Page 2 of Conrads Travel Blog Posts

North America » United States » Illinois » Chicago July 22nd 2011

Efter en lang rejse er vi nu vel fremme i Chicago. Børnene har været superseje og klaret strabadserne lige så godt som os voksne. Efter to lange flyveture og seks timers ventetid i London, stod vi i kø til paskontrol i en time. Christopher faldt i søvn fem meter før skranken op af hans taske, så vi måtte vække ham. Derefter skulle vi videre til hotellet der ligger lige ved lufthavnen og har en gratis busservice fra lufthavnen. Bussen stod vi så og ventede på i 40 graders varme. Der kom busser til alle andre hoteller end vores...Intet netværk på telefonerne... Men heldigvis nogle venlige amerikanere der lånte os en telefon da vi havde ventet 40 min. Vi fik besked om at de ville være der om 5- 10 min. Sådan gik det ikke!!! Efter to ... read more
JUbiii - JUmbojet!
Krokodilekød - uhm!
En afskedsis på Planet Yogurt

Africa » Tanzania » Centre » Singida July 17th 2011

For mig var det ret følelsesladet at komme til Sanjaranda. Jeg kunne pludselig huske ned til mindste detalje, hvordan det var at komme til huset, hvor Torstens forældre boede. Eni der fyldte huset med hendes person, og altid havde kaffe med noget sødt. Det var så trist at tænke på, at det aldrig kommer igen; men det var også et varmt minde at se tilbage på. Verner og Margaret, der nu bor i huset tog godt i mod os, og jeg må sige, vi havde nogle gode dage på Sanjaranda. Det er besynderligt at ankomme støvet og bombet efter den lange rejse ud i bushen til en landsby, hvor Torstens familie nærmest er royalty – i hvert tilfælde celebrities! Her er graven fra Torstens farfar og mindestenen for Dennis, Torstens bror, der døde her. Vi kan ... read more
Torsten første swahiliskole
Trist og stærk historie
Lege

Africa » Tanzania » Centre » Singida July 14th 2011

Det har været super fedt at være på Sanjaranda. Jeg har leget med børnene. Og haft det mega fedt. Hvis vi gik ned på fodboldbanen om morgenen, kom alle de børn, der ikke var i skolen løbende hen til os. Faktisk kunne alle i landsbyen mit smukke navn efter 2 dage. Det var mega sjovt at være sammen med så mange søde børn. Vi var meget sammen med Maendeleos (en af fars gode venner som døde for et år siden) 4 børn. Agnes (3) Miriam (6) Samueli (7) Peter (9). De var super søde og meget gæstfrie. Vi var henne og besøge dem og deres mor søndag. Elizabeth ... read more
Maendeleos enke og børn
Far og Christopher
13-18 juli 2011 sanjaranda 018

Africa » Tanzania » Centre » Dodoma July 11th 2011

I går kørte vi fra Tarangire til Dodoma. Hvilket var en ret lang tur. Vi vågnede lidt i 6 om morgenen for at tage på safari (vi så foresten en løve-mor med hendes 2 unger. Det var en dejlig og lang tur. Vi ankom til Dodoma ved 8 tiden, hvor vi ikke spiste aftensmad på det hotel familien Hagen skulle sove. (Det vidste sig at det åbenbart to flere timer at lave en tør kylling og nogle triste pommes frites.) Så efter vi havde ventet i 1.5 time gik vi derfra uden at spise. Men vi sov godt hjemme ved Allan. Elizabeth. Vi var meget sultne, da vi kom i seng i går fordi der var ike hurtig nok mad på restauranten. Da vi kørte fra Tarangire til Dodoma var vi i 14 timer i bilen. ... read more
Let us sleep!
Tornetræ - uhm!
Safariburgersmil

Africa » Tanzania » North » Tarangire National Park July 10th 2011

Vi er idag så utroligt privilegerede at besøge Tarangiri National Park. Vi ankom ca. kl. 12.00 og havde inden de første timer var omme set mpala, elefanter, zebraer, giraf, gnuer, waterbuck, gribbe, vortesvin, hyæne, løver, dik-dik, bavianer, blue velvet monkeys, jordegern, desmondyr, strudser og alverdens fugle. Et sand paradis for dyre og naturelskere:) Nu mangler vi bare bøfler, flodheste, leoparder, geparder - så vi står op til solopgang og kører en tur, hvorefter vi spiser morgenmad. Vi bor på Tarangire Safari Lodge = vildt luksus midt mellem dyrene. Vi bor i telte og der er både elefanter, løver og mange andre dyr lige uden for teltene (bogstaveligt talt!!!) Vi skal spise lækker aftensmad mens vi kigger ud over de afrikanske sletter. Lidt senere skal vi sove til lyden af hyæner, sikader, elefanter og løvebrøl. ... read more
Lige uden for teltet!
Waterbuck
Simba

Africa » Tanzania » North » Arusha July 9th 2011

Idag var vi ude og se slanger og ride på kameler. Vi så en giftig slange. Det var en sort mamba. den store sorte mamba kan finde på at følge efter cyklister. Den er meget farlig. Vi fik også lov at holde slanger de var ikke store eller farlige. Vi så maasaier og deres huse. Sejt. Mor kunne ikke lide slangerne. Vi fik lov at ride på nogle kameler. Christopher... read more
kamelridning2
Allan 2011 008
Allan 2011 010

Africa » Tanzania » North » Arusha July 8th 2011

Idag var vi ude og køre cross i den dejlige varme afrikanske natur hos Per Bjerre - og det var en fed oplevelse. Flere styrtede, men ikke mig:) Per var meget sej til at køre, og han kunne springe 30 meter med crosseren. Der var nogle seje, og sjove flyvhop. Vi kørte i rigtig lang tid, og det var mega sejt. Jeg kunne dog ikke hoppe 30 meter som Per, men klarede fint de små flyvhop. De havde også nogle søde hunde, en af dem havde lige fået hvalpe. Jonathan Efter en spændende eftermiddag med crosserne gik vi hen til en meget god ven af familien - Jingu, som vi voksede op sammen med på Sanjaranda. Han havde fået bygget sig og sin familie et nyt hus i et rigtigt flot område. Vi spiste sammen med ... read more
Supercross!
Jingu og Torsten
Hvalpe

Africa » Tanzania » North » Arusha July 7th 2011

Endnu en oplevelsesrig dag for os alle - endnu en dag, hvor vi alle blev rørt af arbejdet, som Tabitha og Torkild Jensen gør blandt Tanzanias børn og fattigste. Vi var i igår med på børnekampagne i Maroroni, lige nordøst for Arusha med Torkild og team. En smuk tur derud der gik tæt på Kilimanjaro og Tanzanias næsthøjeste bjerg Meru, og en tur hvor alle fik øvet dagens swahiligloser. Og idag var der forøget pres på, da vi alle (begge familier) skulle medvirke på dagens børnemøde. Maroroni er en lille landsby, men alligevel dukkede mere end 300 børn, plus mange voksne frem ud af "ingenting", da musikken begyndte at spille kl. 16.00. Efter fem lokale børnekor/duetter og dansegrupper var det familien Hagen, Conrad plus onkel Allan der alle sang danske/norske sange og lavede et dramastykke. Alle ... read more
Onkel Allan
Issa - vores ven og chauffør!
Vi øver!

Africa » Tanzania » North » Arusha July 6th 2011

Wow, hvilken gæstfrihed der har mødt os her i Arusha. Tabitha har taget imod os alle med vidt åbne arme og gryder:) Torkild og Tabitha har været i Tanzania i 24 år og i alle årene bevaret fokus på at arbejde med Tanzanias børn. Idag var vi med i Arushas slumkvarter og se noget af arbejdet - besøget blev planlagt i løbet af få timer, og vi kom først på besøg i en børnehave for byens fattigste. Alle voksne og børn blev vi dybt rørt over mødet med disse børn i alderen 3-7 år. De sang for os, vi sang for dem, og Hagen og Conrad familierne dramatiserede en enkelt bibelhistorie - den om, at Jesus brugte en drengs fem brød og to fisk til at brødføde mere end 5000 mænd, plus kvinder og børn. Om ... read more
Børnehjemsbørn
Børnehave i Arushas slum.

Africa » Tanzania » North » Arusha July 5th 2011

Efter nogle meget skønne dage i Mombasa var turen kommet til at skulle videre. Vi havde aftalt at tage afsted med to lokale taxier kl. 4.30 om morgenen. Natten op til gik med at bekymre os om beslutningen nu også var den rigtige, da vi skulle igennem en frygtet skov, mens det endnu var mørkt. Så efter få timers søvn stod vi op, bad og sattte os i bilerne og kørte mod Tanzanias grænse - Taveta. Morgenmaden blev nydt efter et par timer, i byen Voi, på en lokal restaurant - vi fik mandazi, samosa, chai og chapati. De sidste 120 km (3.5 timer) mod grænsen var på meget dårlig vej, men heldigvis var vejen grænsende op til flere dyreparker, så vi stødte på flere elefantflokke (men kunne dog ikke finde kameraet i bilen lige da ... read more
Eating in VOI!
God energi!
Godt på vej!

Tot: 0.116s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 85; dbt: 0.0683s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb