Argentinië deel 2


Advertisement
Argentina's flag
South America » Argentina » Córdoba » Córdoba
March 7th 2011
Published: March 19th 2011
Edit Blog Post

Hallo Allemaal,

Na ongeveer 3 maanden rondreizen ben ik weer aanbeland in Buenos Aires en doe ik weer even een kleine update

Salta, helemaal in het noordwesten is een van de mooiste steden van Argentinië wat betreft koloniale architectuur. ook een mooi groene omgeving. Daar een dag of 2 besteed aan gebouwtjes bekijken en meer van dat soort dingen.

Daarna doorgegaan naar Cafayate, een klein stadje een paar uur ten zuiden van Salta. Daar heb je kwa natuur en wijn denk ik de beste combinatie van wat argentinie te bieden heeft. Samen met Tom en Andrew heb ik daar een wijntour gedaan. De dag erna een excursie naar de rotsformaties daar in de buurt. Das was erg geslaagd.

Vanuit daar dooer naar Mendoza, helaas kon dat niet in een keer en moest ik eerst naar Tucuman reizen, een beetje een saaie grijze provincie stad. Om het nog erger te maken heb ik daar mijn zondag moeten doorbrengen want mijn bus ging pas om 22.00 uur. Op mijn vraag bij het hostel wat er zoal in Tucaman te doen was op zondag was het antwoord: "niets". Hoe dan ook dat heb ik ook overleeft en de nachtbus naar Mendoza verliep voorspoedig. Ik had een extra de luxe bustour met grote zwarte nepleren stoelen een warme maaltijd en zelf nog een glaasje whisky na. Daarna nog een paar uur geslapen in de bus om het feest compleet te maken!

In Mendoza heb ik wederom een mooie tour gedaan maar nu op de fiets. Naar een olijf fabriek geweest en wat wijnerijen bezocht met een groepje mensen van het hostel. Het is erg grappig om Australiërs op de fiets te zien na wat wijn 😊.

Na Mendoza ben ik naar Cordoba gegaan. Daar iets teveel bier en wijn gedronken. Good times!

Daarna wat in vrienden ontmoet in Buenos Aires en wat uitgerust.

Het plan voor de volgende trip is Paraguay, Bolivia en Peru.... Kijken hoe dat is!

Groeten Kasper






Additional photos below
Photos: 22, Displayed: 22


Advertisement

SaltaSalta
Salta

Kerk
CordobaCordoba
Cordoba

Hostel dakterras


25th March 2011

Hello
Hi Kasper, Eindelijk weer wat nieuws, mooie foto's heb je weer ingeplakt. We hebben je gemist met het spellenweekend, maar daar in tegen heb jij de ziektekiemen ook gemist. Ik hoop dat het verder goed gaat met je, genieten doe je in ieder geval. Tot snel. Groetjes, Gaby

Tot: 0.08s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0467s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb