Page 3 of Conrads Travel Blog Posts

Africa » Kenya » Coast Province » Mombasa July 2nd 2011

Den konstante susen og brisen fra det indiske ocean. Den smukke stjernehimmel og cikadernes sang. En morgentur i sandet ved den blå lagune kun med selskab af lokale fiskere. At have fået luksushytten direkte ned til havet, med en stor terrasse omkranset af blomster og palmer, tre soveværelser med store romantiske senge med moskitonet og fire toiletter (!) når vi havde betalt for den billigere hytte. Rengøringspigen Paulina, der hver dag ryder op, gør rent og lægger friske blomster på sengen. Morgenmaden serveret med fire retter i laaangsomt tempo på restauranten, der også er i det fri kun med stråtag og fire tjenere og kokke stort set kun til vores service. Tony der underholder børnene med at kravle op i kokospalmer og hente friske kokosnødder ned til dem. Christopher tømte med stort velbehag tre! At gå ... read more
Ready to dive in
Jonathan og Christopher
På vej mod toppen

Africa » Kenya » Coast Province » Mombasa July 1st 2011

Vi vågnede efter en varm, men dejlig nat i et hus der var langt, langt bedre end vi havde forventet. Vi havde bestilt en billigere hytte 3 min. fra vandet, men havde fået luksushyttet lige på stranden. Se lige denne udsigt:) Totalt sejt. Her ser ud lige som på alle reklamerne fra de dyreste steder i verden. Det her bliver så skønt - bare slappe af, svømme, dykke og nyde livet samme:) ... read more
Super fedt!
Jonathan og det Indiske ocean
Badeklar Christopher

Africa » Kenya » Coast Province » Mombasa June 30th 2011

Vi vågnede tidligt, pakkede det sidste sammen, spiste morgenmad og pakkede alt i taxierne. Vi ankom 1.5 time før bussen Nairobi-Mombasa skulle kører - Horizon busses! Vi havde foretaget bookingen to dage før og regnede med, at vi blot skulle læne os tilbage og nyde de 8 timer i luksusbus... men de havde lige glemt, at nedskrive bookningen og der var fyldt. Hun kunne godt huske bookningen, men havde desværre glemt vores 11 pladser. Bossen var tyrkisk og kunne hverken snakken engelsk eller swahili - spændende! Vi brokkede os gevaldigt, og så var gode råd dyre... Stig tjekkede et andet busselskab på nettet, og vores chaffør kontaktede dem. De havde 12 pladser tilbage, men ville kun holde dem til os i 20 min. Vi var i Kilimani, og bussen på den anden side af centrum - ... read more
Far og Christopher
Jonathan i bussen
Nairobi city

Africa » Kenya » Nairobi Province » Nairobi June 28th 2011

Vi var idag ting på min fars gamle skole - Rift Valley Academy. Det var fedt, der var masser af ting man kunne lave. Fodbold, rugby, basketball, badminton og en masse andet sport. Og om tirsdagen er der stadigvæk burgere og pommes friter, som da far gik der - uhm. Og "tilfældigvis" var vi der en tirsdag. Jonathan... read more
Rift Valley Academy

Africa » Kenya » Nairobi Province » Nairobi June 27th 2011

Sundays are really busy in Nairobi - more than 80% of two million people are eager churchgoers. We visited FEM in the Karen area together with approx. 5000 others - where Reverend Teresia Wairimu pastors. I had the honor to preach, and Stig Hagen (our travelpartner family) sang, and the kids went to kids English-Swahili Sunday School. Amazing experience for all of us! Thanks to all the wonderful kind and welcoming people at the church. We felt part of a worldwide family:) Søndage er ofte meget travle dage i Nairobi - mere end 80% af byens befolkning er entusiastiske kirkegængere. Vi besøgte sammen med ca. 5000 andre FEM i Karen området, hvor Pastor Teresia Wairimu er leder. Jeg havde æren af at prædike i næste en time, Stig Hagen (som vi rejser med) sang, og børnene ... read more
Church in Nairobi
New church building
Ezra Church Project

Africa June 25th 2011

We are back in Nairobi, Kenya:) After a night in london we landed in Africa yesterday. jubii!!! vi er tilbage iAfrika, og denne gange med alle vores skønne børn. christopher har været mavesyg siden london og brækkede sig både på flyet og her på Mt. Carmel Guesthouse. vi mangler internetforbindelse, så derfor kommer der først billeder imorgen. Vi har idag besøgt Girafe Center og Karen Blixen Gardens. torsten... read more
Girafecenter Nairobi

Aalborg - London. Heldigvis havde geniale Charlotte sørget for at vi skulle overnatte på hotel i London, så at vi kunne sove godt og spise en god morgenmad inden rejsen til Nairobi. God start på turen!... read more
Pallemand og bedste
Last Hotdogs
Farmand og Farmand

Europe » Denmark » Region Nordjylland » Hjorring June 9th 2011

Så er vi snart på vej afsted på vores store rejse - London, Kenya, Tanzania og det meste af vejen tværs over USA. Turen har tre formål (Ikke prioriteret rækkefølge): 1. Besøge og involvere os i mange af de initiativer Projekt:KIRKE støtter. 2. Se hvor og hvordan farmand er vokset op. 3. Nyde livet sammen som familie. Det bliver så fedt! Følg vores tur her på bloggen! Målet er at vi alle seks skriver en gang imellem - når vi kan og har tid. Torsten... read more

Tot: 0.138s; Tpl: 0.007s; cc: 13; qc: 74; dbt: 0.0865s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb