Page 2 of Jacob T Travel Blog Posts

Oceania » Australia » Queensland » Cairns » Cairns City » Inn The Tropics October 3rd 2011

Darwin, Kakadu nationalpark og Cairns Vi havde efterhånden fløjet en del gange og var blevet vænnet til systemet som de fleste lufthavne har. Men vi var dog ikke forberedt på at blive ført gennem en indonesisk lufthavn. Først skulle man have et bevis på at man skulle flyve den dag, for at blive lukket ind i lufthavnen. Det skulle sikkert forhindre de lokale i at komme ind og irritere de ventende passagerer, men lidt absurd var det dog alligevel. Efter vi var kommet ind, begyndte de ellers på vores baggage. Jeg har ikke rigtig tal på hvor mange gange vores baggage blev checket og hvor mange klistermærker med ”checked” vi havde tilsidst. Men vi kom med flyet mod Darwin og landede kl. 3 om natten og kunne ligesom de sidste 4 flyvninger ikke se hvor vi ... read more
Indgang til Kakadu
Bussen
Vores guider!

Asia » Indonesia » Bali » Sanur September 28th 2011

Efter vi endelig var kommet igennem kontrollen i Bali lufthavn, kom vi ud til hvad jeg bedst kan beskrive som kaos. Det var åbenbart almindeligt at blive hentet i personbiler i lufthavnen og derefter blive fragtet til ens hotel. Hvilket betød at der var én chauffør for hver person eller familie, som ankom til Bali. De stod alle sammen med et skilt i hånden og prøvede at fange deres næste passager. Efter at have kigget hele rækken igennem (100 stykker mindst) havde vi stadig ikke fundet vores chauffør. Men han havde bare ikke gidet at holde skiltet oppe og vi så ham først da vi gik ud fra stedet. Lettet over at have fundet ham, fik vi vores baggage ind i bilen og kørte afsted. Vi blev nu klar over at kaoset ikke kun var forbeholdt ... read more
Sanur
Kuta strand
Sanur strand

Asia » Singapore » Commonwealth September 25th 2011

De sidste dage i Singapore Af ukendte grunde blev natten til fredag en søvnløs en af slagsen. Jeg kunne simpelthen ikke falde i søvn. Da jeg vækkede Camilla omkring 10 tiden, var hun lidt irriteret da hun åbenbart først lige var faldet i søvn. Vi var derfor begge enormt trætte. Men søvn eller ej, så ville vi bruge den sidste dag i Singapore på at se Marina Bay, som vi ikke nåede om torsdagen. Så for at undgå kaoset med Formel1 igen, tog vi undergrundsbanen så tæt på Marina Bay som muligt. Det var et lidt surrealistisk syn der mødte os da vi kom ud af metroen. På den anden side af broen var den ene enorme skyskraper efter den anden, blevet opført. De var enorme og vi var helt sikkert havnet i firmaområdet af Singapore. ... read more
Centrum
Camilla foerer an!
Floden om til Marina Bay

Asia » Singapore » Commonwealth September 23rd 2011

Ankomst og første dag i Singapore Efter 12 timers ventetid i Doha lufthavn fortsatte rejsen kl. 7 om morgenen hvor vi fløj mod Singapore. Jeg var allerde godt træt pga. søvnmangel og ubehagelige stole i lufthavnen, så turen føltes længere end de 7 en halv time den varede og selvfølgelig havde vi en konstant turbulens som gav Camilla køresyge (eller flysyge?). Vi ankom til Singapore efter det var blevet mørkt og havde derfor ikke rigtigt set dagslyset i 2 dage. Vejret var fugtigt og meget varmt. Vi var trætte og det eneste vi havde til at vores hostel var en kort beskrivelse på vores regning. Efter 2 toge og en taxa var vi på den gade hvor vi skulle finde vores hostel. Desværre var det ikke helt nemt at finde og først efter at have gået ... read more
En mand der loeb utroligt sjovt
Endnu et "godt" billede af mig i varmen
Hostel stuen

Asia » Singapore » Commonwealth September 20th 2011

Dagen har været ventet længe og da min mor allerede havde prøvet at sende begge mine søstre afsted på sådan en rejse, var det sidste farvel på banegården ikke det store problem. Toget gik kl. 7.27 og jeg rejste med Nicolaj fra klassen til Kastrup da han skulle til Serbien og spille vandpolo ind til næste år. Togturen gik smertefrit, bortset fra at DSB havde glemt lige nøjagtig de vogne, som vi skulle sidde i og derfor måtte finde nye pladser. I lufthavnen var det sidste farvel dog ikke helt så nemt for Camilla. Hun havde lidt svært ved at give slip på kæresten og hendes mor, men vi kom dog videre fra check-in med et par tårer i Camillas øjne. De næste par timer var lidt tunge, men hun fik snart tankerne hen på vores ... read more
12 timers ventetid

Europe » Denmark » Region Syddanmark » Assens September 18th 2011

Det er nu så tæt på at jeg skal af sted, at jeg er begyndt at pakke og blive lettere nervøs. Men nervøsiteten gør mig ingen ting, jeg har nærmest manglet den her på det sidste. Men nu hjælper den mig med at huske det hele og dobbelttjekke. Der er blevet hilst på de fleste venner og familien har også nået at sige farvel, så jeg føler mig helt klar. Lad mig nu komme afsted! ... read more
Alt der skal pakkes

Tot: 0.122s; Tpl: 0.006s; cc: 13; qc: 63; dbt: 0.069s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb