Donderdag 19 juli 2018 – Saint Remy

France's flag
Europe » France » Burgundy » Ancy-le-Franc
July 19th 2018
Published: July 24th 2018

J heeft ketting breukJ heeft ketting breukJ heeft ketting breuk

Nieuw exemplaar wordt opgelegd, maar sluiting stukje is zoek.
Donderdag 19 juli 2018 – Saint Remy

Fietstocht van 50 km naar Buffon en Ravières.

Alsof het nog niet genoeg was, brak J zijn ketting middendoor. Op alles voorzien haalde J-ke een splinternieuw exemplaar uit een van zijn fietszakken. Het sluitingsstukje geraakte echter zoek in het gras tijdens de werkzaamheden. Geen probleem, G had wel een reservesluiting. Na montage ging de ketting niet meer rond. Te groot. Opnieuw probleem, tot F het originele minuscule stukje in het gras terug vond. We konden voort.

's Avonds zouden we ons verplaatsen naar Ancy-le-Franc. Volgens het roadboek een goed georganiseerde plaats, waar we om 16u30 verwacht werden waar een 'garde' ons zou binnenlaten en een plaats aanwijzen. Probleem, de garde daagde niet op en wij konden niet vertrekken vooraleer de organisators een andere plaats gefikst hadden. Gelukkig vonden ze die aan de jachthaven van Ancy-le-Franc waar we per uitzondering toegang kregen, elektriciteit van de schippers incluis. Mooiste plaats uiteindelijk.

Onderweg naar BuffonOnderweg naar Buffon
Onderweg naar Buffon

steeds langs het Canal de Bourgogne
Stop aan 'Les forges de Buffon' - Muzeum geslotenStop aan 'Les forges de Buffon' - Muzeum gesloten
Stop aan 'Les forges de Buffon' - Muzeum gesloten

Ijzergieterij uit midden 18e eeuw met 400 arbeiders toen.
BuffonBuffon
Buffon

stop langs het Canal
Cry

Weeral een bijna verlaten dorpje. Een dame op leeftijd wil ons gidsen in de kerk. Haar grootouders kwamen uit Bornem. Vluchtelingen van wo 2.

De kerk.
Cry

Crypte in de kerk, uit de Xe eeuw.
Cry

Merovingische sarcofaag uit de VIe eeuw. Beetje kapot !
Ancy-le-Franc Ancy-le-Franc
Ancy-le-Franc

Mochten uiteindelijk overnachten aan de jachthaven.
Ancy-le-FrancAncy-le-Franc
Ancy-le-Franc

Uiteindelijk mochten we overnachten aan de Jachthaven.

Tot: 0.045s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 30; dbt: 0.0214s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb