Page 5 of stevekatrijn Travel Blog Posts

South America » Chile » Aisén » Carretera Austral February 17th 2008

Hola Chicas y Chicos, Chile, 4200km lang en max. 350 km breed, heeft een enorme verscheidenheid aan klimaat- en geografische zones. 2 weken terug, staken we de grens over vanuit Bariloche (zie vorige blog) naar het Chileense merengebied in Region X (10), (Chilenen nummeren hun provincies van I(1) tot XII(12) van noord tot zuid). Vanuit Puerto Montt, de havenplaats van waaruit ferries naar het diepe zuiden varen, bezoeken we het Nationaal Park Vicente Pérez Rosales, het oudste nat. park van Chile, en kamperen er aan het Lago Todos Los Santos (het 'Allerheiligenmeer'), dat esmerald groen kleurt. Volgens de Chilenen is dit het mooiste meer van het land, we kunnen hen geen ongelijk geven. Het meer is omgeven door 3 enorme, met eeuwige sneeuw bedekte vulkanen: Osorno (2652m), Tronador (3491m, zie ook gletsjertrek vorige blog) en Puntiagudo ... read more
lago de Todos Santos
Parque Nacional Vicente Perez Rosales
Cochamo-vallei

Hola que tal! Na een dag intercontinentaal vliegen en een dag bussen vanuit Buenos Aires om Argentinie te doorkruisen, zijn we vorige week in een snikheet (30*C) Bariloche aangekomen. De zomer is vollenbak bezig in het zuidelijke halfrond... de "plaatselijke autoriteiten" spreken van een ongebruikelijk warm jaar voor deze streek. Bariloche, het Argentijnse "Chamonix", is de toegangspoort tot Patagonia, en is prachtig gelegen aan het vingervormige Nahuel Huapi-meer. Rondomrond verrijzen bergen, met sterk beposte flanken en plukjes sneeuw op de kale toppen. Dit noordelijk stukje Patagonia, dat zowel Chile als Argentina beslaat, wordt het merengebied genoemd. Hier vindt men oerbossen, begletsjerde bergen en vulkanen en duizenden veelkleurige meren die prachtige fjorden vormen in het landschap. Per mountainbike hebben we het Circuito Chico afgelegd om van dit merengebied te proeven.... read more
Lago Nahuel Huapi 1
Lago Nahuel Huapi 2
Kamperen op Cerro Tronador

South America December 24th 2007

het aftellen is begonnen, de voorbereiding is een versnelling hoger geschakeld... op 30 januari 2008 vertrekken we voor 7 maanden naar de overkant van de plas! het verslag van peru - bolivia 2007 is af en te vinden op onze mini-site . de ruwe planning: 3 maanden Patagonia (Zuid-Chile en Zuid-Argentina): - Bariloche (Argentina): Nahuel Huapi Traverse en international hike over de andes naar Puerto Varas in Chile. - Carretera Austral (Chile): Cochamo, Pumalin Park, Chaiten, Futaleufú, oversteek terug naar Argentina (NP Los Alerces), terug naar Chile, NP Cerro Castillo, Coyhaique, Chile Chico, Cochrane, Villa O'Higgins - rechtstreekse doorsteek naar NP Los Glaciares in El Chalten, waar we het Ice Cap circuit (gletsjeroversteek) rond Fitz Roy gaan proberen. - Tierra ... read more

(voor Nederlands, scroll naar beneden) Hola, Our first alpine ascent is a fact! And it even brought us over 6000m. Huayna Potosi (6088m) means "young mountain" in Aymara (the language of the Bolivian Indians), and this glaciated summit towers high above the Altiplano. Day 1 training session on the nearby glacier At the hut / base camp (4750m) we get (a mixed group of 8 Europeans) an Alpine-styled suit (crampons, boots, climbing harness, gaiters, gloves and a warm suit) and an oversized ice ax. In a practice session of 3h, the basic techniques of glacier hiking and ice climbing are taught. Soon we climb a nearly vertical ice wall and abseil the other side down. We are excited and ready for battle. Day 2 Onto high camp ... After a hearty lunch we leave in the ... read more
Klaar voor de oefensessie
Katrijn in actie
Hoogtekamp

Hola Chicas y Chicos, We zijn net terug van een ongelofelijke trektocht van 11 dagen langs/over de Cordillera Real in Bolivia. Onze hematocrietwaarde heeft intussen serieuze dopingwaardes overschreden. We passeerden een 15-tal passen boven de 4500m, waarvan 3 boven de 5000m. De laagste kampplaats lag op 4100m, de hoogste op 4750m. Volgende week kunnen we een marathon lopen :-) Het was een uitputtende tocht met gemiddeld 6u stappen per dag. De tocht bracht ons langs de zelden bezochte (in de eerste 6 dagen zagen we 5 toeristen), ruwe oostkant van de bergketen via een ongelofelijke vallei met lagunes naar de beroemdere westkant, waar de sterk vergletsjerde bergen imposante flanken hebben. Onze gids Selso toverde ongelofelijk lekkere maaltijden uit 5 ingedrienten en vergezelde ons langs de soms fel, steile rotspaden naar vergezichten die je adem letterlijk ontnemen. ... read more
Dag 1
Dag 3
Dag 4

South America » Bolivia » La Paz Department » Sorata July 28th 2007

Hola chicas y chicos. Wat doe je tussen 2 trektochten door? - Genieten van de prachtige, zonnige Andeszon! - Een stoffig namiddagje doorbrengen in de laadbak van een vrachtwagen temidden de bergen. - Rondslenteren in Cusco en je buikje vullen met lekkere Chicha (dubieus gebrouwen maisbier, dat geserveerd wordt in bouwvallige huisjes, waar een rode plastiekzak aan een stok buitenhangt ). We drinken er de kleinste potten (bijna 1 liter /pp), wat nog weinig is gezien de locals hier hele bidons (8 liter) komen vullen. - Een treinreis die ons vanuit de vruchtbare Urubamba-vallei in Cusco, naar de droge Altiplano aan het hoogste bevaarbare meer ter wereld Lago Titicaca (de natuurlijke grens tussen Peru en Bolivia) brengt. - We genieten van de gezellige Zuid-Amerikaanse sfeer op de straten van Puno, waar bij laatavond de mensen massaal ... read more
Isla Del Sol caminando
Copacabana
Laadbakavontuur door de Andes

South America » Peru » Cusco » Cusco July 26th 2007

2 paarden, arriero (horseman) en zijn zoon(11 jaar), 2 belgen… 5 dagen boven 4000m. 2 passen van 5000m. Hartkloppingen. Verbrande oren. Sneeuwblindheid. Riviertjes die bij nacht bevriezen. Donkergeblaakte kinderen die om snoepjes komen vragen, maar tevreden moeten zijn met een potlood en een stickerke. Onwaarschijnlijke vergezichten, die om de haverklap opnieuw verbazen. Hoge spitse bergen bedekt met eeuwige gletsjers. Alpacas, vicuñas, llamas, vizcochas (zoek ze maar eens op in google)... Culinaire hoogstandjes van Katrijn met 3 ingredienten. Ontelbare lagunas in verschillende kleurschakeringen. Verkwikkende warmwaterbronnen om het stof in af te spoelen. Het avontuur rond het Ausangatemassief is er 1 om in te lijsten. We zijn opgewarmd voor Bolivia en vertrekken morgen naar het Titicacameer. Groetjes vanuit Cusco. Katrijn en Steve ... read more
Quechua - kinderen
Ochtendritueel
Lagunas lagunas lagunas...

South America » Peru » Cusco » Cusco July 20th 2007

3 dagen in Peru, en we geraken lichtjesaan geaclimatiseerd... de trouw van zus is eindelijk verteerd ;-) de afgelopen dagen hebben we de heilige vallei van de Incas verkend. Zo waren we in Pisaq waar er volop feesten aan de gang waren, waarbij alle andesdorpjes vertegenwoordigd waren in traditionele kleurrijke kledij. Zo mocht ieder dorpje om beurt op het marktplein zijn dansje doen. Geen betere manier om in de zuidamerikaanse sfeer te komen... De heilige vallei wordt gekenmerkd door diepingesneden dalen langs steile rotswanden waarop de Incas hun terassen en bouwwerken plaatsten. Indrukwekkend ruines blijven tot op heden prachtig bewaard (alle hetgeen de Spanjaarden niet vernietigd hebben).... In Ollantaytambo zijn we eens gaan piepen aan het station waar de treinen naar Machu Pichu vertrekken. Het rook er naar harde dollars en we zijn dan maar vlug ... read more
Plaza de Armas
Pisaq

Europe » Belgium » East Flanders » Gent July 2nd 2006

reis juli - augustus 2006 10 dagen patagonia in de winter: torres del paine / perito moreno glaciar / el calafate verslagje: verslagje wintertrekking torres del paine op hiking-site.nl 14 dagen noordwest argentinie: NP talampaya / salta / cafayate / cachi / purmamarca / humahuaca / iruya 7 dagen zuidwest bolivia: tupiza / salar de uyuni / lagunas / vulkaan licancabur 3 dagen san pedro de atacama (noord-chili) voor uitgebreid verslag (40 pagina's), in pdf-formaat, Klik hier! ... read more
Torres del Paine
Licancabur en Laguna Verde

Tot: 0.304s; Tpl: 0.007s; cc: 25; qc: 119; dbt: 0.1512s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb