RobbertenEsther's Guestbook

12th September 2016

Mooie foto's, het ziet er allemaal geciviliseerd uit en wat was het bed mooi versierd! Veel plezier nog.
From Blog: Yangon
5th October 2015

krater
Toch wel heel bijzonder en spectaculair om in een vulkaankrater af te dalen! Zou niets voor mij zijn trouwens, een beetje te steil denk ik.
4th October 2015

Varaan
Zo, ik ben weer helemaal bijgelezen. Mijn autocorrectie maakte van varaan caravan. Prachtig stukje over die beesten. Dat ze maar 1x per maand eten, wist ik niet. Dat ze , ondanks hun logge lijven, zo snel zijn, heb ik van meer mensen gehoord die moesten rennen voor hun leven. Midden in jullie verhaal zat ik ineens in jullie blogs en foto's uit Kirgizië. Zeer vreemd. Het is druk in de ruimte, denk ik, waardoor tijdlijnen een beetje door elkaar gaan lopen, of ik zat in een parallel universum. Gelukkig ben ik weer na wat geklik en gezoek in Indonesië terecht gekomen. Jammer zeker dat jullie deze reis nu moeten beëindigen. Nog ff flink doorvliegen en dan zie ik jullie morgen op Schiphol. Goede reis! Liefs, Linda en Su
22nd September 2015

Hello mister! Selamat pagi
Jullie hebben een prachtige reis. Inderdaad zijn de theeplantages rustgevend en de koloniale huizen indrukwekkend. Die giechelende kinderen herken ik ook wel. Soms leuk, soms wat minder als ze met 20 tegelijk voor je lens gaan staan als je net een foto wilt nemen. Nog geen last van de darmen door al die' straathappen'? De Borobodur is echt fantastisch, vooral 's ochtends vroeg, als er nog geen toeristen je fotomoment verpesten. Wel ff wat klimwerk, maar zo te zien op de foto's is jullie conditie uitstekend. Hier is het weer nog altijd prut. Jullie tomatenplanten zijn omgewaaid, zodat er nu een soort glibberige tomatensoep op de tegels ligt. Suka en ik gaan die drap zometeen opscheppen en die planten tot de groenbak veroordelen. Salam, Linda
19th September 2015

Halo
Saya kurang mengerti apa yang ditulis di situ, maar semoga bersenang. Selamat tidur. Suka en Linda
16th September 2015

Back to the future
Hey reizigers, Jullie blogs komen een beetje in een rare volgorde binnen, want de eerste krijg ik nu net, terwijl ik de derde al becommentarieerd had. Maar alsnog: een goede vlucht en een fijne vakantie! Groetjes, Linda en Suka
18th September 2015

Foutje....
Hey, We hadden de blogs klaargezet en toen de foto's van de eerste blog bij de tweede geüpload en omgekeerd. Vandaar dat het een beetje vreemd liep. Vanavond zal waarschijnlijk de derde blog komen. Ondertussen weer terug in Bandung na een tweedaags uitstapje naar de theevelden. Groetjes
16th September 2015

Oerwoud
Hey oerwoudgangers, Jullie zijn de week kennelijk zeer actief begonnen. Niks uitrusten. Tsja, jullie zijn op de plek waar ik een paar jaar geleden heen wilde. Stikjaloers dus. De foto's van de apen zijn hilarisch. Mijn speciale dank ook voor de afbeelding van mijn favoriete vliegertje: de ijsvogel. Ondertussen lijkt jullie tuin ook op een regenwoud. Het plenst elke dag met bakken uit de lucht, dus plantjes bevloeien is het spreekwoordelijke water naar de....etc. Geniet met volle teugen en blijf vooral foto's sturen. Groetjes, Linda en Suka
6th July 2014

sneeuw
Nog steeds veel sneeuw en erg felblauwe luchten, dus veel zon.Ik kijk nu naar spannende finale tussen Djokovic en Federer. Wordt een 5 setter, leuk voor het publiek. De vrouwenfinale was minder dan een uur. Hier regen, op Wimbledon stralend zonnig. De Tour is gisteren gestart . Vandaag finishten ze in Sheffield. Schutting is af. Groeten van Kitty en Rien, die waren hier vanmiddag. Nog veel plezier! Mies
5th July 2014

Koud?
Weer een prachtige tocht aan de foto's te zien. Jullie zijn supersportief bezig. Zag ik Esther nou zonder handschoenen een gletsjer beklimmen? Hier is het broeiend heet. Kan best een beetje ijs gebruiken. Nog veel plezier! LInda en Suka
2nd July 2014

Summer??
Jullie mails komen vlot binnen. Sneeuw en ijs galore, is de zomer daar al begonnen? Tussen 12 en 6 probeer ik de zon hier zoveel mogelijk te mijden. Take care and enjoy. Loek.
3rd December 2013

What a surprise to discover me in your blog !
Hello Esther & Robbert, I'm very happy to have shared a little your trip. It was a pleasure to meet you. We have the same impressions about Uzbekistan, between Boukhara and Samarkand, the population.... Sure, i will return there, in few years, probably on may, during the "Silk Festival" at Boukhara, my favorite city during my trip....
8th October 2013

home sweet home
Hello lieverds, Bijna weer thuis met veel verhalen en foto's. Jullie hebben een super reis gemaakt en het was leuk om dit te mogen/kunnen volgen. Liefs, Marieke
6th October 2013

gatver!
Ik heb mijn snack, hete rundvleesrolletjes, in de vuilnisbak gegooid! Su wilde ze wel hebben, want die heeft de foto's niet gezien, maar dan wordt ze te dik.
5th October 2013

Mooi!
Genoten van de foto's. Het zijn allemaal schitterende gebouwen, met mijn favoriete kleurtjes. Het ziet er overal ook superschoon uit. Ik had een hele andere voorstelling van Oezbekistan. Jullie hotel moet ook een verademing zijn na het tentjesgedoe. Geniet nog met volle teugen van jullie laatste weekend daar. Zie jullie maandag. Groetjes, LIn
4th October 2013

Mooie foto 's, die Ark is ook wel heel bijzonder. Hopelijk is het geld wisselen nog gelukt. Het is dus nog echt zomer, of is het daar deze tijd van het jaar altijd zo warm?? Hier is het 22 graden, erg benauwd en we hebben eindelijk weer eens regen gehad, een onweersbui om een uur of 5 vanochtend. Iedereen was denk ik gelijk wakker. Fijne dagen nog
3rd October 2013

Jullie laatste blog gelezen en de foto 's bekeken en opvallend is, dat er bijna nergens mensen bij de bezienswaardigheden staan. Je ziet ook op de foto 's dat het warm is. Hier schijnt de zon ook volop steeds, maar het is met name s 'morgens erg koud, bijna tegen vriezen aan. Ann en Ad zouden dus met OAD, hebben een paar weken in onzekerheid gezeten of de reis wel door zou gaan, maar eergisteren te horen gekregen, dat de volledige reis overgenomen is en dat alles precies is zoals ze geboekt hebben. Ze waren daar erg blij mee, want ze hadden al malariapillen gehaald(erg duur) en speciale slaapzakken gekocht. Volgende week donderdag wordt een grote staking aangekondigd van de luchtverkeersleiders in veel Europese klanden, maar jullie zijn dan al terug en zullen er geen last van hebben. Veel plezier nog!
1st October 2013

Hoi Babs en Rob
Het lijkt de grensovergang bij Nicaragua wel: lopen, alles uitpakken, geen foto's, weer alles controleren, betalen voor snelheid, stempeltje etc. Alleen duurde het daar een halve dag. Jullie hadden dus geluk. De wegen zien er inderdaad prima uit. Vreemd dat je geen auto kunt huren, maar taxi's zijn ook wel eens lekker, behalve als je er met een halve hartverlamming in moet zitten wegens het hysterische rijgedrag. Ik vind jullie nieuwe namen ook wel bij jullie passen trouwens. Ze doen een beetje denken aan de namen in Expeditie Robinson of bij dat programma waarbij je liftend door China moest: 'Babs en Rob hebben de verschrikkingen van Kirgizie ( met trema ) moedig doorstaan en trekken onverschrokken verder door het huurautoloze Oezbekistan. Zullen zij in staat zijn om op tijd alternatief vervoer te vinden, zodat ze op tijd op hun bestemming komen?' Ik zag dat jullie voorbij een kerncentrale reden. Hebben jullie nog een beetje radioactiviteit bijgetankt? De dosis van het zwembad is waarschijnlijk al verbruikt. Geniet en veel goede vervoermiddelen toegewenst! Groetjes, LIn en de SU
30th September 2013

Geweldig, dat je gewoon Nederlands praat en zij hun taal en dat je dan toch wel weer bekende klanken opvangt. Dat van die vrouw met de jurk binnenstebuiten is ook wel gaaf. Wel typisch, dat het Japanners zijn die aan de weg werken! Je ziet ook nu weer, dat Amerikanen echt overal komen en jullie konden er je voordeel mee doen met een goed ontbijt. Hopelijk gaan jullie veel zien in Oezbekistan!
29th September 2013

Hoi travelers, Wel handig dat jullie in een radioactief zwembad zijn geweest; dan hebben jullie geen zaklantaarn meer nodig als het donker wordt: follow the green Robbert! Leuk, al die onverwachte gebeurtenissen. Ik zie steeds Esther de bergen op gaan. Blijf jij steeds beneden om foto's te maken? Is jullie autootje onbeschadigd het land doorgekomen? Mijn auto heeft een flinke deuk en de verf is er over decimeters af aan de zijkant. Dank aan iemand die in een parkeergarage een beetje ruim uitgedraaid heeft en natuurlijk geen briefje heeft achtergelaten. Hopelijk treffen jullie het in Oezbekistan ook met het weer. Aan de foto's te zien, hebben jullie het aardig getroffen. Veel plezier op de ontdekkingstocht. Groetjes, LIn en Su
28th September 2013

Mooie foto 's en mooi weer dus! Fijn, dat de vlucht geregeld is, althans daar gaan we vanuit. Het prijspeil is dus lekker laag in Kirgizië! In Oezbekistan moeten jullie dus weer aan het rekenen slaan, nu je net ge wend bent aan de som.Ad en Ann weten nog niet of ze naar Botswana kunnen omdat OAD failliet is en ze nog niet weten of ze ongeveer dezelfde reis met een andere touroperator kunnen doen. volgende vrijdag horen ze meer. Steeds mooi weer hier, vandaag wel een vrij koude Noordoostenwind. vanmorgen rommelmarkt KVO, 200 euro, dus dik tevreden. Het was erg gezellig. Net Rien aan de lijn, jullie moeten de groeten hebben. Hij ging morgen naar Schiphol, het is mooi fotoweer. De kaart van tante Linda is deze week eindelijk aangekomen , enigszins verfrommeld, maar goed, hij is er. Ik heb haar gelijk even gebeld en ze moest er wel om lachen. Vorig jaar was de laatste uit Nepal eind november aangekomen. Nu naar Turbo, goede reis verder.
28th September 2013

Ik vind het erg leuk dat je dit allemaal maakt dat iedereen mee kan kijken wat jullie beleven. Foto's zijn erg leuk om te zien. Nog heel veel plezier en geniet ervan. Gr lotte en Victor
27th September 2013

Wow!
Hoi Esther en robbert, wat een uitgebreide verhalen echt gaaf!! En ook super mooie omgeving in Kirgizië zie ik op de foto\'s! Geniet er nog van! Groetjes
26th September 2013

Hoi,hoi, Erg moeten lachen om het boodschappenverhaal. Het kwam me erg bekend voor. In Ecuador is het precies hetzelfde! Ik werd er bloednerveus van. Bij elk schap staan bewakers. Ik durfde bijna niks meer op te pakken. Op een gegeven moment heb ik het shoppen opgegeven, omdat ik steeds mijn tas in een kluis moest doen en er dan pas 3 winkels later achter kwam dat ik geen tas had. Doodvermoeiend en slecht voor mijn hart. Gooi de tank maar lekker goedkoop vol en koers naar de volgende bestemming! Groetjes, LIn
26th September 2013

Hoi verfriste vakantiegangers, Jullie hebben een fantastische trip! Ik begrijp dat het hier en daar wat smerig is, maar dat was je er in zo'n zwavelbadje wel weer af. De foto's zijn erg mooi. Die Seven Bulls zou ik zelf ook graag bekijken. Het is zeker een land waar ik wel eens heen wil. Ik stuur jullie blogs door naar tante Ellen. Die vindt dat ook leuk om te lezen en te bekijken. Hier is alles nog werk, werk, werk. Geniet ze. Groetjes, LInda

Tot: 0.13s; Tpl: 0.006s; cc: 23; qc: 57; dbt: 0.0685s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb