Jacob Bruun Thingholm

Jacob T

From Denmark

Asia » Vietnam » Northeast » Quang Ninh » Halong Bay January 23rd 2012

Den 2. januar landede vi i Ho Chi Minh City, Vietnam. Vi havde som sædvanlig ingen reservationer og skulle derfor finde et hotel i byen. Vi havde dog hørt at Vietnam, var lidt værre end Thailand, når det gjaldt prisstigning for turister. Og ganske rigtig, den første individuelle taxachauffør vi spurgte, ville have en vanvittig pris for at køre ind til byen. Så vi gik ind i lufthavnen og snakkede med hvad der lignede et professionelt turistselskab. Her fik vi så også en taxa og første nat på et meget lækkert hotel for samme pris, som den anden taxa ville have. Vi ankom til vores Hotel om eftermiddagen og så ikke meget af Ho Chi Minh den dag. Næste dag gik vi dog rundt i byen og det første vi blev overraskede over, var trafiksystemet. Der ... read more
Nha Trang strand
Kigger paa raavarer!
Der flamberes!

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai » Doi Suthep January 7th 2012

Efter en lang bustur ankom vi til Bangkok kl. 6 om morgenen. Ifølge busplanen skulle vi være blevet sat af ved Khao San road. Men da vi steg af bussen, var vi ikke helt det rigtige sted. Jeg gættede på, at vi var i nærheden, men ingen af de irriterende taxi og tuk tuk chauffører ville hjælpe os (der var jo ikke penge i det). En af dem var så fræk at pege i 2 retninger på samme tid og så grine af os. Men vi tog bare vores baggage og gik i den retning de fleste af de andre passagerer gik. Heldigvis gik der ikke lang tid, før vi kunne kende området og vi fandt Khao San road igen. Næste problem var, at det nu var blevet peak season pga. jul og nytår. Derfor havde ... read more
Til justering!
På havnerundfart i Bangkok
Mit lille hjem i Chiang Mai

Asia » Laos » West » Vang Vieng January 5th 2012

Tidligt næste morgen kom vi igennem kontrollen og blev læsset ned i en longbaot og 2 min efter var vi i Laos. Der var dog lidt ventetid i Laos, da de ikke var specielt organiserede når det kom til papirarbejde. Igennem kom vi dog og på den anden side, stod den velkendte orange straybus og ventede på os. Vi følte os næsten hjemme. Vi skulle sove i Luang Namtha og havde derfor endnu en lang køretur foran os. På vej derhen besøgte vi en landsby og så hvor primitivt folk stadigvæk boede og hvor fattige de var. Det var små træbygninger pakket med familiemedlemmer og det hele virkede meget sørgeligt. Heldigvis tror jeg ikke de kendte til bedre og de virkede glade og smilende. Et underligt billede som faktisk er generelt gennem hele landet, er de ... read more
Den lokale sauna!
Billede med de lokale!
Kuang Si vandfald

Oceania December 20th 2011

Den 5. december landede vi udenfor Phuket, Thailand. Underligt nok, så er der ikke den store beskyttelse i Thailandske lufthavne og vi var ude efter 30 min. De 20 min. var køer pga. dårlig organisering, men det var forventet. Udenfor lufthavnen stod vi lidt og kiggede på hinanden, da vi ikke havde nogen planer. Vi havde dog besluttet at tage til Phuket og fandt derfor en airbus, som tog os til byen. Camilla så dog lidt skræmt ud da hun så bussen, da den for længst ville have været skrottet i Danmark. Moteren var helt blottet og resten af bussen så ligesådan ud. Det var dog mega billigt og vi heldigvis også det rigtige sted. Efter en times kørsel ankom vi til centrum og nøj hvor udlændinge er nemme at spotte. Akkurat som vi kom ud ... read more
En Tuk tuk
Khao San road
En typisk madbod i Bangkok

Asia » Indonesia » Bali » Denpasar December 10th 2011

Efter en kort flyvetur på 4 timer, ankom vi til Melbourne omkring kl. 9 om morgenen. I Melbourne havde vi hjemmefra booket et hostel og vi skulle derfor kun finde stedet. Uden de store problemer (vi var jo ved at være trænede i lufthavne) fandt vi en bus ind til byen og den leverede os lige til hoveddøren. Vi skulle bo på Nomads tæt på centrum og det passede os meget fint. Omkring kl. 11 havde vi nået hostellet og fået vores baggage opbevaret. Nu var vi voldsomt sultne. Vi havde ikke spist noget siden morgenmaden kl. 4 om morgenen i New Zealand, så vi gik ud og spiste morgenmad på en Café. Efter morgenmad gik vi på sightseeing i Melbourne. Vi kunne først tjekke ind kl. 14 og havde derfor rigeligt med tid. Timerne slipper ... read more
Chris og Camilla
Hyggelige sidegader
Vandscooter

Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch December 4th 2011

Den 12. klokken 8 om morgenen skulle vi med færgen mod Picton og sydøen af New Zealand. Vi havde som nævnt besøgt en bar tæt op hostellet og havde derfor ikke fået mere end et par timers søvn. Trætte og med lidt tømmermænd gik vi klokken 6 ned mod færgen. Kl. 8 sejlede færgen og vi var på sydøen 4 timer efter. Det var et noget kedeligt syn der mødte os. Gråt, blæsende og surt så det ud. Heldigvis var det én af de dage, som skulle bruges på transport og derfor sov vi bare gennem hele turen. Der var dog ét stop, som bestemt var værd at nævne. For 5$ kunne vi deltage i en vinsmagning i Marlborough. Desværre har jeg glemt navnet på selvskabet, men jeg kan dog huske at de havde vundet utallige ... read more
Barbequeaften!
Oelsmagning
Plastikposeaften

Oceania » New Zealand November 18th 2011

Vi ankom til New Zealand den 1. klokken 2 om natten. Vi havde kun en adresse at gå efter og skulle derfor bruge en transportmulighed ind til byen. Vi fandt hurtigt en Airport shuttlebus, som for en ekstra skilling satte os af ved vores hostel i Auckland. Jeg havde hverken overskud eller kræfter til at finde vejen selv, da jeg desværre absolut ikke havde fået det bedre. Faktisk havde jeg kun fået det værre, hvilket resulterede i at vi blev i Auckland næsten en uge uden at lave noget. Så vi tjekkede ind og tilbragte desværre næsten en hel uge på det samme hostel. Jeg lå i sengen og Camilla lavede hvad hun nu kunne i Auckland. Da jeg næsten var rask igen besluttede vi os for at tage videre. Vi havde besluttet os for at ... read more
Udsigten fra hostellet i Auckland
Stray-bussen
Afslapning i spa

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Hyde Park October 31st 2011

Den 21. ankom vi til Noosa by. Vi havde ikke de store forventninger til stedet, da folk kun havde nævnt byen pga. Australien Zoo. Derfor havde vi også kun rejst dertil, fordi vi ville se den berømte Steve Irwin zoo med alle krokodillerne. Men byen var betydeligt større end forventet. Vi havde regnet med et par tusind indbyggere og en ellers ret kedelig by. Men vi blev glædeligt overrasket da byen var stor og var fyldt med unge mennesker og turister. Det var åbenbart en af de steder, australiere selv tog til når de ville på ferie og vi forstod dem godt. Efter en lille omrokering af hostels, fandt vi et som passede til vores budget og behov for ro. YHA Halse Lodge hostel var en gammel træbeklædt bygning med hyggelige facilliteter og en rigtig god ... read more
De skal jo fodres!
Brisbane
Vores hostel i Brisbane

Oceania » Australia » Queensland » Hervey Bay » Fraser Island October 20th 2011

Vi ankom tirsdag den 11. til Airlie Beach kl. 18. Vi blev sat af tæt på stranden og kunne hurtigt se at stedet var en lille by tæt på havet med én gennemgående gade. Som sædvandlig havde vi ikke booket noget hostel og gik derfor igennem hovedgaden og valgte et sted at være. Vi valgte Beaches Backpackers som lå midt i Airlie Beach og derfor havde direkte adgang til lagunen. Selve hostellet var ikke noget at prale af. Store dormrooms med 8 sovepladser som generelt var lidt snuskede og upersonlige. Men hvis det ikke havde været for vores roommates, havde vi måske valgt et andet sted. Da vi kom ind af døren kl. 18.30 var der fuld gang i værelset. Vi boede sammen med 4 drenge og 2 piger, som bestemt ikke var kedelige. Som sagt ... read more
Whitehaven beach
Lagunen ved Airlie Beach
Scooteroo

Oceania » Australia » Queensland » Magnetic Island October 13th 2011

Som tidligere nævnt var planen, at jeg skulle have mit dykkercertifikat over 6 dage på The Great Barrier Reef. Dette blev dog ændret end smule pga. flere omstændigheder, men først var der dagene inden vi kom på båden. Vi bookede hele turen om søndagen, men skulle først afsted om onsdagen og havde derfor et par dage hvor vi kunne slappe af og få vasket tøj. Mandagens lyse timer gik med at få vasket tøj, få købt ind og så læse min bog ind til det blev aften. Om aftenen deltog vi i det traditionelle barbeque party, som fandt sted hver mandag ovre på Tropic Days hostel. Tropic Days var et søster hostel til Travellers Oasis og var det første af sin slags i Cairns. Der skulle kun betales indgang og derefter var der fri buffet. Maden ... read more
Travellers Oasis
Carina, Sidsel, Camilla og mig
Dykkerdaekket og min instruktoer Simeo

Tot: 0.152s; Tpl: 0.007s; cc: 17; qc: 88; dbt: 0.0864s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb