Vejen til Mombasa

Africa » Kenya » Coast Province » Mombasa
June 30th 2011
Published: July 1st 2011

Vi vågnede tidligt, pakkede det sidste sammen, spiste morgenmad og pakkede alt i taxierne.
Vi ankom 1.5 time før bussen Nairobi-Mombasa skulle kører - Horizon busses! Vi havde foretaget bookingen to dage før og regnede med, at vi blot skulle læne os tilbage og nyde de 8 timer i luksusbus...
men de havde lige glemt, at nedskrive bookningen og der var fyldt. Hun kunne godt huske bookningen, men havde desværre glemt vores 11 pladser. Bossen var tyrkisk og kunne hverken snakken engelsk eller swahili - spændende! Vi brokkede os gevaldigt, og så var gode råd dyre...
Stig tjekkede et andet busselskab på nettet, og vores chaffør kontaktede dem. De havde 12 pladser tilbage, men ville kun holde dem til os i 20 min. Vi var i Kilimani, og bussen på den anden side af centrum - vi kørte vildt igennem Nairobi centrum, og nåede bussen.
Vi ankom en time forsent i Mombasa - efter 9 timer i bussen, og det var nu blevet mørkt. Vi havde igennem vores chaffør i Nairobi i forvejen lavet aftale med en der skulle arrangere turen ud til hotellet - 1 time derfra. Og den næste 1.5 time blev noget af det mest stressende, spændende og varme vi har oplevet længe. Én minibus var dukket op - 13 mennesker, 9 kufferter, 11 stk. håndbaggage blev proppet ind i bilen, mens andre holdt vagt med den øvrige baggage. Alle sad med en, flere eller noget på skødet, da turen startede. Efter 5 min. voldsomt kørsel for at nå vores færge åbnede bagklappen sig og to kufferter faldt ud, og folk på gaden var lynhurtigt på dem. Chafføren og Stig var dog hurtige, og fik reddet alt i land. Vi ankom på hotel, og det var helt mørkt og en smule skummelt - skulle vi virkeligt være her? Lad os se hvad vi vågner op til imorgen...

På vejen til MombasaPå vejen til Mombasa
På vejen til Mombasa

Nicoline fik tager rigtigt mange billeder.
stoppestedstoppested
stoppested

Vi stoppede 20min. Var på toilettet og spiste mandazi og samusa.
alle i én busalle i én bus
alle i én bus

Meget spændende kørsel og ekstremt varmt i Mombasa

Tot: 0.093s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0481s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb