Page 3 of Risinger Travel Blog Posts

Europe » Denmark May 14th 2016

Today, I'll write about Christiansborg's castle, Copenhagen's zoo and two or three other aspects of the city. Well, the visit of this castle is pretty expensive, since you have to pay several times to visit everything. Of course, it is free with the copenhagen card as always. I just visited the receptions rooms and the ruins below the castle. The rooms are really nice. Since it is always used today, there's not really ancients items exposed, but it gives a modern aspect that I didn't dislike. The ruins, well... are ruins. There's really nothing else so don't expect too much about it, but if you like ruins, you should go see it. Moreover, the history of the castle is really well explained. Then, the zoo. Maybe have you heard about the baby giraffe case in this ... read more
A reception room of Christiansborg
A reception room of Christiansborg (2)
A tiger in the zoo

Europe » Denmark May 14th 2016

Je vais aujourd'hui vous parler du château de Christiansborg, du zoo de Copenhague et de deux ou trois autres aspects de la ville. Une bonne chose à savoir sur la visite du château du parlement, c'est qu'elle est divisée en plusieurs parties et chacune est payante. On arrive vite à un prix assez élevé, bien que tout soit gratuit avec la copenhagen card. Je n'ai visité que les salles de réceptions et les ruines, le reste ne m'intéressait pas. Les salles de réceptions sont très chic et on peut y voir du très beau mobilier. Le tout étant encore utilisé aujourd'hui, il n'y a pas vraiment d'objets anciens exposés, mais cela donne une impression de modernité qui n'est pas mal non plus. Les ruines, eh bien... ce sont des ruines, donc ne vous attendez vraiment pas ... read more
Salle de réception de Christiansbrog (2)
Bibliothèque Royale
Frederiksberg Have

Europe » Denmark May 13th 2016

During this second day of visit, I've visited most of the places I wanted to see. Rosenborg's castle, The National Museum, The church of Our Savior and the museum of geology. To begin with, Rosenborg is a beautiful castle. Inside, outside, the gardens around, everything was awesome. There are two parts in the visit. The inside, and the treasury. The first part is mostly composed of paintings, dishes and furnitures. The throne room is specially impressive. But the best of the visit is the treasury. There are weapons from blades to guns, beautiful jewels and two crowns! Really awesome! I recommand you to go to if you can. If you have the copenhagen card, it is free, if you don't have it, it costs 16-17 dollars but this castle totally worth it. Then, just in front ... read more
A royal Crown
Jewels in Rosenborg
Copenhagen from the sky

Europe » Denmark May 13th 2016

Pendant ce deuxième jour de visite, j'ai fait le tour des attractions qui me tenaient à cœur de voir. Le château de Rosenborg, le musée national, l'église de Notre-Sauveur et le musée de géologie. Rosenborg est un château magnifique! Que ce soit l'extérieur, l'intérieur ou même les jardins qui l'entourent(parfait pour s'y reposer d'ailleurs). La visite est divisée en deux parties; l'intérieur du château et la trésorerie. Il y a essentiellement des peintures, des meubles et de la vaisselle à l'intérieur. La salle du trône est vraiment belle. La trésorerie est, quant à elle, une perle(c'est pas une blague). On y voit des armes ornementées, des bijoux et même deux couronnes! Vraiment magnifique! Visite que je conseille vivement. Elle est à environ 16-17 chf, mais j'ai pu la faire gratuitement avec la copenhagen card. Ensuite, je ... read more
L'ancienne couronne royale
Les jardins de Rosenborg
La vue depuis le haut de l'église de Notre Sauveur

Europe » Denmark May 12th 2016

Well, the real thing began. So, the first activity I did here is a sightseeing tour. It had been pretty expensive to buy it so I expected it to be good. Well, it was but maybe that it was still a bit too expensive. This tour was good because it made me visit some places I would never had thought to go to. For exemple, it was just in time to see the changement of guards in the castle. And I could some good pictures, especially in the boat. But, it costs 67 dollars per person, so it may become very expensive, if you travel with your family. Anyway, I think that this is good but no need to do it several times. Then, I spend the rest of the day to visit the town. It ... read more
A boat in Copenhagen
A random building of Copenhagen
A statue in front of the City Hall

Europe » Denmark May 12th 2016

Bon voilà les choses sérieuses ont commencé! Alors qu'ai-je fait pendant ce premier jour complet à Copenhague? Eh bien, comme je l'avais dit précédemment, j'ai fait un sightseeing tour qui a duré de 11h à 14h30. Ce tour, je l'avais chèrement payé.(65 chf) Je m'attendais donc à en avoir pour mon argent et je ne peux pas dire que j'ai été déçu.(ce qui ne veut pas dire que j'ai follement aimé) Je m'explique. Ce tour était bien, j'ai rien à redire là-dessus. Le grand point fort de cette virée est son parcours. En effet, en regardant de plus près une carte des activités de Copenhague, on remarque assez vite que la plupart des lieux à visiter se trouve au centre-ville. Malheureusement, certains des lieux intéressants à voir sont répartis un peu à chaque extrémité de la ... read more
Le château de Rosenborg
Quartier architectural
Statue de l'hôtel de ville

Europe » Denmark May 11th 2016

Here am I in Copenhagen. I've not so much to talk about, because I've arrived at the Hostel at 10pm. My exploration will begin tommorow with a guided visit of the city from 11am to 2pm. Then, maybe will I visit the national Museum or Christiansborg's castle... I'll see.... read more

Me voici donc arrivé à Copenhague. Pas grand chose à dire jusque-là puisque je suis arrivé à l'hôtel à 22h00. Les choses sérieuses commenceront donc demain. Je commencerai par une excursion guidée en bus et bateau de 11h00 à 14h00. Ensuite, peut-être irai-je au musée d'histoire naturel ou au château de Christiansborg. Je ne sais pas encore.... read more

Europe » Switzerland » South-West » Geneva May 10th 2016

There's just one day left before that I fly to Denmark, so I'll write down the different steps of my travel. First, well, I'll stay a few days in Copenhagen, the capital. Then, I'll take the train to Helsingor, where there's Kronborg's castle. From there, I can take a boat to Helsingborg in Sweden. The next destinations are in Norway. I'll visit Oslo, Bergen and Trondheim. After that, I'll go back to Sweden for the capital, Stockholm. Finally, I'll go to Finland's capital, Helsinki. Some cities may be added to this(already) long list, but we'll see whether or not I have enough time.... read more

Nous voilà à la veille du départ. Demain, c'est le grand jour... Bref, j'ai hâte. Je vais commencer par vous montrer le plan(en gros hein) de mon voyage. Je prendrai demain l'avion à 18h20 vers Copenhague. Puis, direction Elseneur pour le château de Kronborg. De là, je prendrai le ferry pour Helsingborg. Ensuite, je profiterai du train jusqu'à Göteborg, d'où je rejoindrai Oslo. La capitale sera mon point d'ancrage pour 2 aller-retour, l'un en direction de Bergen, l'autre vers Trondheim. Pour finir, je passerai par Stockholm pour prendre un ferry vers Helsinki. Voilà (en gros) mon plan d'escales mais il est tout à fait possible qu'une ou deux destinations supplémentaires s'ajoutent au cours du voyage.... read more

Tot: 0.13s; Tpl: 0.009s; cc: 4; qc: 84; dbt: 0.0772s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb