Australian Zoo, Brisbane og Sydney

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Hyde Park
October 31st 2011
Published: November 3rd 2011

Den 21. ankom vi til Noosa by. Vi havde ikke de store forventninger til stedet, da folk kun havde nævnt byen pga. Australien Zoo. Derfor havde vi også kun rejst dertil, fordi vi ville se den berømte Steve Irwin zoo med alle krokodillerne. Men byen var betydeligt større end forventet. Vi havde regnet med et par tusind indbyggere og en ellers ret kedelig by. Men vi blev glædeligt overrasket da byen var stor og var fyldt med unge mennesker og turister. Det var åbenbart en af de steder, australiere selv tog til når de ville på ferie og vi forstod dem godt. Efter en lille omrokering af hostels, fandt vi et som passede til vores budget og behov for ro. YHA Halse Lodge hostel var en gammel træbeklædt bygning med hyggelige facilliteter og en rigtig god service. På 2. dagen blev vi hentet af en bus og kørt mod Australian Zoo som lå en lille time væk. På det her tidspunkt var vi blevet så vant til at rejse at det føltes som 5 minutter. Vi ankom og desværre havde vi valgt en regnvejrsdag til at besøge stedet, ÆV. Men efter at have købt en poncho og paraply gik vi på opdagelse. Stedet husede over 1000 dyr og var enormt, så det var lidt mere spændende end danske Zoo'er plejer at være. Der var jo mange dyr som vi aldrig havde set før og derfor måtte vi rundt til alle de små bure. Kl. 11 var der live show hvor de fodrede krokodiller fra hånden og fløj trænede fugle henover hovederne på os. Krokodiller er virkelig facinerende og VIRKELIG farlige hvis de er sultne. Efter showet fortsatte vi til kænguroparken hvor der var omkring 100 tamme kænguroer som man kunne fodre og komme tæt på. Vilde kænguroer er normalt farlige og svære at være i nærheden af, men her var de fredelige fordi de var født i parken og derfor vandt til turister der ville røre dem. Resten af dagen gik med mange forskellige dyr og historier omkring stedet. Jeg kan desværre ikke komme ind på det hele, da det ville fylde en mindre bog.
Næste dag skulle vi med bussen videre til Brisbane som egentlig ikke havde noget specielt at se, bortset fra at det var en storby. Vi ankom kl. 10 om formiddagen efter en kort 3 timers bustur og havde ikke bestilt noget sted at bo. Så endnu en gang skulle vi bare finde noget at bo i. Vi mødte tilfældigt 2 danske drenge som selv lige havde været i Brisbane. De foreslog et hostel og da bussen til hostellet var lige uden for døren, tog vi med. Vi fortrød dog hurtigt da vi ankom. Hostellet lå et stykke uden for centrum. Det var normalt ikke noget problem, men når det er uden for byen regner vi med, at det derfor også er billgere. Det var det desværre ikke og værelserne var lettere uhumske. Derfor blev vi der kun 1 nat og fandt et andet hostel dagen efter. Brisbane er en storby med 1.8 millioner indbyggere. Den er flot og virker som om den har det hele. Men den formår stadig at virke bekvem og man kan nemt finde rundt. Vi brugte al vores tid i centrum hvor vi traskede rundt og kiggede på butikker og parker. Selvom vi havde et stramt budget, så blev der plads til lidt shopping og det var rigtig dejligt. Priserne er dog vilde og tøjet koster mere end det gør i Danmark. Helt tilfældigt mødte vi Carina og Sidsel fra Magnetic Island midt på gaden, hvad var chancen?. Her blev der aftalt at vi skulle i byen sammen og da vores værelseskammerat også havde budt os på vin, så passede det perfekt. Det blev til en rigtig hyggelig aften og en fin afslutning på Brisbane.
Næste stop var Sydney! Men mellem Brisbane og Sydney var der lige en 18 timers bustur. Godt nok var vi blevet vænnet til lange rejser med bus, men 18 timer kan alligevel mærkes. Da vi ankom kl. 7 om morgenen havde vi lige kræfter nok til at gå over vejen hvor vores hostel heldigvis lå. Men pga. tidspunktet kunne vi ikke checke ind før kl. 10 stykker. Så vi gik på sightseeing i Sydney. Sydney minder meget om Brisbane, men uden følelsen af bekvemmelighed. Det er virkelig en storby og det kræver derfor et par timer bare at gå gennem centrum. Efter et par timers gåen rundt var vi helt døde og gik tilbage til hostellet. Vi havde ikke regnet med at der skulle ske så meget den aften, men jeg havde tilfældigvis set at der var poolturnering i klubben under hostellet. Så jeg meldte mig til og regnede ikke med at skulle have mere end en enkelt øl. Men vi mødte 4 andre drenge fra Odense og én øl blev til mange. Jeg blev nr. 4 i turneringen og det blev en aften jeg sent vil glemme! . Hostellet vi boede på hed Wake Up! Og mindede meget om et hotel bortset fra at det var dormrooms vi boede på og ikke enkeltværelser. Det var en 7 etagers bygning og alt fra værelser til personale virkede meget professionelt. Bestemt et af de bedre hostels vi havde været på. Dag nr. 2 skulle være den helt store sightseeing tur. For vi skulle selvfølglelig se Operahuset. Jeg vil også give folk ret i, at det er et enormt flot stykke arbejde. Men køn er bygningeen godt nok ikke og det var Camilla lidt forarget over at jeg mente, da hun synes den var vildt flot. Nå ja, smag og behag. Godt jeg har det første hehe. Tilgengæld er Sydney en rigtig flot by med masser af gamle bygninger og monumenter. Vi brugte meget tid på bare at gå rundt og se bygninger og kigge i butikker. Men som klokken blev mange var vi blevet trætte og endte dagen tidligt efter nattens sjov og ballade. Camilla havde opdaget at Mary Poppins blev vist i teateret og derfor sagde jeg ja til at gå med ind og se showet. Så vi købte billetter til den 29. som var samme aften som halloween. Det var et rigtig flot show og det havde virkelig fortjent al den ros det havde fået. Efter showet gik vi endnu en gang i byen fordi det var halloween. Mange var klædt ud og der var gang i hele byen. Endnu en sjov aften som virklig sluttede Sydney godt af. Desværre havde de sidste dage fået ram på mig og jeg blev syg. Så rejsen til New Zealand var mindre behagelig. Det var virkelig svært at forstå der kun var gået 1 måned siden vi var startet i Darwin. Mange oplevelser på meget kort tid. Nu ventede New Zealand som sikkert ville blive lige så hektisk. Først skulle jeg dog lige slippe af med lidt sygdom.

6th November 2011

SUPER flotte billeder.
WOW, jeg kan godt forstå du undrer dig over, at du kun har været væk 47 dage og 3 timer!! Der bliver mange ting at huske tilbage på og glæde sig over at have oplevet. Jeg vil også gerne til Australien, kan jo være det sker, hvis Louise og Regin flytter derned. Vi ses, Mor

Tot: 0.101s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0466s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb