Church in Nairobi

Africa » Kenya » Nairobi Province » Nairobi
June 27th 2011
Published: June 27th 2011

Sundays are really busy in Nairobi - more than 80% of two million people are eager churchgoers. We visited FEM in the Karen area together with approx. 5000 others - where Reverend Teresia Wairimu pastors. I had the honor to preach, and Stig Hagen (our travelpartner family) sang, and the kids went to kids English-Swahili Sunday School. Amazing experience for all of us! Thanks to all the wonderful kind and welcoming people at the church. We felt part of a worldwide family😊

Søndage er ofte meget travle dage i Nairobi - mere end 80% af byens befolkning er entusiastiske kirkegængere. Vi besøgte sammen med ca. 5000 andre FEM i Karen området, hvor Pastor Teresia Wairimu er leder. Jeg havde æren af at prædike i næste en time, Stig Hagen (som vi rejser med) sang, og børnene var alle så frimodige at de gik i engelsk-swahili børnekirke. Vi havde alle en vidunderlig oplevelse, og følte os virkeligt hjemme - som værende en del af en kæmpe stor international familie. Det var meget inspirende og mærke det store engagement, begejstring og ivrighed - Jesus er her meget mere end blot en tradition eller et dødt minde om fortiden. Folk erkender at de
Church in NairobiChurch in NairobiChurch in Nairobi

Hvilken vindunderlig oplevelse at være en del af en stor familie.
desperat har brug for ham og hans hjælp for at overleve (bogstavelig talt). Tak til de vidundelige mennesker der overøste os med deres kærlighed denne søndag😊

New church buildingNew church building
New church building

Ny kirke er godt igang - med plads til 7000-9000mennesker:)
Ezra Church ProjectEzra Church Project
Ezra Church Project

Charlotte i Ezra bygningenCharlotte i Ezra bygningen
Charlotte i Ezra bygningen

Smukke Charlotte i en flot kirkesal. Pt. mødes kirken i et telt ved siden af.

Tot: 0.107s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.0543s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb