Dag 8 en 9 – zaterdag en zondag 9 en 10 september 2017 – Calvi & Isle Rousse

Published: September 10th 2017

CalviCalviCalvi

De citadel
Dag 8 – zaterdag 9 september 2017 – Calvi

Verplaatsing naar de west-kust– 108km. Calvi is een van de mooiste badplaatsen van Corsica vanwege het 4,5km lange strand met een rijke geschiedenis die terug gaat tot de Romeinen. Calvi beweert de echte geboorteplaats te zijn van de Genuees Christoffel Columbus.

Dag 9 – zondag 10 september 2017 – Calvi & Isle Rousse

In de voormiddag bezochten we Calvi onder begeleiding van een plaatselijke gids.

We beklommen de citadel, een reusachtig bastion, met ook hier paleizen van gouverneurs en bischoppen, een St Jean Baptist kathedraal. We zagen het zogenaamde geboortehuis van Columbus. Zoveel getuigen van 6 eeuwen aan Genuese heerschappij.

We stonden ook voor het vluchthuis van Napoleon toen zijn familie politiek de kant van de Franse koning koos, tegen de toenmalige zelfstandige Corsicaanse republiek van Pascal Paoli.

Het is volgens onze gids wel die Pasquale Paoli die men hier veelvuldig als naam terug vindt op pleinen, straten, restaurants, standbeelden enz. als eerbetoon aan die korte periode van 14 jaar dat Corsica ooit onafhankelijk was.

's Namiddags tuften we met een dieseltrein heen en terug naar L'île Rousse. Mooie
CalviCalviCalvi

klimmen naar de citadel
historische havenstad. Evenzeer drukke toeristenstraatjes vol met resto's en souvenirswinkels. Daar is het waar iedereen wil zijn. Je kan er dan ook overal de grootste ijscoupes, en alle varieteiten aan crepes en gauffres au chantilly vinden.

CalviCalvi
Calvi

Zicht op de haven
Calvi - de KathedraalCalvi - de Kathedraal
Calvi - de Kathedraal

Pastoor ? - Nee Onze gids !
L'île RousseL'île Rousse
L'île Rousse

zicht op de haven
L'île RousseL'île Rousse
L'île Rousse

Betrapt ! - weeral.

12th September 2017

Calvi etc
Terwijl jullie cultuur aan het opsnuiven waren en de winkeltjes deden,heeft Stan zijn eerste feestje gehad.Jammer dat jullie er niet bij konden zijn. Emma en Kas hadden weer eens veel bewonderaars en waren in topvorm. Grtjes

Tot: 0.447s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.1768s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb