Blogs from Western Georgia, Georgia, Asia - page 5

Asia » Georgia » Western Georgia » Kutaisi August 13th 2009

The journey to Kutaisi was uneventful. It's probably a beautiful road running through the mountains but the rain was too heavy and the cloud too low for us to really appreciate it! The big problem then was that we had no idea where we were when the driver dropped us off! That meant getting a taxi, and he didn't know exactly where we wanted to go!! It all sorted itself out though and he took us to the Hotel Beka which is featured in the Lonely Planet. Getting there involved many twists and turns up steep cobbled streets and we were quite disoriented when we got there. And then they were full!!! Luckily the house next door is also a hotel, albeit unlisted, but the Hotel Eleganti turned out to be wonderful. The landlady was such ... read more
Cobbled Streets
Fresco on the ruined Cathedral
St George

Asia » Georgia » Western Georgia July 8th 2008

From Sumela I head to the Georgian border. I stay at a homestay with a Georgian family in Kutaisi, and wander around the local ruined cathedral in the early evening, before spending the rest of the night eating and drinking Chacha (the local firewater) with my hosts. I leave early the next morning for Kazbegi, high in the Geogian mountains, not far from the Russian border, and spend a couple of nights at another, family-run, homestay, which is nice and warm. It's snowing outside. Over breakfast the next morning, and old, rugged and very drunk old man busts in and starts shouting and pointing at people. Everyone is stunned, but it bgecomes clear that he's the owner of the house, and wants us all to drink with him and toast the old 'better' Soviet, Stalinist days. ... read more
Another church
Beware!
Local hairdresser

Asia » Georgia » Western Georgia » Kutaisi May 22nd 2007

Dagen etter hviledagen i Kutaisi var det fremdeles meningsløst kraftig motvind, men vi kunne ikke bli der lenger, og tok fatt på veien videre østover. Det gikk meningsløst treigt treigt, og vi var i tvil om vi i det hele tatt ville klare den planlagte etappen på ca 10 mil før det ble mørkt. Det ville nok vært mulig å finne et krypinn i Zestaponi ca halvveis, men byen virket lite fristende, så vi hamstret vann og croissanter og fortsatte. Etter Zestaponi begynte stigningen mot en fjellovergang på knappe 1000 m. Fjellandet Georgia er ikke bare omgitt av noen av Europas høyeste fjell langs grensene i nord og sør,de har noen akseptable rygger som skiller kysten fra innlandet også. Faktisk gikk syklingen bedre da vi begynte på stigningen, siden vinden var roligere enn ute på ... read more

Asia » Georgia » Western Georgia » Kutaisi May 21st 2007

Her er en kort oppsummering av hva som har skjedd siden forrige blogging. Mer utfyllende blogger vil komme etterhvert... Torsdag 17. mai Sykkeldag fra Trabzon til Hopa. 17,7 mil på selveste syttendes mai! Vi passet på å få i oss respektable mengder iskrem denne dagen, og nynnet Valdresmarsj mens vi syklet med Svartehavet på venstre side. Fredag18. mai Sykkeldag fra Hopa - grensa til Georgia - Kabuleti (via Batumi). Den georgiske grensa bød, på tross av mange rykter om korrupt grensepoliti og tollere, på den bortimot enkleste grensekryssinga hittil. Resten av dagen ble brukt til å ta inn over seg den stadig økende varmen og en ekstrem mengde (38 i tallet) med lettere uforståelige georgiske bokstaver. Lørdag 19. mai - Sykkeldag fra Kabuleti til Poti. Denne dagen markerte på mange måter slutten på "Oppdrag Svartehavet", ... read more
Saltku
Kuule grensevoktere
Kitchy solnedgang 17. mai.

Tot: 0.065s; Tpl: 0.004s; cc: 9; qc: 37; dbt: 0.0308s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb