Kasper Gerrits

kgerrits

Voor 6 maanden door Zuid Amerika reizen!

Reis door Zuid Amerika

South America » Paraguay » Asunciòn » Villarrica April 2nd 2011

Op het moment van tikken zit ik lekker in Peru in de zon. Het verhaal gaat echter over 2 landen geleden, Paraguay. Paraguay is ongetwijfeld het minst bereisde land in Zuid Amerika en daarom vond ik het wel interessant om even langs te gaan. Vanuit Iguazu, Argentinië gaat er een bus door Brazilië naar Ciudad del Este, Paraguay. Eerst mijn exit stamp gekregen aan de grens van Argentinië. Tot mijn grote verbazing reed de bus bij de grens van Brazilië gewoon door! Gelukkig deed de bus hetzelfde toen we Brazilië weer uitgingen dus dat scheelde weer veel tijd en gedoe. Daarna opweg naar het belastingvrije walhalla van Paraguay over de vriendschapsbrug.Op de brug zie je honderden Brazilianen en Argentijnen beladen met elektronische goederen terugkomen na een ochtend van druk winkelen. Bij de grens van Paraguay hoefde ... read more
Itaipu dam

Hallo allemaal, Volgens mij loop ik een beetje achter met het bloggen... Vanuit Buenos Aires ben ik samen met Paul en Victoria op weg gegaan voor een welverdiende strandvakantie in Ciudad del Este. Het hot en happening resort van Uruguay. Althans in het seizoen. We waren er ietsie later wat eigelijk wel lekker rustig was. Na een lange reis vanuit Buenos Aires zijn we bij ons hostel met zwembad aangekomen. Ciudad del Este zelf was uitgestorven deze avond maar gelukkig vonden we een restaurant dat open was. De dagen daarna bestonden uit boek lezen, zonnen, naar het strand, lunchen, zonnen en uit eten gaan. We hebben er nog Sint Patricks day gevierd in een soort van ierse pub. Daarna weer terug naar Buenos Aires gegaan om de volgende reis te plannen. Na de zlefde lange route ... read more
Iguazu falls

South America » Argentina » Córdoba » Córdoba March 7th 2011

Hallo Allemaal, Na ongeveer 3 maanden rondreizen ben ik weer aanbeland in Buenos Aires en doe ik weer even een kleine update Salta, helemaal in het noordwesten is een van de mooiste steden van Argentinië wat betreft koloniale architectuur. ook een mooi groene omgeving. Daar een dag of 2 besteed aan gebouwtjes bekijken en meer van dat soort dingen. Daarna doorgegaan naar Cafayate, een klein stadje een paar uur ten zuiden van Salta. Daar heb je kwa natuur en wijn denk ik de beste combinatie van wat argentinie te bieden heeft. Samen met Tom en Andrew heb ik daar een wijntour gedaan. De dag erna een excursie naar de rotsformaties daar in de buurt. Das was erg geslaagd. Vanuit daar dooer naar Mendoza, helaas kon dat niet in een keer en moest ik eerst naar Tucuman ... read more
Salta - de wandeling
Salta - wandelen
Salta - uitzicht

Hallo Allemaal, Inmiddels ben ik alweer terug in Argentinie. Hoog tijd om noordelijk Chili af te ronden. Vanuit Santiago ben ik naar La Serena gegaan. Een strand stadje. Na een dagje naar het strand te zijn geweest en een beetje verbrand geworden was het tijd voor wat anders. 's nacht een excursie gehad naar de naburige Elqui Valley. Bekend door het maken van Pisco en ongeveer 360 heldere nachten per jaar. Daar een tour gemaakt door een ruimte observatorium, was wel een leuke afwisseling na alle natuur, bergen, wandelen, fietsen etc. Na een dagje uitrusten ben ik snel doorgegaan naar San Pedro de Atacama. Een stadje van ongeveer 2000 mensen in het midden van de woestijn. Na een lange tocht met de bus, ongeveer 18 uur, aangekomen. Hiermee voorlopig mijn meest noordelijke punt van de reis ... read more
Strand
Japanse tuin
Maankijken

South America » Chile » Santiago Region » Santiago February 11th 2011

Hallo allemaal, Een hoop dingen gedaan de afgelopen 2 weken. Eerst naar Puerto Vares. Dat is in het vulkaan-meren gebied van Chili. Daar een naburig park bezocht in Petrohue. Een van de mooiere plekken die ik zover heb gezien in mijn reis. Afgezien van de vele horzels (zo wat zijn die irritant) een erg goede dag gehad. Daarna Valdivia bezocht. Daar kunnen genieten van het Kunstmann Bierfest, een klein beetje duitse invloed. Ook in Valdiva paardensport bekeken tijdens het bierfest. Nog nooit gezien. Wel grappig om paarden over hindernissen te zien en horen springen. Nog een beetje naar het natuurschoon gekeken en daarna door naar Pucon. Pucon is te touristisch! Het heeft veel mooie natuur in de omgeving maar zo zo veel toeristen. Toch een tocht geboekt om de naburige vulkaan op te lopen de volgende ... read more
Petrohue

South America » Chile » Los Lagos » Chiloé Island » Castro January 27th 2011

Mijn reis in Chili heb ik gestart in Chiloe, een schiereiland voor de kust in het zuiden van Chili. Chiloe is een beetje het Ierland van Chili. Er zijn groene heuvels, het is vaak mistig en regenachtig en er zijn een hoop mystieke sage van monsters, tovenaars en al dat naars. In de bus naar Chiloe zat ik bij toeval naast Erica, de enige ook niet spaans sprekende tourist in de bus. Samen hebben we een hostel gezocht in Ancud, een schatiig havenstadje in het Noorden van het eiland. De volgende dag zijn we met een tour naar een Pinguin kolonie geweest en zijn we rondgereden over het eiland om van de geweldige uitzichten te genieten. In de middag hebben we de restanten van de Spaanse forten gezien. Het was een drukke maar erg gezellige dag. ... read more
Chiloe

Hallo Allemaal! Het is weer even geleden dat ik hier wat neergeschreven heb en ik heb weer een hoop te vertellen :). Vanmorgen vroeg (13/1 eigelijk voor de goede orde) ben ik in de bus gestapt voor een 2 daagse gravel tour door Patagonie over de route 40 (de route 66 van Argentinië). Na een half uur rijden begon de zandweg. Het landschap op dat moment was vrij droog met bruine heuvels in de achtergrond en wat plukjes vergeelt gras. Afgezien van 10 houten huizen en een benzinestation bleef dat de hele dag door. Om een uur of 9 's avonds kwamen we aan in Petito Moreno. Daar verbleef de gehele bus in het plaatselijke hotel. We hadden daar net genoeg tijd om te dineren en daarna vroeg naar bed want de bus vertrok zo rond ... read more
Bariloche blog07
Bariloche blog08
Bariloche blog09

South America » Argentina » Santa Cruz » El Chaltén January 12th 2011

hallo! Na wat uitrusten in Ushuaia ben ik teruggereisd naar El Calafate. Dat betekende een 20 uur durende busreis. Helaas was het geen nachtbus. De bus vertrok om 5.00 in de ochtend (4 uur op) en kwam aan om 1:00 's nachts. Daarna naar het hostel, gelukkig was ik er eerder geweest dus ik kon er makkelijk naar toe lopen. Aangekomen in het hostel kwam ik Barry, een spaanse studiegenoot uit Buenos Aires, tegen. Grappig hoe die dingen gaan. De volgende dag heb ik een groot gedeelte van de dag besteed aan het vinden van geld. De meeste geldautomaten in El Calafate waren leeg. Uiteindelijk een pinautomaat gevonden waar nog geld in zat, te herkennen aan de rij van een uur. In de avond ben ik doorgereisd naar El Chalten. Gedurende het laatste stuk van mijn ... read more
Zonsondergang in El Chalten 1
Zonsondergang in El Chalten 2
Uitzichtpunt

Antarctica January 8th 2011

Hallo allemaal, Gisteren ben ik in gezond en wel, maar heeeeel moe teruggekomen van Antarctica. Het was echt een geweldige, fantastische, bijzondere ervaring... Het schip waar ik de afgelopen 11 dagen ben verbleven heet "Antarctic Dream" (geregistreerd in Belize, financiële redenen enzo, ik moest in ieder geval wel even lachen toen ik het zag). Er waren ongeveer 70 mensen die meegingen op de boot. Na het inchecken en de veiligheidsinstructies zijn we uit Ushuaia weggevaren door het Beagle kanaal, waar we onder het genot van een 4 gangen diner en wat wijn een mooie zonsondergang mochten meemaken. Daarna 2 dagen door de Drake Passage, een van de meer onrustige stukjes water op deze wereld. Gelukkig waren de weergoden, lees windgod, ons erg goed gezind en met een minimale hoeveelheid schommeling, de golven waren niet hoger dan ... read more
1e landing in Antarctica
op de boot
Esperanzo station

South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia December 25th 2010

Hallo Allemaal, Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar! Ik ben nu neergestreken in Ushuaia voor de kerstdagen. Gisteren heb ik een hoop van mijn spaargeld uitgegeven aan een cruise naar Antarctica. Op 28 december is het zover en ga ik voor 11 dagen op expeditie :). Als alles een beetje meezit vier ik het nieuwe jaar in Antarctica! Als ik terugkom zal ik kijken of ik nog een paar leuke fotos heb om op mijn blog te posten! Tot volgend jaar! Kasper... read more
Uitzicht
Vuurland

Tot: 0.151s; Tpl: 0.007s; cc: 16; qc: 87; dbt: 0.0933s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb