Blogs from Hué, Thua Thien - Huế, North Central Coast, Vietnam, Asia - page 73

Asia » Vietnam » North Central Coast » Thua Thien - Huế » Hué November 27th 2002

Har kommet meg frem til Hue naa. Hadde en lettere interessant busstur. Vel, bussen i seg selv var ikke saa ille hvis man bare saa vekk i fra total mangel av a/c, og stoetdempere. Hvis man heller ikke var kresen naar det kom til komfortable seter, flate veier, og mye tuting, saa var bussturen faktisk veldig grei. MEN, jeg ble sittende ved siden av turisten fra helvete. Havnet ved siden av en dame fra Tyskland i 60 aarene, og hun sluttet aldri aa prate. Og, det var ikke bare det at hun ikke stoppet aa prate, men det var mer hva som kom ut av munnen hennes. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle drikke kjoepevann, men kun vann jeg selv hadde renset og kokt, siden en gang, i India, noen hadde tappet kranvann paa ... read more

Vel, tasset ut for aa finne meg frokost, og endte med aa ikke komme meg tilbake til hotellet mitt foer naa (eller rettere sagt, jeg er paa vei til hotellet mitt naa, og klokka er 22:00). Fant et sted som heter Stop and Go Cafe, hvor jeg dumpet innpaa mr. Do, som eier nevnte kafe. Mr. Do er en staut kar i 60-aarene, men totalt soelvgraatt haar, og det virker som han har dedikert livet sitt til reisende. Han overtaler meg til aa ta en guidet motorsykkeltur rundt i Hue, med han som guide. Og etter en fantastisk lunsj som bestaar av en rispannekake saa setter vi avgaarde. Naa skal det nevnes at de rispannekaken er mer enn BARE en rispannekake. Det er en pannekake laget av ris (jada, jada, jeg vet dere skjoente det da...), ... read more

Asia » Vietnam » North Central Coast » Thua Thien - Huế » Hué July 13th 2000

from the border with china in the north to the mekong delta... read more

Tot: 0.07s; Tpl: 0.003s; cc: 3; qc: 26; dbt: 0.0335s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb