Bariloche

Published: April 5th 2010

Mendoza var ikke det eneste vi fikk gjort denne påsken, vi skulle også komme oss mye lengre sør, nemlig til Bariloche, en by i det som kalles the Lake District i Argentina. Byen er som snytt ut av de sveitsiske alpene, vakker innsjø med trehus og fjell i bakgrunnen, for ikke å glemme at denne byen også er spesielt kjent for god sjokolade. Vi hadde store planer om masse turgåing og paragliding og i det hele tatt, men helsa, og været, ville det dessverre annerledes.

Både jeg og Audun fikk i oss noe snusk som førte til at han i første omgang ble sengeliggende en dag. Regnet pøste ned, så for min del gjorde det i grunn ikke så mye, fikk pugga spanske verbtider i stedet. Men dagen etter var det min tur også. Hvis man da i tillegg plusser mageproblemer med tett nese, sår hals, vond rygg, så sier det seg selv at vi ikke fikk utført alt det aktive vi hadde sett for oss. Litt klarte vi likevel å ta oss til, så turen ned var ikke helt bortkasta.

Vi tok bussen ut av byen en dag til Cerro Campanario. Her var det i utgangspunktet mulig å ta en stolheis til toppen, men vi tenkte at såpass burde vi vel klare, og gikk opp til toppen. En smule senere og en god del mer andpusten skulle vi i alle fall ikke angre på å ha tatt turen opp. Vi hadde 360 graders utsikt rundt fjellet, og så ut på alle innsjøene og fjellene rundt. Utrolig vakkert! Men sur vind på toppen gjorde at vi ikke klarte å stå ute og beundre utsikten for lenge og heller trakk inn til varm drikke og bål i peisen. Ordentlig påskestemning!

Vi kom oss på en tur til, om enn mindre strabasiøs enn den første. Dro til en innsjø, Lago Gutiérrez, og gikk rolig rundt der før vi til slutt slappa av i sola på stranda.

Bariloche ble ikke det verste, men ble heller ikke helt det vi hadde planlagt. Det var mye kaldere der enn vi hadde pakka klær til, noe som vel også kan forklare den kraftige forkjølelsen, men likevel var det en stille og fredelig by, og det var utrolig godt å være i klar frisk luft noen dager.

Like fullt var det utrolig deilig å sette seg på bussen med en pakke "påskekonfekt", og vite at det "bare" var 20 timer til vi var tilbake i leiligheten i Buenos Aires.

7th April 2010

Innsjøene
Hallo Sjøene er nesten som Femunden, jo! Men når jeg løfter blikket og ser oppover i terrenget, ser jeg forskjellene. Lite nytt her siden sist, bortsett fra at Rosenborg økte fra 1-0 til 3-0 etter to sene mål av Steffen Iversen. Dagens store nyhet er fra Trondheim, der den katolske biskopen Georg Muller har tilstått overgrep mot en korgutt for 20 år siden. Det er tåke, og nå skal jeg sende avgårde selvangivelsen min. Oi... der kom jeg til å tenke på noe. Du har kontroll på din? Da får jeg prøve å jobbe litt i dag også, da. pappa
12th April 2010

HUFF OG HUFF
Hallo Da jeg så nyheten på linken under, tenkte jeg at dette må jeg sende Karina for å skremme henne litt, slik at hun er skikkelig kresen når hun vurderer hva slags transport hun skal velge: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=595812 Og det var forsåvidt det hele denne gang. Må sitte og jobbe ut over kvelden, har vært mye av det i vår, noe som skyldes flere store prosjekter, samt reising ut over det normale. Og ja: Takk for kortet som jeg fikk i dag. Var datert 6.mars, og kom i dag, som altså er 12.april. Lurer på om det har tatt samme ruten som Magellan, kanskje samme båttype også. Åpenbart en vekstnæring for internasjonal postbransje! Pappa

Tot: 0.045s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 22; dbt: 0.0254s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb