Blogs from Ancy-le-Franc, Burgundy, France, Europe

Europe » France » Burgundy » Ancy-le-Franc July 20th 2018

Vrijdag 20 juli 2018 – Ancy-le-Franc Fietstocht van 66km naar Lézinnes, het kasteel van Tanlay, en Tonnerre, hoofdstad van de regio met een indrukwekkend verleden en zijn 'fosse Dionne', een merkwaardige bron en historische wasplaats.... read more
Nog maar eens een sluis
Onderweg in Lézinnes
Château de Tanley -

Europe » France » Burgundy » Ancy-le-Franc July 19th 2018

Donderdag 19 juli 2018 – Saint Remy Fietstocht van 50 km naar Buffon en Ravières. Alsof het nog niet genoeg was, brak J zijn ketting middendoor. Op alles voorzien haalde J-ke een splinternieuw exemplaar uit een van zijn fietszakken. Het sluitingsstukje geraakte echter zoek in het gras tijdens de werkzaamheden. Geen probleem, G had wel een reservesluiting. Na montage ging de ketting niet meer rond. Te groot. Opnieuw probleem, tot F het originele minuscule stukje in het gras terug vond. We konden voort. 's Avonds zouden we ons verplaatsen naar Ancy-le-Franc. Volgens het roadboek een goed georganiseerde plaats, waar we om 16u30 verwacht werden waar een 'garde' ons zou binnenlaten en een plaats aanwijzen. Probleem, de garde daagde niet op en wij konden niet vertrekken vooraleer de organisators een andere plaats gefikst hadden. Gelukkig vonden ze ... read more
Onderweg naar Buffon
Stop aan 'Les forges de Buffon' - Muzeum gesloten
Buffon

Tot: 0.038s; Tpl: 0.003s; cc: 8; qc: 18; dbt: 0.0135s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb