Conrad Family

Conrads

We, a family of six, are travelling to East Africa and across the USA this summer! Follow our trip as we try to see and experience through the eyes and hearts of kids and adults. We are planning to experience great contasts and paradoxes of the life we are living. Wanna come...

Vi elsker at rejse og at være sammen! Snart drager vi til Kenya, Tanzania og rejser derefter tværs over meget af USA. Vi skal besøge projekter som Projekt:KIRKE Hjørring støtter, og se hvor og hvordan farmand er vokset op. Vi skal opleve de store kontraster i verden - noget af det smukkeste landskab, spændende kulturer, store, smukke og høje bygningsværker, fattige mennesker der lever i sult, forældreløse, der forsøger at overleve og skabe en fremtid gennem projekterne vi deltager i.

Vi er Charlotte (mor), Torsten (far), Elizabeth (12), Jonathan (11), Christopher (7) og Nicoline (7).
Følg med i vores oplevelser her på bloggen!

North America » United States » Utah » Bryce Canyon August 12th 2011

Vi har i sandhed haft en dag med kontraster. Fra store stilrene bygninger i Salt Lake City til betagende hoodooer i Bryce Canyon. Vi sov på et dejligt hotel midt i Salt Lake City, hvor børnene nød at se lidt Disney Channel , og vi alle fik os kølet af i swimmingpoolen. Efter morgen maden gik vi op til Salt Lake Citys store attraktion Temple Square, der er mormonernes hovedkvarter. Halvdelen af Utahs befolkning er mormoner, der tror på Jesus efter sin død besøgte Amerika. Et curiosum var, at vi i Build-a-Bear butikken fandt et sæt missionær tøj (jakkesæt) med Mormons bog! Mormonerne byder alle velkomne til at se (næsten) alle deres bygninger. På tempelpladsen vrimlede det med mormoner i jakkesæt og lange kjoler. Det var ikke svært at se vi ikke hørte til. Hjælpsomme missionærer ... read more
Hvilke verden vi har...
10-12 august 2011 Bryce og Grand Canyon 160
Der er langt ned!

North America » United States » Utah August 12th 2011

Vi overnattede den sidste nat i Yellowstone ved vestindgangen, og tog før middag af sted mod Salt Lake City, Utah. Vi kørte fra (og langs) de smukke og unikke bjerge (Rockie Mountains) og efter nogle få timer var vi i Idahos kartoffelmarkslandsskab. Det var naturligvis flot med lavendel og kartoffelmarker, men alligevel en tam oplevelse ovenpå dagene i bjergene og kløfterne. Der blev spillet mange spil i bilen – især ”Angry Birds”, ”Paper Toss” og ”Trial X” på ipad’en, og ”Nintendodogs” på Nitendoen, og selvfølgelig tid til Uno. Vi besøgte Carl’s Jr., i Idaho Falls og fik rigtige gode burgere – uhm! Vi havde booket og tjekkede ind på et rigtigt luksus hotel, Hyatt, i Salt Lake City, hvor de var en god swimmingpool – mega nice efter en lang dag i bilen. Efter en time ... read more
Familieforøgelse
Udsigt over Salt Lake City
10-12 august 2011 Bryce og Grand Canyon 042

Vi prøver igen - billederne virkede ikke første gang. To vidunderlige dage i Yellowstone har det været. Vi er fyldt op af indtryk og beundring over Guds skaberværk. Yellowstone er en supervulkan, der i høj grad er i live, selvom det skulle være 640.000 år siden, der skulle have været et udbrud. Men når både vand og mudder i forskellige kulører koger omkring én, gejsere spyr vand og jorden ryster, så kan vi kun håbe, der går nogle tusinde år endnu, før der går hul på bylden:) Den første dag var højdepunkterne Grand Canyon of Yellowstone - en betagende kløft med kløvet af Yellowstone River og med vandfald - og Mammoth Hot Springs, nogle besynderlige varme kilder, der har skabt terrasser i terrænnet og er farvet af forskellige bakterier. Overalt i parken var der smukke steder ... read more
9-10 juli 2011 Yellowstone 150
9-10 juli 2011 Yellowstone 085
9-10 juli 2011 Yellowstone 162

To vidunderlige dage i Yellowstone har det været. Vi er fyldt op af indtryk og beundring over Guds skaberværk. Yellowstone er en supervulkan, der i høj grad er i live, selvom det skulle være 640.000 år siden, der skulle have været et udbrud. Men når både vand og mudder i forskellige kulører koger omkring én, gejsere spyr vand og jorden ryster, så kan vi kun håbe, der går nogle tusinde år endnu, før der går hul på bylden:) Den første dag var højdepunkterne Grand Canyon of Yellowstone - en betagende kløft med kløvet af Yellowstone River og med vandfald - og Mammoth Hot Springs, nogle besynderlige varme kilder, der har skabt terrasser i terrænnet og er farvet af forskellige bakterier. Overalt i parken var der smukke steder at se fra bilen, eller vi holdt ind og ... read more
9-10 august 2011 Yellowstone 163
9-10 august 2011 Yellowstone 150
9-10 august 2011 Yellowstone 062

North America » United States » Wyoming » Cody August 8th 2011

Shoshone Lodge - Yellowstone. Så er vi her… Midt i noget af Guds skønneste natur. Det er som om noget dybt inde i sjælen bliver ramt af en blanding af ærefrygt og fred, når der er så højt til himlen, floden bruser, bjergene knejser, og luften og vandet er så klart og rent. Vi forlod Fort Yates søndag aften, da vi havde lukket børneklubben og taget afsked med børnene. På vejen stoppede vi igen forbi rodeo og så Jessie ride den sidste tur på en tyr. 8 frygtindgydende sekunder. Som mor er jeg glad for, det ikke er en sport i Danmark! Vi havde bestemt at tage den første del af den lange køretur til Yellowstone søndag aften, så det ikke skulle blive alt for hårdt om mandagen. Kl. 23.30 efter 5 timers køretur holdt vi ... read more
Sov godt!
Bjørnejagt
Shoeshone Lodge, Wyoming

North America » United States » North Dakota » Bismarck August 6th 2011

Dagene her i Fort Yates, i Standing Tall Sioux Reservation er ligesom resten af dagene på vores tur gået hurtigt. Vi føler, at vi på disse 10 dage her har oplevet meget – ikke nødvendigvis blot set mange forskellige ting, men også set meget af det store i det små. Paradox er fortsat det bedste ord jeg finder til at beskrive troen, vores oplevelser, og livet generelt. Det store og smukke i livet, i vores tro, i vores liv sammen med hinanden som mennesker, i at hjælpe hinanden, i at være nærværende, og det smukke ved hver kultur og tradition. Det har også været smertefuldt, at se det engang stolte Siouxfolk, som har fået taget så meget fra dem – traditioner, skikke, sprog, tro, identitet, og mange lever nu uden megen ære i deres daglige tilværelse. ... read more
Skønne børn
Rodeo
Rodeo - til hest kom nogle af børnene.

North America » United States » North Dakota » Bismarck July 29th 2011

Afskeden med Jenny var hård, da vi virkeligt havde nydt dagene i Minneapolis:) Børnene forslog at vi skulle blive i en mindst en uge mere, da der var så meget vi endnu ikke havde nået:( Heldigvis har vi oplevet at børnene har nydt alle steder vi har været, og gerne vi blive længere tid. Det er bare så fedt, at rejse på den måde vi har rejst på, da vi bor hos lokale folk og får sprog og kultur ind på livet på en helt anden måde end hvis vi blot var normale turister. Vi havde lovet at tage endnu en tur i Mall of Amerika, da vi endnu ikke havde udfordet vores højdeskræk ved at klatre på meget høje jernstrukturer oppe under tagkonstruktionen (20-30 meter oppe). Jeg var meget imponeret af børnene der hurtigt kom ... read more
Højt oppe!
Hos Line og Lance Adams
Bisonland

North America » United States » Minnesota » Minneapolis » Nordeast July 27th 2011

We’ve had some absolutely great days with Jenny in Circle Pines, Minneapolis. Jenny has been the best hostess and we were really spoiled from day one. It’s impossible to describe all the wonderful experiences and memories of the days here, but here are a few. We celebrated the eighth birthday of Nicoline and Christopher – with visits to the “Mall of America”, and the making of a beautiful and delicious birthdaycakecastle. We have been on fun bikerides to the beach, ipad shopping with Elizabeth, fun with the walkie-talkies, talking all night, sleeping in, eating huge icecreams (making good on a thirty year old promise), walking tacos, root beer floats, listening to U2 live, starting a collection of quarters representing each of the 50 states and seeing amazing fireworks. Yesterday we visited the historic site, Fort Snelling, ... read more
We love baseball!
Baseball
Minnisota Vikings

North America » United States » Minnesota » Minneapolis » Nordeast July 24th 2011

Vi har haft fødselsdag i dag – vi blev 8 år. Det har været verdens bedste fødselsdag. I morges vågnede vi hurtigt – jeg, Christopher vågnede 4.57 og jeg, Nicoline, lidt senere. Vi blev i sengen og lod som om vi sov indtil mor, far, Jennifer, Elizabeth, Jonathan og Joy (Jennifers veninde, som bor i den ene ende af huset) kom og sang ”Happy Birthday” kl. 7.11. Alle vi børn sover nedenunder – det er smadderhyggeligt! Far bar mig (Christopher) ind i seng i går aftes, da vi havde været sent ude i Minneapolis og hørt U2 spille (på afstand), og så var der det vildest fyrværkeri vi nogensinde har set. Vi var sammen med ca. 100.000 andre mennesker. Ligepludseligt begyndte det at regne helt vildt – og det tordnede og lynede det og vi løb. ... read more
Happy Birthday!
Morgensang på sengen
Fødselsdagsgaver i stuen

North America » United States » Illinois » Chicago July 22nd 2011

Udsigten fra det 443 meter høje Willis Tower i Chicago (højeste bygning i den vestlige verden) var fantastisk, og en udfordring for flere af os i familien der ikke er vildt glad for højder:) Men alle var med og nyd en fantastisk udsigt udover byen. Alle turde endda at tage skridtene ud på glassatsen, hvor man kunne se 443 meter lige ned på gaden - lidt scary, men også en god følelse. Vi så mange spændende ting i byen - bl.a. Millenium Park, hvor "the bean" er udstillet, "the crown fountain" og så hørte vi noget af en klassisk koncert på Jay Pritzkers Pavillion ved "the great lawn". Herefter tog ved Metroen tilbage til hotellet, hvor vi tilbragte nogle timer i poolen inden vi fik vores gratis aftensmad (pga. busforsinkelserne dagen før). ... read more
Elizabeth på tynd is!
Skøn familie!
Afslapning i sengen

Tot: 0.139s; Tpl: 0.008s; cc: 15; qc: 90; dbt: 0.0842s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb