Blogs from Cambodia, Asia - page 848

Asia » Cambodia October 8th 2004

The horn honking made our seven hour bus ride to the capitol of Cambodia, Phnom Penh, quite pleasant. Especially with our pit stop where there were vendors selling everything from pineapple, dried meat, and fried spiders. tasty. We have also been learning more about the Khmer Rouge and the atroticities that killed approximately 2 million people, leaving 40% of the population, today, younger than 14 years old. It makes me wonder how I was born in a country where my parents didn't have to worry about a political tyrant, where my childhood was spent selling trinkets and crafts to foreigners. In other news, Matt has just completed his 700 page book...and I am still working to finish my 230 pager. Since the bus ride, I have felt a little under the weather (and Matt has been ... read more
Butterfly garden

Asia » Cambodia » South » Sihanoukville October 7th 2004

's Morgens gaan we naar Ream National Park, we varen door een mangrove woud naar een dorpje, het is twee uur varen over een heel breed water, onderweg is er helemaal niks te zien. In het dorpje aan gekomen zijn er een aantal jongens aan het volleyballen, Marcel (2,02 meter) en ik mengen ons in het spel, de jongens kunnen aardig volleyballen, maar als we samen vooraan bij het net gaan staan, kunnen we elke bal blokken of slaan ze alles uit, heel gemeen. Na een tijdje gaan we te voet richting het strand, onderweg komen we een schooltje tegen, de kinderen zitten al keurig in de bankjes, maar de leraar is er nog niet, hij is te laat, dat is jammer want Wijnand en Marcel hadden nog wat schriftjes gekocht op de markt in Chhoud ... read more
Het klasje
Het strand

Asia » Cambodia » North » Angkor October 6th 2004

Siem Reap, Cambodia is full of hotels, cyclos and dust! But just a short drive away is the lucious forests containing the temples of Angkor and the most incredible sights in the world. Get your walking shoes on - it's hot outside and we've a long few days ahead...... read more
The view from the top
Phnom Bakheng
More climbing!!!

Asia » Cambodia » South » Sihanoukville October 6th 2004

Om een uur of acht wordt ik wakker, dit is wat aan de vroege kant we vertrekken pas om een uur of 10. Lekker hoor zo'n vakantie met alleen maar vroeg opstaan, mag je een keer uitslapen ben ik nog op tijd wakker. Na een ontbijtje gaan we richting Sihanoukville, de tweede stad en een belangrijke havenstad in Cambodja. Rond een uur of 1 zijn we bij het Geusthouse. We zijn de rest van de dag vrij, het is net vakantie. Het Geusthouse is van een Nederlander en dat blijkt, keurige kamers volledig naar Nederlandse standaard, er zijn een stuk of twaalf kamers die in een U-vorm rond het zwembad zijn gebouwd, de rest van de middag brengen we door aan het zwembad. Aan het eind van de middag gaan we een biertje drinken in bij ... read more

Asia » Cambodia October 6th 2004

We hope that you are all doing super!! We pick up from our stay in Siem Reap. In the spirit of our "romantic" private island getaway: We had heard about floating villages on the Tonle Sap Lake and thought--how AWESOME! We could rent a boat/driver to take us around and see them! cool little boat...cute chairs, nice driver...and a number of house like canoes that we had never seen before. However, instead of the sunset that we heard was really beautiful to see on the lake, we had the exceptional view of the one ominous cloud that covered the sky...as well as some TORRENTIAL downpour!! :) we beat back to shore with our tails between our legs. ah... We experienced the first of our 3 day visit to the Angkor Wat temples on bikes. Saying that ... read more
Angkor bound
thirsty anyone?
No idea what animal this is...

Asia » Cambodia » South » Kampot October 5th 2004

6:10, Boem, boem, boem….Wijnand en ik schrikken wakker, er wordt hard op de deur geklopt, ja, ja we komen al rustig maar, eens kijken hoe laat of het dan is, oeps we zouden om 6:00u vertrekken. Het bier van gisteravond heeft er samen met mijn lege telefoon voor gezorgd dat we ons een klein beetje hebben verslapen. Snel proppen we onze spullen in onze tassen en stappen in de bus, ik heb wel een wat zweverig gevoel in mijn hoofd van al die alcohol. We gaan op weg naar Kampot, waar we om 7:47u aankomen, nog niet alle kamers zijn vrij in het hotel, dus we gooien onze spullen gezamenlijk op één kamer, ik heb nog niet voldoende helderheid, om na te gaan denken wat er in mijn dagrugzak zit en wat niet, ik neem dus ... read more
nog meer.....
De hond  in de pot

Asia » Cambodia » South » Kep October 4th 2004

We ontbijten in het zelfde restaurant waar we gisteren hebben geluncht en gedineerd, het enige restaurant wat een klein beetje aan de westerse maatstaf voldoet. Het ontbijt stelt dan ook niet veel voor; een paar stokbroodjes met jam en hele sterke koffie. Na het ontbijt vertrekken we weer uit Takeo, op weg naar Kep, onderweg stoppen we bij een markt in Chhaud, hier komen vrijwel nooit toeristen, wat het erg leuk maakt, de mensen vinden ons minimaal even interessant als wij die mensen vinden, de markt is een permanente markt en zeker de smalle paadjes in het midden van de markt, tussen alle varkenshoofden, levende kippen en vele ander ondefinieerbare kruiden, vlees en fruit soorten maken een bijzonder in druk. Ook de mensen die je als blanke achterna lopen om je te bekijken en de brutaalste ... read more
Glibberend en glijend
Chouk
Wijnand en Karl

Asia » Cambodia October 3rd 2004

hello everyone!! Yesterday was quite a long day. We left Bangkok at 7am arrived at the Cambodian border at about 3pm. The bus drivers warned us to keep everything out of our pockets. we didn't understand why at the time but once the hordes of children started reaching into our pockets at the border town...well, then we understood. The tour bus was split up to smaller buses and we ended up at a guest house at about 10pm. The road from the border to siem reap is 157 km and it took about 6 hours. As patsy would say, WOW!!! Our driver told us that most people enjoyed crossing the thai border in cambodia here because the roads gave "more adventure". MORE ADVENTURE = unpaved, bone jarring, dusk drive through a lush green countryside. The Cambodian ... read more
mmm....hmmm....
cute duckies

Asia » Cambodia » South » Takéo October 3rd 2004

Omdat het aantal vluchten van Banlung naar Phnom Penh (Phnom betekend heuvel of berg en Penh is de naam van een dame naar wie volgens de overlevering de stad is vernoemd, zij had een huis op de berg) is terug gebracht van 7 naar 4 in de week is onze rust dag in Phnom Penh op dag 3 komen te vervallen en worden we gelijk in het gareel geramd. Karl heeft al gezegd dat hij houd van vroeg opstaan en op tijd weg gaan, met als gevolg dat de wekker al weer om 6:00u afgaat, niet dat ik hem hoor, ik wordt om 6:15u door Wijnand gewekt. Na een lekker douche en het pakken van mijn tas zit ik om 6:30u, Rise and Shine, aan het ontbijt, gelukkig, hulde aan de Franse bezetters, de Fransen hebben ... read more
Uitzicht
Het meer
De tempel op Phnom Da

Asia » Cambodia » South » Phnom Penh October 1st 2004

04:15u, Ik ben wakker en bedenk me dat ik nog hele belangrijke Hattrick dingen voor elkaar moet maken voor ik weg kan.. Ik wil als ik k laar ben nog wel even gaan slapen, maar met die vreeslijk trage server, is het inmiddels 05:17 voor ik klaar ben. Nog maar een beetje Hattricken dus, een grote pot koffie zetten, inmiddels is de training er al geweest dus die kunnen we even bekijken, Joep maar eens uit laten en zo wordt het langzaam 8:00u. Op weg naar Schophol os het druk in de spits, maar rond een uur of negen zijn we er dan toch. Voor het inchecken rook ik nog even een peuk, nog voor ik hem heb aan gestoken vraagt Wijnand: ‘’Heb je je malariatabletten bij je?’’ ………eeeuuuhhh…..??..?..Nee, KUT die ben ik vergeten, denk, denk, ... read more
Phnom Penh
Chan Chaya Paviljoen
Paviljoen van Napoleon III

Tot: 0.137s; Tpl: 0.006s; cc: 9; qc: 62; dbt: 0.053s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb