Pura Vida

Published: June 27th 2008

Playa HermosaPlaya HermosaPlaya Hermosa

Katrijn geniet van de zonsondergang in de Pacific... zelf het stekelvisje waarop ze trapte, kon de pret niet bederven...

Het contrast kon niet groter zijn...

Op maandagmorgen staan we nog op de top van een 5686m hoge berg in de Peruaanse Andes, deftig ingepakt tegen de vrieskou, 3 dagen later liggen we aan het parelwitte palmstrand van Cahuita aan de Caraïbische kust van Costa Rica in Centraal-Amerika. Brulapen verspreiden een overweldigend geluid vanuit de jungle, terwijl golven kleurrijke krabben aan land spoelen. Het is tropisch warm en de vochtigheidsgraad speelt met de 100%.

We gaan snorkelen boven het koraalrif net buiten het strand, waar talrijke vissen zich van onze aanwezigheid niks aantrekken. We laten ons meeslepen in de laid-back rastasfeer die de bevolking van Jamaicaanse oorsprong er verspreidt. Mojito´s en caipirinha´s lessen de dorst...

Een netwerk van kanalen en rivieren verbint Tortuguero met de buitenwereld, 1 van de vochtigste streken van Costa Rica. Vanuit een kano zoeken we s´morgensvroeg naar fauna in dit enorm biodivers regenwoud. We spotten er in hun natuurlijke habitat: krokodillen, kaaimannen, luiaards, slingerapen, toekans, leguanen,...

In de centrale hooglanden bewonderen we de actieve vulkaan Arenal vanuit luxueuze (de USandA-ers hebben in dit land serieus wat dollars geïnvesteerd...) warmwaterbaden en gaan in het donker op zoek naar de rode gloed van de
CahuitaCahuitaCahuita

parelwitte stranden aan de Caraïbische kust
lavastromen die deze vulkaan om de haverklap uitspuwt.

De nevelwouden van Monteverde en Santa Elena zijn Costa Rica´s meest bezochte bestemming: ecotoerisme en avontuurlijke "canopy"-toers gaan er schaamteloos hand in hand. Tijdens een nachtelijke zoektocht speuren we naar kikkers, tarantulas en duizenden insectensoorten, die ongelofelijke camouflagetechnieken gebruiken om ons te misleiden. Het oerwoud verspreidt in het donker een ongelofelijk geluid...

Een prachtige dagtocht in NP Rincon de la Vieja brengt ons via geothermische fumaroles en kokende modderpoelen naar de mooiste warmwaterbronnen van dit land.

We beëindigen ons Costaricaans avontuur aan de stranden van Playa Hermosa aan de Pacifische Oceaan waar de zonsondergangen geen gelijke kennen...

Op naar het laatste hoofdstuk van ons 7-maands reisje: de Canadian Rockies, Yukon en misschien Alaska. Terug naar de bergen dus, onze natuurlijke habitat...

Pura Vida

Steve en Katrijn

Two Toed SlothTwo Toed Sloth
Two Toed Sloth

in het vlaams: de luiaard
Poison Dart FrogPoison Dart Frog
Poison Dart Frog

giftig kikkertje... met jeansbroek aan
Santa Elena nevelwoudSanta Elena nevelwoud
Santa Elena nevelwoud

wandelen over hangbruggen...
Rincon de la ViejaRincon de la Vieja
Rincon de la Vieja

baden in natuurlijke thermales...

27th June 2008

godver!
godver... echt mooi ginds!

brrr.... die spin..
Wat een mooie plekken, maar de spinnen enz.. is teveel van het goede voor mij.. geniet ervan Katrijntje, je bent echt in een hemel beland, vooral die natuurlijke thermales, heerlijk....xxxxxIkrame.
27th June 2008

prachtig
eigenlijk is het moeilijk om te verwoorden, maar ik heb bewondering voor jullie. Jullie maken niet alleen prachtige foto's maar de commentaar is ook heel bijzonder proficiat. Jullie kunnen er een prachtig boek van maken. Hopelijk brengt de laatste maand van jullie avontuurlijke zeer boeiende reis nog veel bezienswaardigheden en mogen jullie veilig teug thuis komen. Ria en Michel
29th June 2008

Subliem
Ciao Het is fantastisch om jullie avontuur op de voet te volgen. Het zet allezins aan tot dagdromen en reizen. Geniet nog volop van jullie tijd en vele groetjes Eva (Laos Joker)

Mooi
Katrijn en Steve - mooie beelden van prachtige omgevingen. Het gaat blijkbaar goed met West-Vlaanderen in te wereld te introduceren. Nog veel plezier op jullie mooie trip.
6th July 2008

Leuke beestjes
Beste katrijn en steve, Mooie landschappen en vooral mooie diertjes daar. Kan je er ééntje meebrengen voor mij om mee te spelen? Tieleke

Tot: 0.184s; Tpl: 0.01s; cc: 16; qc: 84; dbt: 0.0939s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb