kwam het bos in Fontaine Bleau helemaal tot leven. We bezochten Apremont Envers opnieuw. Erik had er nog enkele juweeltjes gevonden om te bezoeken. Voor hem was Striér Guides (gauche) 7a een dikke winner. Zowel Kris als ik probeerden het ook. Voor Kris was het een volgend bezoekje waard. Doordat de temperatuur niet zo hoog was in de dag, was bij elke poging een nieuwe opwarming-sessie nodig. Het ware geweldige trainingssessies.... Gewoon amuseren! Voor Kris hadden we Bali Balan op het oog. Ook voor hem een leuke uitdaging. Omdat we er toch waren, probeerde ik The Eggman (debout) 6C+ eens. Eén prachtige ... read more
the Eggman (debout) 6C+

Tot: 2.782s; Tpl: 0.037s; cc: 8; qc: 75; dbt: 0.0367s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.4mb