Page 4 of stevekatrijn Travel Blog Posts

Europe » France » Rhône-Alpes » Chamonix » Argentiere January 3rd 2009

(voor Nederlands, scroll naar beneden) The last week of the year 2008 we have spent our time snowshoeing in the French and Swiss Alps ... A short photo impression ... Everyone a healthy and happy 2009! On to new adventures ... ========= NEDERLANDS =========== Hola! De laatste week van het fantastische jaar 2008 hebben we al sneeuwschoenend doorgebracht in de Franse en Zwitserse Alpen... Een korte foto-impressie... Aan iedereen een gezond en gelukkig 2009 toegewenst! Op naar nieuwe avonturen... ... read more
Les Houches
op weg naar de Aguillette des Posettes (2201m)
Rochers des Fiz

North America » United States » Alaska August 13th 2008

(voor Nederlands, scroll naar beneden) Hi folks, From the Canadian Rockies we crossed the province of British Columbia with only 1 goal: Alaska. The road trip could now truly begin. The further we drove north, the wilder and more desolate the feeling became. Along the 750km long Cassiar Highway (the highway is just a small 2-lane road), we find only 3 settlements where a couple of Inuit people just look foolish at us. From the infinite spruce forrests, an occasional bear or moose squeaks into the road , as if it needs some air out of the dark wilderness. In the northern Canadian province of Yukon, where the gold rush, after a century, apparently still florishes, we arrive at the famous Alaska Highway (aka the Alcan). This 2200km long road was built in World War II ... read more
breaching of the whale
wildlife spotting...
Elk

North America » Canada » Alberta » Banff National Park July 22nd 2008

Hi folks, Vanuit de levende metropool Seattle, aan de westkust, vertrokken we met onze huurauto oostwaarts naar de ruggegraat van het Noord-Amerikaanse continent: de "Rocky Mountains". Langsheen de "Rockies" strekken zich noordwaarts vanuit de USA over de grens met Canada een onophoudelijke reeks van nationale parken en UNESCO biosferen uit. Ons eerste doel was het internationale vredespark Glacier National Park (Montana, USA) en Waterton lakes National Park (Alberta, Canada). Toepasselijk genaamd "Crown of the Continent" herbergt het gebied een goedbewaard ecosysteem voor black en grizzly bears, bighorn sheep, moose,... en een kleurrijk geheel aan alpiene flora, azuurblauwe meren en gletsjers (alhoewel er van de oorspronkelijke 100-en er slechts een 25-tal overblijven die tegen 2025 allemaal zullen weggesmolten zijn "thank you global warming"). In tegenstelling tot het bija-fau... read more
Lake Saint Mary
Lake O'Hara
Wiwaxy Gap

Het contrast kon niet groter zijn... Op maandagmorgen staan we nog op de top van een 5686m hoge berg in de Peruaanse Andes, deftig ingepakt tegen de vrieskou, 3 dagen later liggen we aan het parelwitte palmstrand van Cahuita aan de Caraïbische kust van Costa Rica in Centraal-Amerika. Brulapen verspreiden een overweldigend geluid vanuit de jungle, terwijl golven kleurrijke krabben aan land spoelen. Het is tropisch warm en de vochtigheidsgraad speelt met de 100%. We gaan snorkelen boven het koraalrif net buiten het strand, waar talrijke vissen zich van onze aanwezigheid niks aantrekken. We laten ons meeslepen in de laid-back rastasfeer die de bevolking van Jamaicaanse oorsprong er verspreidt. Mojito´s en caipirinha´s lessen de dorst... Een netwerk van kanalen en rivieren verbint Tortuguero met de buitenwereld, 1 van de vochtigste streken van Costa Rica. Vanuit ... read more
Cahuita
White Faced Monkey

South America » Peru » Ancash » Cordillera Blanca June 10th 2008

Hola a todos! Ons avontuur in Peruaanse Andes zit erop! We hebben onze laatste week gevuld met het beklimmen van 2 prachtige toppen in de Cordillera Blanca ("witte bergketen"): de Pisco (5752m) en de Vallunaraju (5686m). Pisco (5752m), 3 dagen. Vanuit het "base"camp (4650m) vertrekken we s´nachts om 02u en worstelen we ons door de chaotische morene (nooit zo´n hoop ellendige rotsen en puin bij elkaar gezien) naar de gletsjer. Tegen zonsopgang bevinden we ons op de gletsjercol tussen Pisco (5752m) en Huandoy (6356m). De rode en daarna goudgele kleur op de loodrechte gletsjerwanden is "loco". De tocht naar boven is zwaar wegens de felle oostenwind die de sneeuw- en ijsdeeltjes tegen ons doet slaan. Om 08u30 zijn we boven, het is helder en het 360-view is "out of this world": alle belangrijke 6000-ers rondomons (Alpamayo, ... read more
Pisco (5752m)

South America » Peru » Ancash » Huaraz June 1st 2008

Hola que tal! Huaraz (3091m), een stadje gelegen aan de voet van de Cordillera Blanca (de hoogste bergketen in de wereld buiten de Himalayas), is het "basecamp" voor ons 5-weekse avontuur in de Noord-Peruaanse Andes. Deze extravagante, 180km lange bergketen herbergt juwelen van meren en blinkende witte bergtoppen. Dit gebied is het trekkers-en klimmersmekka van de centrale Andes. Gedurende de eerste week acclimatiseren we tijdens een 5-daagse in de bijzonder rustige Quebrada Quilcayhuanca. Op de 3e dag beklimmen we de 4800m hoge Cerro Choco Chico en worden verwend met een circus van 5000- en 6000-ers rondom ons: Andavite (5518m), Huapi (5421m), Rurichinchay (6309m), Cayesh (5721m), Ranrapalca (6130m),... Op de laatste dag belanden we op het erf van onze ezeldrijver Oscar Milla (geconta... read more
Cordillera Huayhuash in de morgen...
Cordillera Huayhuash
Cordillera Huayhuash: Siula Grande (6634m)

South America » Argentina » Río Negro » El Bolsón May 2nd 2008

Hola amigas y amigos, Een 3-tal weken terug verlieten we het steeds kouder wordende zuiden voor het gematigder noorden van Patagonia. In 3 dagen bracht de NAVIMAG-ferry ons langsheen de maagdelijke fjorden, eilanden en kanalen van Zuid-Chile naar het groenere merengebied van Zuid-Centraal Chile. Langsheen oneindige boerderijen kwamen we terecht in het extreem vulkaanactieve Auracaria-gebied. Vanuit het toeristische dorpje Pucon beklimmen we de vlakbijgelegen, perfect kegelvormige, besneeuwde vulkaan Villarica (2847m). Op de top hebben we een spectaculair zicht in de stinkende, rokende krater, horen we de lava omhoogkletsen en genieten we van een fantastisch zicht op de omliggende vulkanen zoals de Llaima (die in januari nog is uitgebarsten) en de op de grens met Argentina gelegen vulkaan Lanin (3776m). We wandelen in het nabijgelegen NP Huerquehue tussen indrukwekkende oer-Auracan... read more
vulkaan Villarica

South America » Chile » Magallanes » Puerto Natales April 7th 2008

Hola chicas y chicos, Na de ijskapexpeditie trokken we zuidwaarts naar Tierra Del Fuego ("Vuurland", naar de talrijke vuurhaarden die de oorspronkelijke indianen stookten). Deze eilandengroep scheidt zich van het Zuidamerikaanse vasteland via de Straat van Magellanes en vormt het meest mysterieuze deel van heel Patagonia. Hier duikt de Andes de zee in en komen de Atlantische en Pacifische Oceaan samen in de stormachtige Drake Passage, een kleine 1000 km verwijderd van Antartica. Vuurland is gevormd door ruige, ondergedompelde bergketens en wilde fjorden in het westen en droge, gele steppe in het oosten. Vanuit het toeristische, Argentijnse havenstadje "Ushuaia", die zich de meest zuidelijke stad ter wereld noemt (alhoewel enkel het Chileense dorp "Puerto Williams" aan de overkant van het Beagle-kanaal de echt zuidelijkste nederzetting is...), bezoeken we dit kleurrijke, wilde deel ... read more
guanacos in Torres Del Paine
Tierra Del Fuego 1
Tierra Del Fuego 2

Hola que tal! In zuidelijk Patagonia liggen de grootste aaneengesloten continentale ijskappen buiten de polen: Campo de Hielo Norte (noordelijk ijsveld, 4200 km2, het kleinere ijsveld van de 2, gelegen aan de westkant van de Carretera Austral en volledig in Chili gelegen, zie vorige blog) en de Campo de Hielo Sur (zuidelijk ijsveld, 14200 km2, de grootste van de 2 en voor 80 % gelegen in Chile). Deze ijskappen, waarvan zo´n 200 gletsjers afstromen in de Pacifische oceaan en in de grote meren in Argentinie, hebben een landschap van fjorden en indrukwekkende bergketens gesmeed, die zo typisch zijn voor dit zuidelijk stuk Patagonia. We zijn verslaafd geraakt aan dit gebied dat we de laatste 2 weken niet weg geraakt zijn uit het noordelijk stukje van Nationaal Park Los Glaciares (Argentina). Begin maart kruisten we het door ... read more
Fitz Roy - massief
Cerro Torre, Cordon Adela, Glaciar Torre en Lago Torre
helder zicht op Cerro Fitz Roy en het Laguna de los 3

South America » Chile » Aisén » Villa O'Higgins February 29th 2008

Hola Chicas y Chicos, Villa O'Higgins, het eindpunt van de Carretera Austral ("Zuidelijke Snelweg", alhoewel je een grindweg moeilijk een snelweg kunt noemen...), 1250 km ten zuiden van Puerto Montt. De grens met Argentina, meren en de zuidelijke ijskap verhinderen een verdere doorgang naar het Zuiden van Chili via de "weg"... Vanuit dit prachtig gelegen dorpje, steken we morgen met een bootje de grens over naar El Chalten in Argentina, het trekkingsparadijs rond de beroemde rotstorens Fitz Roy en Cerro Torre, die met hun spitse pieken boven de zuidelijke ijskap uitsteken. De afgelopen 2 weken hebben we verder geproefd van het ongelofelijk mooie Patagonische landschap langs de Carretera Austral (we zijn er meer en meer van verbaasd hoe ze deze grindweg toch door de wildernis hebben aangelegd). In 4 dagen trokken we rond het indrukwekkende 2300m ... read more
Valle Leones 2
Carratera Austral
rond Cerro Castillo 1

Tot: 0.278s; Tpl: 0.012s; cc: 28; qc: 119; dbt: 0.116s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb