Hasta Luego, Buenos Aires

Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
April 30th 2010
Published: April 30th 2010

Da var plutselig tre måneder i Buenos Aires overstått. Ferdig med to av tre eksamener, eksamenfeiring og avskjedsfest over, mister leiligheten i morra, og noen timer senere sitter vi på bussen på vei mot Santiago og Chile. Det skal bli bra å reise videre, samtidig som det føles litt rart også. Buenos Aires har jo vært "hjem" i tre måneder nå.

De siste ukene har hovedsaklig gått med til eksamenslesing. Måtte fornye visumet mitt så tok båten over til Colonia i Uruguay en lørdag. Veldig deilig å komme seg bort fra alt styret i BA for en dag, og veldig fint å se litt av det landet som bare ligger en time unna. Man kan kanskje si at det var på tide...?

Har ikke så mye å fortelle om, tenkte jeg bare skulle legge ut en haug med bilder som et siste bevis på hvor flott Buenos Aires, (og Colonia i Uruguay) er og har vært

1st May 2010

1.MAI I DAG...
... og da skal dere reise videre, såvidt jeg forstår. Skjønner at du liker deg der du er, når jeg ser bildene. Det er noe med arkiktekturen, men lyset, som er spesielt, ihvertfall slik det fremgår av bildene. Grattis med B, og det skulle bety at at du snakker brukbart spansk! Og morsomt at dere flytter sammen når dere etter hvert kommer hjem. Her ser det ut til at våren eksploderer denne helgen. Har vært god temperatur etpar dager, i natt har det regnet og nå er det mye grønnere på trær og gress enn i går. 17.mai er det også snart, og da kommer kongeparet til Damplass! Det må jeg ha med meg. Tja. Ungene er hos Marit, og dette er den første helgen siden tidlig i vinter at jeg ikke har hatt noen planer. Litt greit, det også, og jeg regner med at jeg tar på meg turtøy og går en tur opp til Ullevålseter. Du har tidligere skrevet at du er bra oppdatert på nyhetsbildet, og da har du vel også fått med deg at Gustav Lorentzsen plutselig døde under et orienteringsløp i Bergen. Nevner det hvis du likevel ikke skulle ha fått det med deg. Sjelden hele Norge har vært i så mollstemt sorg samtidig. God tur videre! Pappa
3rd May 2010

jabba jabba jabba!

Tot: 0.174s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 63; dbt: 0.0617s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb