Karina Bones' Guestbook

7th May 2014

Kult, ja
Kult i New Orleans, virker det som. God bading i Florida!
29th April 2014

Fine fjell
Fine bilder av fine fjell, ja. Skjønner begeistringen. God tur videre!
25th April 2014

FINT
Stilige bilder, morsomt at dere stoppet i Santa Monica og gikk ut på piren, gjorde det samme selv i 1992. Blitt rik på gambling i Las Vegas? God tur videre!
20th April 2014

Stilig!
Fine hus, ja, kreativ farvebruk. Bra start!
7th June 2010

HUSK PLASTER
... hvis du har tenkt å gå i fire dager! Det var egentlig alt i denne omgang. Nettopp tilbake fra klassefest i 1d, jentene ordner seg for natten og jeg ordner litt opp her nede. God tur videre!
From Blog: Mer Bolivia
18th May 2010

Som på månen, ja
Hallo Så på bildene før jeg leste bloggen, og det første som slo meg var månen og Mars. Morsomt etterpå å lese nettopp dette - hvilket skulle tyde på at bildene formidler fakta og stemning på en forbilledlig måte. Årets første sommerdag her i dag, og sånn blir det frem til helgen, altså rundt 20. Julia og Jenny var i hundre fordi de kunne ta på seg kjole/shorts og leke i hagen. Lenge siden sist de hadde på sommerklær, etter 15.juli i fjor hadde vi jo knapt sommer her hjemme. Tradisjonell 17.mai, men med ett morsomt unntak: Kongeparet tok seg en tur på Damplass i går ettermiddag, og det måtte jo de to små bertene få med seg. Mye venting, men det så ikke ut til å ha noen betydning for dem. Resten av uken er jeg på kurs; journalistisk bruk av sosiale medier. Må være oppdatert! Ha det fint! pappa
10th May 2010

SNART 17.MAI
Hallo KJAPP tilbakemelding akkurat nå fordi jeg sitter litt utover natten og jobber. Alt ved det gamle, alle i live, Stoltenberg er statsminister, Mette-Marit er kronprinsesse og Rosenborg ligger på 2.plass på tabellen. Pappa
3rd May 2010

jabba jabba jabba!
1st May 2010

1.MAI I DAG...
... og da skal dere reise videre, såvidt jeg forstår. Skjønner at du liker deg der du er, når jeg ser bildene. Det er noe med arkiktekturen, men lyset, som er spesielt, ihvertfall slik det fremgår av bildene. Grattis med B, og det skulle bety at at du snakker brukbart spansk! Og morsomt at dere flytter sammen når dere etter hvert kommer hjem. Her ser det ut til at våren eksploderer denne helgen. Har vært god temperatur etpar dager, i natt har det regnet og nå er det mye grønnere på trær og gress enn i går. 17.mai er det også snart, og da kommer kongeparet til Damplass! Det må jeg ha med meg. Tja. Ungene er hos Marit, og dette er den første helgen siden tidlig i vinter at jeg ikke har hatt noen planer. Litt greit, det også, og jeg regner med at jeg tar på meg turtøy og går en tur opp til Ullevålseter. Du har tidligere skrevet at du er bra oppdatert på nyhetsbildet, og da har du vel også fått med deg at Gustav Lorentzsen plutselig døde under et orienteringsløp i Bergen. Nevner det hvis du likevel ikke skulle ha fått det med deg. Sjelden hele Norge har vært i så mollstemt sorg samtidig. God tur videre! Pappa
12th April 2010

HUFF OG HUFF
Hallo Da jeg så nyheten på linken under, tenkte jeg at dette må jeg sende Karina for å skremme henne litt, slik at hun er skikkelig kresen når hun vurderer hva slags transport hun skal velge: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=595812 Og det var forsåvidt det hele denne gang. Må sitte og jobbe ut over kvelden, har vært mye av det i vår, noe som skyldes flere store prosjekter, samt reising ut over det normale. Og ja: Takk for kortet som jeg fikk i dag. Var datert 6.mars, og kom i dag, som altså er 12.april. Lurer på om det har tatt samme ruten som Magellan, kanskje samme båttype også. Åpenbart en vekstnæring for internasjonal postbransje! Pappa
From Blog: Bariloche
7th April 2010

Innsjøene
Hallo Sjøene er nesten som Femunden, jo! Men når jeg løfter blikket og ser oppover i terrenget, ser jeg forskjellene. Lite nytt her siden sist, bortsett fra at Rosenborg økte fra 1-0 til 3-0 etter to sene mål av Steffen Iversen. Dagens store nyhet er fra Trondheim, der den katolske biskopen Georg Muller har tilstått overgrep mot en korgutt for 20 år siden. Det er tåke, og nå skal jeg sende avgårde selvangivelsen min. Oi... der kom jeg til å tenke på noe. Du har kontroll på din? Da får jeg prøve å jobbe litt i dag også, da. pappa
From Blog: Bariloche
5th April 2010

DÆVEN FOR NÅNN BILDA!
Hallo! Skjønner at dere blir begeistret av naturen ja. Ut fra bildene å dømme, må dette være noen av de fineste plassene på jord. Vet ikke om det er bevisst eller ikke, men dette er første gangen det ikke er bilde av noen vinflasker i blogen, og det er også første gangen du skriver om vinsmaking! Merkelig sammentreff. Glad jeg ikke var øyenvitne til den kjøremessige balansegangen mellom liv og død. Sånt er best å høre om i ettertid. Så da er det vel bare å stålsette seg for Bolivia og andre farer i fortsettelsen. Her har det vært en påske på det jevne. Markus har kjørt flyttebil t/r TRondheim for å hjelpe kompisen Adrian med å flytte tilbake hit, Helle har vært i Nesbyen med Annette/Vemund, småbertene har vært på Haugen, der Jenny debuterte på slalåm, og jeg har passet på huset. Har gjort finish på to større jobbprosjekter, og så har jeg som vanlig tatt vårvasken på vinduene og klippet grener på trærne. Skikkelig vårstemning nå, med lav sol og blå himmel. Av viktige ting ellers: Rosenborg leder pt 1-0 mot Strømsgodset etter scoring av Trond Olsen. Fortsatt 20 minutter igjen. Ha det fint! Pappa
23rd March 2010

GOD FERIE!
Hallo! Ja, jeg skjønner at det skal bli godt med ferie! Det du skriver innledningsvis, om at det er like naturlig å bo i Buenos Aires som i Oslo, minner meg om noe Marit fortalte fra da hun studerte i Frankrike. Hennes lærer podet inn i elevene at "la vie de tous les jours est pareil n'importe ou" - altså: dagliglivet er det samme uansett hvor du befinner deg. Jeg liker de farvene jeg ser på husene, jeg liker arkitekturen og jeg synes det er morsomt at det alltid sniker seg med en flaske vin når en av dere er avbildet. Her i huset har jeg stort sett ikke vært de siste to ukene. Var en uke i Ariziona, to dager hjemom, deretter stor konferanse i Tønsberg, og det er først i dag er hverdagen er kommet tilbake hit. Og nå har vinteren omsider sluppet taket. Det er ganske lyst om ettermiddagen, og snøen smelter litt hver dag. Arizona var en spennende stat. Det er ingen tvil om at det er de røde fjellene og de svære kaktusene som må ha vært modell for tegnerne av Donald Duck! Jeg tror også det er den staten der folket har vært aller mest imøtekommende og vennlig. Jeg har et sinnssykt arbeidsprogram fremover, noe som gjør at jeg må ta påsken i bruk for å bli ferdig. Vanligvis tar jeg våronna i hagen i påsken, men det blir det neppe noe av i år, ettersom det fortsatt ligger en liten halvmeter med snø der. Ikke noe spesielt ellers her hjemme. Det som er, har dere vel kontroll på. Så da får dere ha god ferie! Pappa
2nd March 2010

Jordskjelvet
Hei Virket som en OK helg, tross alt! Her fortsetter kulden, og Aftenposten skriver i dag at det har vært en sammenhengende periode med minusgrader siden 12.desember. Men det er pent å se på! Går ut fra at dere har fått med dere jordskjelvet i Chile. Likevel: Massiv ødeleggelser av broer og veier, så regn med at transport kan ta litt lengre tid enn dere har planlagt når dere skal dit. 1,5 millioner boliger er ødelagt i et land med 16 millioner innbyggere, så dette er hot stuff! Ha det fint!
28th February 2010

BA så langt
Mange fine foto gir et godt inntrykk av hvordan det er i B A! Tusen takk! Ha fortsatt gode dager! Klem fra meg.
25th February 2010

PRIMA!
Hallo! Virker som livet er prima, ja, og dermed er du vel nesten ved kjernen av meningen med det hele: Ha det fint, nyte det som nytes kan, se deg omkring og suge inntrykk fra alt det morsomme du ser. I tillegg får du jo brukt intellektet, også! Her er det akkurat like kaldt som da du dro, kanskje litt mildere akkurat nå i kveld: Minus 8, men til helgen er vi tilbake til normaliteten igjen! Det var ikke klart da du reiste, men jeg skal til USA i år også. Phoenix i Arizona, og vi er noen som reiser en dag før for å kjøre opp og besøke Grand Canyon før konferansen starter. I år er det dessuten payback time for meg på konferansen: Nå har jeg sugd så mye kunnskap ut av amerikanerne i så mange år, og nå har de invitert meg bil å forelese om et konkret prosjekt jeg har gjort. Selvsagt er det morsomt, men det krever sitt å forberede 25 minutter med kresne kolleger som sett og hørt det meste. Reiser 9.mars og blir borte en uke. Har noen dager vinterferie med bertene nå, og da er det ski som gjelder. Apropos ski: For etpar timer siden tok de norske skijentene gull i stafetten i OL. Herrene tok sølv i år, Aksel Lund Svindal tar tatt gull i super-G og sølv i utfor, og det var det jeg kom på i farten. Slike sportsnyheter preger neppe nyhetsbildet der du er! Ha det fint! Pappa
9th February 2010

fra vann til snø
Nå er det like før jeg reiser til Iguacu også!!Du skriver så inderlig GODT, Karina! Flotte fotografier!! Brasillengselen tiltar!!Har hatt veldig gode dager på hytta, også sammen med to entusiastiske venninner! Forøvrig skal koret til Østerrike seks dager i juli. Gleder meg! Hils Audun masse! Kanskje solkrem er et tema?? Hilsener fra et vakkert vinterlandskap til frodige Argentina......og dere selvsagt!
23rd January 2010

HERLIG!
... ikke at dere er syk, altså, men herlig å se bildene og lese om det dere har gjort. Sånne blogger er hakket bedre enn prospektkort, for å si det sånn! Her har det inntil nå vært en asosial helg med mye skigåing både fredag og i dag. Kjenner at kroppen begynner å komme tilbake til nivået fra tidlig 70-tall. Bare ikke det mentale følger etter! Men herfra ut ut helgen blir det sosialt og lite ski. Ha det fint!
21st January 2010

MORSOMT
Morsomt innblikk i en by jeg aldri hadde hørt om før dere skulle dit, morsom kombinasjon av kirker og rånere. Her fortsetter vinteren, nytt snøfall i natt, og nå er det vel 5-6 uker siden sist det var plussgrader her. Egentlig ganske fint, når vi først er tildelt den skjebnen å være født så langt nord.
16th January 2010

hei
(Julia og Jenny snakker, pappa skriver hva de sier) Hei, jeg har savnet deg, håper du har det fint, håper dere har det fint i Brasil. Dere har sikkert sett mange fine skjell og fisker. Dykker du mye? Jeg lurer på om du har blitt brun i huden. Har dere vært på mange fine restauranter? Kanskje dere har spist litt kreps der? Er det gøy å skrive mye på bloggen? Veldig fine bilder. Jeg har hatt med meg klassebamsen min hjem. Kroko heter den, skriv det. Jeg begynte å klø utrolig på foten, det har skjedd, venstre fot. Vi har det veldig fint, vi har hatt det veldig fint, og jeg har det også veldig fint. OK, jeg har vært litt syk. Hilsen Julia og Jenny og Pappa. Du må legge ut masse flere bilder på bloggen. Og så les alt som står i avisa. Har du sett noen kule dyr? I så fall skrive tilbake. Og spørsmålstegn. Har dere fått noen venner der? emeemm. Jeg lurer på om du har farget håret ditt. Jeg lurer faktisk på det. Kan du nevne noen typisk brasilianske ting de gjør annereledes enn oss. Og det var det.
From Blog: Rio de Janeiro
15th January 2010

STILIG
Stilige bilder, morsom fortelling. Mer, mer, mer!
From Blog: Rio de Janeiro

Tot: 0.145s; Tpl: 0.007s; cc: 17; qc: 58; dbt: 0.0575s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb